Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Varkensvlees-verkoop op de moestuinforumdag.


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb die Backbacon ('back', dus niet bak. Al bak ik het wel ) van het vorige varken gemaakt, ik had toen niet genoeg seal-plastic dus ik heb het in ander stevig plastic verpakt. Het zijn platte pakjes, met zo'n 10 plakjes bacon er in. Ik zal eens wegen wat het zoal weegt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje aan het inventariseren, maar er ligt nog meer dan genoeg hoor. Zal ik anders wat pakketjes maken? Voor de late kiezer? Met van alles wat? Dan hoef ik niet alle lades door te zoeken zaterdag

Met karbonades, filetlapjes, speklappen, gehakt, hamlappen, en-vast-nog-iets-wat-ik-even-vergeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf eigenlijk vooral zin in karbo's en speklappen. Stuk bacon klinkt ook erg goed.

Eventueel een groot stuk van iets als je die nog hebt liggen (iets voor lekker lang in de oven. Buikspekstuk heb je zeker niet meer?, wordt dan volgend keer wel).

 

Wat Buurman R. wil weet ik ook niet... maar die had wel belangstelling want die heeft met mij de vorige lapjes genuttigd. Naar volle tevredenheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote stukken zijn er inderdaad niet meer. Er waren er wat van te voren gereserveerd (Kruidje heeft bijvoorbeeld een flink stuk kinnebak+nek) en de rest is versneden. Een stuk bacon is er ook niet, dat zijn al plakjes

Net 'nadeel' van een varken, is dat er erg veel gehakt aan zit. Was hij maar helemaal gemaakt van buikspek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eerder geweten had dat ik kwam had ik zéker ook een groot stuk gereserveerd. Zat kwijlend naar al die bestellingen te kijken... Volgende keer dan maar weer.

 

Ik wil ook best wat gehakt van je afnemen hoor, per hoeveel gram heb je die verpakt?

 

Verwarrend al die spekjes... ik bedoel die bakbacon in plakjes uit de vriezer (heb ik het nu goed...? )

Zakje spekblokjes lust ik ook wel... mocht je die bedoelen...?

 

Maar ben maar 1 persoonshuishouden dus geen grote bevroren porties indien mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben zo ongeveer alles aan het inpakken. Nog een heel gedoe, maar gaat lukken hoor

 

We hebben voor de liefhebber o.a. nog: gehakt (VEEEEL ), speklappen, karbonades (schouder/hals, dus wel vrij vet), hamlappen, poulet, nog een flinke hoeveelheid lever, en eventueel wat andere organen zoals tong, hart, nieren

 

Prijs van de lever is trouwens 7 euro per kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben voor al het 'normale' vlees (dus niet gerookt of verwerkt tot leverworst) een vaste prijs van 9 euro per kilo.

 

Er zijn ook nog aardig wat leverworsten. Grof van structuur. In plastic 'darm', ingevroren. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik er bij kwam dat ze 500 gram wegen Ze wegen namelijk maar 350 gram.

De mensen die er al 1 hadden besteld (en/of betaald), krijgen er 1 extra!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...