Jump to content

FOTO Voorstelling van onze verwilderde tuin en boomgaard

Tuinpraat

Recommended Posts

Hoi allemaal!

Ik ben Bram, afkomstig uit België en sinds kort (moes)tuinier. Tijdens onze zoektocht naar een huis onverwachts verliefd geworden op de tuin en voor we het wisten kreeg de tuin bijna evenveel prioriteit als de renovatiewerken. Onze tuin is zo'n 2000 vierkante meter groot en was de laatste 30 jaar compleet verkommerd. Meer dan 50 wilde bomen, braamstruiken die 3 meter hoog kwamen en heel veel afval... Zo zag dat er dus uit:

verwilderde-tuin.jpg

Nu zijn we zo'n 4 maanden verder en is de tuin grotendeels opgeruimd. Er is weer uitzicht op de achterliggende weide en het bos. Elke week graaf ik wel nog een paar wilde boompjes uit maar daar lijkt stilaan een einde aan te komen, onze geiten zullen de verse blaadjes missen. En zo ziet het er nu uit:

tuinpraat-achtergrond-3-1024x640.jpg

Bij het opruimen hebben we ook al heel wat interessante fruit- en groentesoorten tegengekomen zoals kersen, kruisbessen, bessen en rabarber. In de oude serre hebben we nu ook paprika's en tomaten staan. Aangezien we laat begonnen zijn en heel wat opruimwerk hadden hebben we dit jaar nog niet veel kunnen planten. We zijn ons wel al aan het voorbereiden voor volgend jaar. Hoe onze moes(tuin) vordert kan je ook lezen op mijn blog: http://www.tuinpraat.be.

Groetjes,

Bram

Hallo Bram, welkom!

Wat een enorm karwei, maar wat wordt het al fantastisch! Je blog is interessant en duidelijk. Jammer van die kip, maar je hebt een prima oplossing gevonden volgens mij

succes met de laatste restjes en ge niet van je tuin!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Het schiet inderdaad wel goed op. Vandaag opnieuw een boompje minder. De kippen zitten inderdaad goed nu Marijke Heb nog maar één keer gehad dat er enkele verweesd achterbleven voor een gesloten deurtje. Sowieso controleer ik altijd nog eens in de avond.

Wat een prachtig stuk grond om je op uit te leven en met een mooie kas erop. Hier kun je wat moois van maken, alles bij de hand. Heb je er ook nog een waterpartij bij, want dan kun je helemaal mooie biotopen maken.

Wij hebben een stuk van ong 5500 m2, wat er op sommige plekken nog verwilderder uitziet. Tip: maak het je zelf niet te moeilijk. Kijk om je heen wat de natuur doet en ga daarin mee.

Zaden over aan het einde van het seizoen of gewoon voor het goede doel?

http://zadenvoorleven.wordpress.com/posts/