henkg Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Nu nog even weinig aan te bieden of te vragen.Waarschijnlijk ga ik (veel?) zaailingen overhouden, van vele -vrij gewone- moestuinplanten. Dat weet ik pas vlak vóór 2 mei. Die zaailingen zijn voor de zaailingen-tafel. Nu al wel in de aanbieding:- Zaailingen Drosera capensis (Kaapse zonnedauw). De ideale (fruit)vliegjesvanger. Alles is vergeven.- Tenen van kronkelwilg. Gevraagd:- Edit 13-04-2015: Rabarber stek/wortel/klauw, liefst 1 roodstelige en 1 groenstelige. Voorzien. Ruillijstje, bijgewerkt 27-04-2015:Jorieke: krijgt 20x gewortelde kronkelwilgtenen; geeft rabarber klauw.Appelvrouw: krijgt 10x knolselderij, 2x Drosera capensis; geeft: rode perzik, daslookCiska: geeft 1x roos New dawn, krijgt 2x Drosera capensis zaailing.Spike: Krijgt 2x Drosera capensis zaailing.Kibas: Krijgt 2x Drosera capensis zaailingNasuada: Krijgt 2x Drosera capensis zaailingMelissa1611: Krijgt 2x Drosera capensis zaailingWilly: Krijgt 2x Drosera capensis zaailingKim: Krijgt 2x Drosera capensis zaailingSalamandertje: Krijgt 2x Drosera capensis zaailing Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
spike Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Hoi Henkg, Ik ben wel geinteresserd in een drosna capensis heb ik iets wat jouw interesseerd? mvg Spike Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Henk, ik heb rabarber voor je. Echt flinke knollen, maar wat bedoel je met wit? En ik hoop dat ze tegen die tijd niet al teveel zijn uitgelopen al. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 7 april 2015 Auteur Geplaatst: 7 april 2015 @Jorieke: 1 a 2 klauwtjes zou mooi zijn. Met wit bedoelde ik groenstelig ipv roodstelig.Je kronkelwilgen zijn allemaal aangeslagen. Niet zo gek: als wilg het niet doet, doet niks het.Zie foto in startbericht. @Spike: beetje erg late reactie, maar 2x zonnedauw neem ik voor je mee. @All: Startbericht aangepast. Nog zeker 10x kronkelwilg en 10x Kaapse zonnedauw beschikbaar. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kibas Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 Fruitvliegjesvangers, dat is net iets voor mij. Zou ik ook een of twee zonnedauw mogen? Ik ben altijd geinteresseerd geweest in insektenetende planten en mijn man ook. Leuk dat je ze aanbiedt Mijn ruillijst vind je hier: ruillijst-kibas-mei-2015-t16329.html Quote
henkg Geplaatst: 10 april 2015 Auteur Geplaatst: 10 april 2015 @Kibas: ik neem ze voor je mee.Je lijst is ongelooflijk lang. Mijn keuze: "Daslook Vaste plant" De zaden die ik ergens geoogst had komen niet op. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kibas Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 Fijn dat ik zonnedauw krijg! Ik heb helaas geen daslook, maar zocht zelf daslook. Is er iets anders van je gading? Quote
henkg Geplaatst: 11 april 2015 Auteur Geplaatst: 11 april 2015 Oeps, niet goed gelezen. Geen daslook dus.Niks terug is prima. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kibas Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 Prima, maar mocht je toch nog wat willen, laat dan maar weten. Ik had ook daslook zaad, die is ook niet opgekomen. Ik houd nog hoop, maar niet veel meer. Het is een koudekiemer, dus ik had het in het najaar in potjes gezaaid en in het tuinhuisje laten staan voor de kou. Maar helaas. Quote
Ciska Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Hee, Heb jij toevallig nog een zaailing van een kaapse zonnedauw voor mij? Quote
Nasuada Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Hi Henk, Mijn vleesetende plantjes heb ik weggegooid omdat ik dacht dat ze dood waren, in een topic hier las ik "te laat" dat ik ze gewoon had moeten afknippen en ze de tijd had moeten geven.Ik had ook een super leuke plant die de blaadjes inklapt als je deze aanraakte, deze staat ook nog op mijn verlanglijstje mimosa of zo iets.mocht je er nog een dauw plantje over hebben dan houd ik mij aanbevolen. Ik heb evt peper en of tomaatplantjes te ruil.Gr nas Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Melissa1611 Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 hallo, heeft u misschien nog een Zaailingen Drosera capensis (Kaapse zonnedauw). ? Misschien kunt u in mijn lijstje kijken wat ik voor u mee kan nemen? liefs Melissa Quote
henkg Geplaatst: 13 april 2015 Auteur Geplaatst: 13 april 2015 @Ciska: OK.@Nasuada: OK, ik hoef niets terug@Melissa1611: OK. ik hoef niets terug. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
aalterse-willy Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Henk, als kadootje voor mijn Bazin, als ge soms iets over hebt? Tegen de fruitvliegjes?Dan schenkt ze u gegarandeerd een pintje in, goegeweetn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
henkg Geplaatst: 13 april 2015 Auteur Geplaatst: 13 april 2015 @Willy: OK. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nasuada Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Super hier ben ik echt blij mee Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Kim Geplaatst: 16 april 2015 Geplaatst: 16 april 2015 Hoi Henk, mocht je nog één of twee zaailingetjes van de kaapse zonnedauw over hebben, dan zou ik daar ook heel blij van worden! Staat er bij mij nog iets in de lijst waar je blij van zou worden? Of iets anders wat ik je kan aanbieden? Quote
henkg Geplaatst: 17 april 2015 Auteur Geplaatst: 17 april 2015 @Kim: OK, ik hoef niets terug Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Salamandertje Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 Hey Henk, heb je nog kaapse zonnedauw zaailingen? Wil er graag een of twee proberen in de kas, tegen vliegjes.. Als je nog extra rabarber wilt, heb rood-kleurige. Flinke pol. Quote Bzzzz...
henkg Geplaatst: 27 april 2015 Auteur Geplaatst: 27 april 2015 @Sander: de laatste twee zijn voor jou. Ik hoef niets terug, in rabarber is al voorzien. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
jasmin Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Hey Henk, ik hoef ze niet, maar ik ben toch nieuwsgierig hoeveel fruitvliegjes zo'n plant dan verorbert... Wij kunnen er hier enorm last van hebben in de zomer, hele wolken... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
henkg Geplaatst: 2 mei 2015 Auteur Geplaatst: 2 mei 2015 Verzorging Drosera capensis (Kaapse zonnedauw) Alleen regenwater geven(of ged. water: supermarkt, in het vak bij de spiritus, ca 0,50 per liter). Dus geen leidingwater (NL) of kraantjeswater (BE). Ook geen sloot- of vijverwater, daarin zitten veelal teveel meststoffen.Altijd met de voeten in het water, 1 a 3 cm.Water geven in de schaal/ bakje, niet op de aarde.Geen mest geven! Zo zonnig mogelijk!Kan het hele jaar binnen, mag ’s zomers naar buiten (juni – sep) Verpotten: Dit jaar naar iets als een P9 potje (9x9x10cm). Alleen in zure en onbemeste grond (b.v. tuinturf). Zonnedauw, en vele andere vleesetende planten, heeft zich aangepast aan heel arme en zure grond. Voedingsstoffen halen ze uit gevangen insecten. Van leidingwater / bemeste grond en al helemaal Pokon gaan ze dood. (‘Kaap’ / ‘Cape’) komt van Kaapstad, Zuid-Afrika. Sommige andere zonnedauw soorten, zoals de in NL inheemse Drosera rotundifolia, moeten juist wel het hele jaar buiten staan. Die hebben een koudeperiode / winterrust nodig) En wat vangen ze?Vliegen, niet te groot.Fruitvliegjes.Varenrouwmuggen (1)Gewone muggen (1)(1): Toevalstreffers, maar omdat met name varenrouwmuggen zich graag bij natte grond ophouden, worden die mugjes ook gevangen. De larven echter niet, die zijn juist een bedreiging. Leesvoer:http://carnivora.nl/wiki/index.php/Drosera Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Salamandertje Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Dankjewel Henk! Duidelijke info. Is een onverwarmde kas in de winter ook genoeg, of kunnen ze echt geen graadje vors hebben? Als ik je link volg staat daar dat een koele kas kan, maar ik neem aan dat ze met "koele kas" een kas bedoelen die minimaal +5 graden wordt gehouden in de winter? Quote Bzzzz...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.