Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik wilde spinazie gaan planten maar heeft iemand een idee hoeveel vakken ik zou moeten beplanten om voldoende tussen oogsten voor 2 personen?

hoe groot zijn je vakken??

ik plant 2 rijtjes van 3 meter voor 1 portie voor 2 personen

• Author

30 X 30 cm

6 vakjes vol moet genoeg zijn voor 2 pers 1x spinazie eten, denk ik.

Het voordeel is denk ik dat je daarna iets anders kan zaaien....of heb ik dat mis ??

• Author

De spinazie blijf je snijden dus dat blijft er in staan. Toch?

Toch niet nee, spinazie is na een keer snijden niet lekker meer, schiet door en de smaak wordt bitter.

Kortom: spinazie is bijzonder inefficiënt wat betreft zaaien in vierkante bakken. Neemt veel te veel plaats in voor veel te weinig opbrengst. Kan je beter kolen ofzo zetten.

Tweede keer snijden is echt geen probleem, als het tenminste bijgroeit, helemaal niet bitter.

Welles!

Mwah, vaak heb je dan van die dunne blaadjes met puntjes en die smaken - mij althans echt - niet.

Kortom: spinazie is bijzonder inefficiënt wat betreft zaaien in vierkante bakken. Neemt veel te veel plaats in voor veel te weinig opbrengst. Kan je beter kolen ofzo zetten.

Spinazie is in 10 weken klaar...kool duurt toc wel langer.......zet in september spinazie voor de winterteelt.