Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Oude potgrond, wat doen jullie daar mee?

robijnske

Recommended Posts

ik heb een vraagje wat doen jullie met oude pot grond ik heb een tonnetje van 20L oude pot grond van mijn pers potjes die ik heb gemaakt ik heb ze den nog eens gebruikt voor oud zaad in te zaaien (wat niet meer is uit gekomen ) maar wat moet ik mat die por grond nu doen

heeft iemand een idee

met vriendelijke groeten joeri (is mijn echte naam )

ervaring komt met de jaren

voor de indeling

https://youtu.be/RktVFToVjqg

Je hebt gebruikte potgrond staan? ja ik heb hem al eens hergebruikt

Wil je die nog een keer gebruiken? ja ik wil hem nog eens hergebruiken

en is je vraag aan ons wat je er mee zou kunnen doen? ja

en bv in de serre gooien en omspitten dat ie weg is

ervaring komt met de jaren

voor de indeling

https://youtu.be/RktVFToVjqg

Nou ja, Je moet dat natuurlijk zelf weten, maar gebruikte potgrond, of nog eerder her-hergebruikte potgrond gooi je niet in de container natuurlijk. Je gebruikt het óf als aanvulling op je composthoop. Je kan het uitspreiden tussen een huidige teelt ( mulch ). Je kunt het onderspitten / gebruiken bij het maken van een bed voor een nieuwe teelt. Je kan er alles mee wat je wil. Weggooien is sonde toch ? Komt een stukje moestuin braak te liggen omdat je nu geen teelt meer doet, gooi je het daar op ? Na de winter mee inwerken.

• 1 month later...

Ik doe dat wel ja ( vorige week mijn oude grote potten potgrond van de tomaten op mijn uien-bed verspreid.

Wel oppassen denk ik, wat de teelt was in die potgrond ( ivm wisselteelt, ziektes ed )

Ik heb hier 5 grote zakken met potgrond waar aardappelen hebbn ingestaan

Alles bijeen is dat misschien wel 150 liter potgrond.

Wat kan ik met die potgrond doen?

Er zijn verschillende planten geqstorven, ik denk dat er heel wat schimmel in die zakken zit.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Zie dit Topic dus.

En Speets heeft in de 2e post in dit Topic een mooie link gezet naar een ander Topic, wat groter en langer is; daar vind je ook veel tips.

Ik weet niet of je ook aardappels in de volle grond hebt gehad dit jaar. Zo ja, kun je op het stuk waar dit jaar de aardappels hebben gestaan de potgrond onderspitten. Zo nee, kun je het ook verwerken op stukken waar je de komende jaren geen aardappels verbouwt.