Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ola mede(moes)tuin liefhebbers

Evaline

Recommended Posts

Ik ben woonachtig in Zaandam, waar we aan ons huis een flinke tuin hebben. Mijn vriend richt zich met name op zijn hopplanten (want hij vind het leuk om zijn eigen bier te maken) en dat betekend dat ik de rest van de tuin als mijn domein zie.

De tuin is een tijdje zijn eigen weg gegaan en nu heb ik sinds kort het tuinieren weer opgepakt. Dit betekend wel dat ik er hard aan moet trekken, en er is op het moment geen dag dat je me niet in de tuin zult vinden. Bieslook en munt hebben toegeslagen. En alhoewel ik beide heerlijk vind in respectievelijk eten en thee, is het niet mijn bedoeling dat ze tussen de tegels groeien.

Verder heb ik ook de kruidentuin weer opgepakt, de lavendel bloeit geweldig! De rozen trouwens ook.

Maar juist omdat alles zo overwoekerd was kan ik bij een en ander wel wat tips gebruiken, vandaar dat ik me graag aansluit bij dit forum!

Tot schrijfs!

The best time to plant a tree is 20 years ago, the second best time is now!

Hallo Evaline, welkom!

ja, als alles overgroeid is door bepaalde planten heb je er wel even wat werk, maar daarna heb je er ook eer van!

Wat voor plannen heb je allemaal met jouw deel van de tuin?

veel plezier in ieder geval!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Dank jullie wel allemaal! In mijn deel van de tuin heb ik nu huls, kamille, lavendel, klimroos en stokroos, buxus, een appelboom, bieslook, pepermunt, citroenmelisse, en pioenroos. Ik heb nog ongeveer 3 vierkante meter over, hier wil ik graag pompoen hebben staan en wat andere groenten (maar dat komt volgend jaar weer, aangezien we tegen het oogstseizoen aan lopen).

Voor nu ben ik gelukkig zover dat alle paadjes weer begaanbaar zijn en de hele tuin zo goed als onkruidvrij is. Laat het winterklaar maken maar komen!

Haha, dank jullie wel! Het was zonnig buiten, dus mijn Avatar past daar nu bij

Dat zou heel leuk zijn Jacquie, daar heb ik zeker belangstelling in! En wat leuk dat je zo dichtbij woont Hoe handelen we dit verder af?

Groetjes,

Evaline

Ik heb nog ongeveer 3 vierkante meter over, hier wil ik graag pompoen hebben staan en wat andere groenten (maar dat komt volgend jaar weer, aangezien we tegen het oogstseizoen aan lopen).

Gebruik dat dan nu voor wat winter groenten of sla.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

De sla kan ook niet tegen vorst maar als je nu zaaien gaat kan je wel nog over enkele weken oogsten en als je de planten met wat transparant plastic afdekt nog wel tot november. En die winter groenten tsjaa wat eet je graag ? Opzich is het beter als je wat plantjes koopt( om optijd te kunnen oogsten) maar anders binnen even voor kiemen en gaan. B.v. boerenkool of andijvie heeft nog wel kans als je zelf gaat zaaien.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl