Jorieke123
Moderators
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Activiteit
Bekijkt de forumindex
Alles dat geplaatst werd door Jorieke123
-
Sappan
Houd je er wel rekening mee dat je nu eenmaal ergens aan bent begonnen? Nog meer flessen nodig, ontpitter ding, het pulp zien te verwerken tot lekkers, nog niet naar bed kunnen omdat de sappan nog aan staat, dat soort dingen..?
-
Sappan
Ja, gewoon die je op jampotten ziet. Die dunne deksels.
-
Seizoenen van Jorieke
Mijn moeder is weer langsgeweest, er is weer heel wat onkruid uit de tuin gehaald en aan de varkens gegeven. Langzaamaan maak ik langere vakken (van 2 kleine vakken) in de moestuin, en nu hebben we er ook weer 1 onkruidvrij gemaakt (er groeide meer gras dan groenten ) Daar komen de rode plantuitjes in over een weekje!
-
Sappan
Ik zou die van 10 doen. Je kunt er altijd minder in doen Vooral appels en peren (ongesneden) nemen veel ruimte in. De flessen met de blikken deksels zijn goed! Gewoon net als jam, gloeiend heet in de flessen doen en afsluiten.
-
Sappan
Ja, www.vanderkooyjubbenga.nl verkoopt de pan ook. Maar daar is ie wel wat duurder. Brouwmarkt vraagt vrij veel voor het versturen van glaswerk. Vanderkooyjubbenga niet. Misschien moet je bij beide webshops je wagentje volladen en kijken waar het voordeliger is Oh misschien handig om rekening mee te houden: als je de flessen uitkookt in de onderste pan van de sappan, dan passen die van een liter er meestal net niet in. Die van 750 ml wel
-
Sappan
Ik heb toen ook de startset besteld, en doe nix met de dopjes en het poeder. Mocht iemand die dus willen hebben...? Ik doe al het sap in flessen met blikken deksels. Die hebben ze ook, maar kan je beter bij vanderkooyjubbenga (ofzo?) bestellen. Ik zoek het even op, kijken of ze ook zo'n pan hebben.
-
Onmogelijke vraag (?) betreffende bonen
Of welke hij normaal heeft. Als hij er vaker besteld, weet die handelaar dat vast.
-
Sappan
Ik heb deze: http://www.brouwmarkt.nl/catalog/stoomextractor-ontsapper-inhoud-liter-p-2373.html Maar je hebt ze ook voor de weckpan. Dennis heeft dat dacht ik. Dan heb je 2 in 1 zeg maar.
-
Wat heb je net (in)gemaakt? (uit eigen tuin)
Het waren 2 potjes, verdeeld over 3 varkens, die al een goede bodem hadden gelegd met een boel ander lekkers. Dus dat viel wel mee
-
Peper(flakes)
Ik heb de boel gisteren verzonden, moet vandaag bij je aankomen.
- Even voorstellen + foto's
-
Wat heb je net (in)gemaakt? (uit eigen tuin)
Ik had bramenprut heet in potjes gedaan, om er later dit jaar nog fruitleer (fruitleather) van te maken. Maar 2 van die potten waren al zo ongeveer ontploft in de kelder, en roken verdacht veel naar wijn Die hebben de varkens dus leeg gegeten, en ik heb van een ander potje (de op 1 na laatste) maar snel 2 grote plakken leer gemaakt. Hopelijk blijft die andere pot nog goed, die was wel van een andere dag en in een andere pot.
-
Meekjes moestuin foto's
Wat krijg je dan voor een foutmeldingen? Misschien kan je elke stap even print-screenen? Maar ja, hoe krijg je die dan hier? Hier de foto's die Meekje mij mailde (de foto waarop je de tuin in zijn geheel ziet, was ook flink groot, ik denk dat dat niet goed ging):
-
Gezocht, een lekker (vegetarisch) soep recept
Ik zal ook wel een man zijn dan Spekkies, zalm, room, noodles, en echt geen tofu Maar een ieder die er van smult: top! Smaken verschillen nou eenmaal.
-
jam
Ik had potjes van kruidvat eigen-merk-babyvoeding. En die deksels sloten voor geen meter, duidelijk niet gemaakt voor hergebruik.
-
Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin)
Zelf gemaakte ragout van de kip die over bleef na het trekken van bouillon dit weekend.
-
Pompoenzaad gevraagd..ruilen?
@Geedee: ik zoek verder eigenlijk niets.
-
Gezocht, een lekker (vegetarisch) soep recept
Klinkt goed! Al mis ik dan wel de spekjes
-
Pompoenzaad gevraagd..ruilen?
@Jasmin: agressief zei je? Ook veel vruchten aan 1 plant? Ik zoek nog zoiets voor de kippen, en die zijn al gauw tevreden.
-
Pompoenzaad gevraagd..ruilen?
@Geedee: ik kan je wat Kakaï zaadjes meesturen, in de enveloppe met tuinkers en rucola zaad Het vruchtvlees is niet fantastisch, voor een lekker kruidig soepje wel geschikt. Het beste voordeel: de zaadjes zijn 'naakt' en hebben dus geen stug velletje aan. Je kunt ze zo knabbelen of door bijv. brood of salades doen.
-
Maak van elke fles een beugelfles
Ah, zijn die strips met gaatjes daarvoor?! Ik had ze al gezien bij brouwmarkt. Heb je er nog iets voor nodig om ze om de fles te klemmen?
-
Kruiden stekken
De stekjes zonder topje hangen er wat slapjes bij, maar zullen wel bij trekken. Die MET topjes staan er nog fris en fruitig bij.
-
Maankalender toepassingen
Zaaien gaat best makkelijk. Het plantje groeit niet heel hard, kan wel goed tegen vorst.
-
Seizoenen van Jorieke
Ons keldertje:
-
Films
En cast away dan? Iets minder romantisch... wel goed!