Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD 7 okt 2018 Ruil/weggeeflijstje Henkg


henkg

Aanbevolen berichten

Plantjes:

- Rozemarijn stekjes, 4 stuks, prima geworteld en fors aan de groei

- Knoflookbieslook. Eén grote pot, mogelijk te verdelen in twee.

- Zaailingen gele lis, klein. Prachtig voor aan de waterkant.

Voor de oogsttafel: knolselderij, ca 5 stuks. Reserveren is niet mogelijk, wie het eerst komt ....

 

Zaden:

- Gele lis 2018, heel veel zaden (zelf zaaien is makkelijk)

- Tabak 2017. Om te roken, maar ook tegen bladluis (in de kas) en misschien zelfs tegen bloedluis (kippen). Kiemtest: OK.

- Plant-uien. Zelf geraapt, om te proberen, zie: post385272.html#p385272

 

Diversen:

- Meststof Kristalon rood (12-12-36+1MgO, volledig wateroplosbaar). Vergelijkbaar met Kristalon oranje, maar met iets meer stikstof. Voor bijmesten van alles wat snel groeit en vrucht zet (b.v. tomaten, vooral ook aardbeien)

http://www.yara.nl/gewas-voeding/produc ... alon-rood/

Ik heb een zak van 25 kg. Veel te veel voor mij. Per kilo reken ik 2,50 (is kostprijs), of een leuke ruil.

(Een zakje met 200 gram kun je gratis krijgen, is al voldoende voor 200 liter oplossing).

 

Gevraagd:

- Potjes (P11 / P13 / P15 of zo) zijn altijd welkom. Met weggeven van plantjes dunt het hier ieder jaar nogal uit. P9 heb ik genoeg.

- Verder nog niks.

 

Afspraken:

- Appelvrouw. Krijgt: 1x Lavendel; plant-uitjes (minimaal 50)

- Angela. Krijgt: snijselderij (blad, vers), evt. knolselderblad; geraapte uien; plantuitjes. Geeft: fles 2 L, 2x.

- Ciska. Krijgt: plant-uitjes (minimaal 50). Geeft: 10x flesje koffiemelk.

- Tanja: Krijgt: knoflookbieslook; stekje rozemarijn.

- Voor workshop guerilla farming Tanja. Ik neem mee: ca 10 liter zeeklei.

- Claudy. Krijgt: 1 kg Kristalon rood (a 2,50)

- Anna3. Krijgt: rozemarijnstek.

- Jorieke. Krijgt: val-appels.

- Prettig gestoord. Krijgt: 1 kg Kristalon rood (a 2,50).

- Charly. Krijgt: rozemarijnstek, restje plant-uitjes.

 

Foto's:

Rozemarijn & knoflookbieslook:

2018082115443130351534860365.jpg

Hier rozemarijnkind naast moeder:

2018082214030635711534941884.jpg

Moeder (geef ik niet weg) is nu drie jaar oud, wordt zeer regelmatig gesnoeid om een mooi struikje te krijgen. Zonder snoeien gaat de groei een stuk sneller.

 

Knolselderij, nu al richting een leuk formaatje:

2018082115362886241534860302.jpg

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Niemand belangstelling voor je knoflookbieslook? Wij zijn hier verzot op bieslook en op knoflook, dus dit moet een hit zijn. Ik houd me aanbevolen en wil met alle liefde delen, aan de pol te zien moet dat lukken. Als er rozemarijn stekjes overblijven heb ik ook daar belangstelling voor.

 

Potten heb ik helaas niet voor je. Zit er wellicht in mijn ruillijstje iets anders waar ik je blij mee maak?

aangepast door Gast

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Henk,

Mag ik wellicht ook een rozemarijnstekje van je? Die van ons hebben we vorig jaar moeten laten inslapen, vanwege idiote aantasting rozemarijnkever. Dit jaar wil ik een nieuw struikje, op een heel andere plek in de tuin, een nieuwe kans geven.

Paar pootuitjes om te proberen zouden ook leuk zijn.

Ik heb weinig leuks te ruil. Ja veel tomatenzaden enzo. Maar die staan niet op je lijstje. Als je iets anders kunt bedenken, geef gil hoor.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later ...

- Plant-uien. Zelf geraapt, om te proberen

 

Henk een vraagje over de plantuien ( die ik trouwens niet warm bewaard heb ) Ik herinner me vaak dat je nog aan de boer ging vragen of deze uien als plantuien gebruikt kunnen worden cq plantuien zijn? Is dat gebeurd en heb ik dat ergens gemist?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Mocht je nog rozemarijn stekje hebben en zaden van de gele lis dan houd ik mij aanbevolen.

We hebben een steigertje gemaakt en daar wil ik de boel opvrolijken met de gele lis. Als het goed is gaat er al een plantje opkomen die ik vorig jaar van je heb gekregen.

Ps de knotwilgen hebben de droogte niet overleefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...