robijnske Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 ik heb een vraagje wat doen jullie met oude pot grond ik heb een tonnetje van 20L oude pot grond van mijn pers potjes die ik heb gemaakt ik heb ze den nog eens gebruikt voor oud zaad in te zaaien (wat niet meer is uit gekomen ) maar wat moet ik mat die por grond nu doen heeft iemand een idee met vriendelijke groeten joeri (is mijn echte naam ) Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Kijk maar even HIER Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robijnske Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 heb ik niet zoo veel aan maar tog bedankt Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Hoezo heb je daar niet veel aan?In dat topic staan veel tips over wat andere mensen met hun gebruikte potgrond doen en ik vind dat er best goede tips tussen zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Je hebt gebruikte potgrond staan? Wil je die nog een keer gebruiken, of is je vraag aan ons wat je er mee zou kunnen doen? Misschien kun je de vraag wat duidelijker stellen of herformuleren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robijnske Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 Je hebt gebruikte potgrond staan? ja ik heb hem al eens hergebruikt Wil je die nog een keer gebruiken? ja ik wil hem nog eens hergebruiken en is je vraag aan ons wat je er mee zou kunnen doen? ja en bv in de serre gooien en omspitten dat ie weg is Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Nou ja, Je moet dat natuurlijk zelf weten, maar gebruikte potgrond, of nog eerder her-hergebruikte potgrond gooi je niet in de container natuurlijk. Je gebruikt het óf als aanvulling op je composthoop. Je kan het uitspreiden tussen een huidige teelt ( mulch ). Je kunt het onderspitten / gebruiken bij het maken van een bed voor een nieuwe teelt. Je kan er alles mee wat je wil. Weggooien is sonde toch ? Komt een stukje moestuin braak te liggen omdat je nu geen teelt meer doet, gooi je het daar op ? Na de winter mee inwerken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Ik gooi potgrond van ziekte gevoelige planten zoals tomaten sowieso weg. Potgrond waar andere plantjes in hebben gestaan meng ik weer met compost en eventueel wat cocopeat. Soms ook nog met een deel nieuwe potgrond. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Is het een goed idee om doorwortelde potgrond te mengen met de tuingrond , zodat er meer organisch materiaal in de grond komt? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Ik doe dat wel ja ( vorige week mijn oude grote potten potgrond van de tomaten op mijn uien-bed verspreid. Wel oppassen denk ik, wat de teelt was in die potgrond ( ivm wisselteelt, ziektes ed ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Ik heb hier 5 grote zakken met potgrond waar aardappelen hebbn ingestaanAlles bijeen is dat misschien wel 150 liter potgrond.Wat kan ik met die potgrond doen?Er zijn verschillende planten geqstorven, ik denk dat er heel wat schimmel in die zakken zit. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Zie dit Topic dus. En Speets heeft in de 2e post in dit Topic een mooie link gezet naar een ander Topic, wat groter en langer is; daar vind je ook veel tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 En wat met aardappelziekte?Is het niety wat riskant om potgrond van aardappelen onder m'n tuingrond te mengen? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Ik weet niet of je ook aardappels in de volle grond hebt gehad dit jaar. Zo ja, kun je op het stuk waar dit jaar de aardappels hebben gestaan de potgrond onderspitten. Zo nee, kun je het ook verwerken op stukken waar je de komende jaren geen aardappels verbouwt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts