SandervanG Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Hoi allemaal, Mijn naam is Sander, woonachtig in de buurt van Amsterdam en in het bezit van een balkon op het noorden waar vrijwel geen zon komt. Ik heb hier een vierkantemeterbak neergezet maar ben niet echt blij met de uitkomst. Ik heb radijs kunnen oogsten en momenteel komen ook de sperzibonen in de buurt van oogsten. Sla was opeens dood terwijl dit het wel goed deed. De tomatenplant krijgt bloemetjes dus heb nog hoop. Bloemkool, korte wortel, komkommer, paprika is allemaal niks geworden Ik ben hier om wat bij te leren over de bovenstaande problemen en wil meer leren over het kweken van kruiden in huis. We hebben aan alle kanten ramen dus hier moet vast iets mee te doen zijn. Ik wil de kruiden echter wel het volledige jaar kunnen oogsten omdat we graag kruiden gebruiken in het eten Groetjes,Sander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Welkom en wat je al aangeeft die ramen is wel e.e.a. mee te doen. Binnen kan je wel wat kruiden doen maar vaak is het het net niet. Wat het wel erg goed doet achter een raam is een peper, paprika, tomaat en wat kruiden aangaat basilicum en peterselie ook wel lukken maar een munt en andere kruiden willen echt graag naar buiten. Je kan wel bakken in aan het raam maken kijk dan ook eens hier op het forum (of op google e.d.) met de zoekfunctie naar verticaaltuinieren dan kunnen je vragen die je dan zou kunnen krijgen gelijkgesteld worden. Er zijn diverse oplossingen om een venster optimaal te benutten. Je zou je mm-bak nog voor aardbeien kunnen gebruiken. Dat is ook niet optimaal maar ook in de schaduw rijpen de vruchten en een ras als Ostara kan je dan wel gebruiken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Hoi Sander, welkom! met een balkon op het noorden is alsof je alleen maar in de schaduw tuiniert. Daar is meer dan 1 topic over heb ik vandaag ontdekt... dus met een beetje zoeken kom je best een eind (zoekfunctie rechtsboven) Een aantal kruiden vindt de schaduw niet echt erg, dus op dat punt zou je zeker het nodige moeten kunnen kweken. Veel succes met je zoektocht, het is een interessante! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Welkom en ondanks de moeite van een schaduwrijk balkon, toch een goede oogst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts