Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Andere hobby's

Featured Replies

Geplaatst:

Oooh vergeet nog een hobby te vermelden, zit al ruim 25 jaar met mijn neus in het archief op zoek naar voorouders, heb al bijna mijn eigen stamboom op papier staan maar help ook andere hier mee.

Heel leuk om te doen en voorral de verassingen die je tegen komt.

Geplaatst:

ik weef

en kaarten spelen maar ik weet niet echt of dat als een hobby telt

Geplaatst:

Dank je Eefje om me op weg te helpen , nu de moestuin nog in "rust" ligt is dit het ideale moment om er wat muziek in te steken , alhoewel de medebewoners hier me dan liever boven zien

Ik hou je op de hoogte hoe het evolueert !

grtjs, katrien

Geplaatst:

En hier ook een ontwikkeling, eventueel gaat Eefje mij ook helpen om m'n sax (die al heeeeel erg lang eenzaam en ongebruikt in zn koffer ligt) te leren bespelen... Bedankt en Joepie!!!

Geplaatst:

Nieuwe naam voor het Forum; De Muzikale Snijboon

Geplaatst:

Ik doe aan modelvliegen met electro-zweefvliegtuigen

Theo

Geplaatst:

Leuk Erny, laat maar weten hoe het ermee gaat

Seffens nog een hobby van mij gaan uitoefenen, een uurtje gaan sporten met vriendinnen, aerobics-fatburner, héél leuk...ook de après

En soms doe ik de zondag is een "runningske" van een half uurtje.

grtjs

Geplaatst:

Met het risico verschrikkelijk kazig te klinken moet ik toegeven dat hij (rechts) en zij (links) mijn hobbies zijn:

998812_10151732871306967_49161396_n.jpg

Het is verschrikkelijk, ik weet het. Maar het is waar!

En verder heb ik ook een eigen irc server, inclusief botjes, website, wiki etc. Gewoon een random verzameling nerds en weirdo's bij elkaar, lekker gezellig!

Geplaatst:

Jeetje Suus, wat gaaf! Geniaal om dat soort kleine dingetjes op de foto te hebben... Gedragingen enzo!

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

~Douglas Adams~

Geplaatst:

Ik heb even zitten genieten van al die hobby's die voorbij komen. Ik blink ook niet uit in 1 specifiek ding, behalve misschien in creativiteit in het algemeen. Dat is gewoon aangeboren en lekker gestimuleerd in mijn opvoeding. Ik heb ook een voorliefde voor basic en zelf doen. Zodoende heb ik op heel veel gebied allerlei basismaterialen in huis, en als ik ineens iets in mijn kop krijg, dan heb ik meestal wel de spullen in huis om mee aan de slag te kunnen. Maar ik ben ook verslaafd aan uitdaging, dus ik herhaal zelden iets zonder aanleiding. De verklaring dus dat ik nergens in uitblink... ha, ha... Ik zoek steeds iets waar ik nog helemaal niets vanaf weet, om dat te ontdekken hoe dat werkt, om weer over te stappen op een volgend projectje.

Het is echt teveel om op te noemen waar ik allemaal mee bezig ben of ben geweest. Op DIT moment ben ik veel aan het zentangelen, zeep maken, kruidenmixen maken, maar eigenlijk gewoon continu aan het experimenteren. Zeep maken is voor mij niet receptje maken en uitvoeren, maar een heel complex van mallen maken, vormen boetseren, kleuren en verf maken, inpakdoosjes ontwerpen enzovoort, enzovoort....

collage-hobbys59651389433291.jpg

Geplaatst:
Met het risico verschrikkelijk kazig te klinken moet ik toegeven dat hij (rechts) en zij (links) mijn hobbies zijn:

Het is verschrikkelijk, ik weet het. Maar het is waar!

joh, mooiste wat er is! lieve partners!

Geplaatst:

Op twee of vier poten

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Helemaal mee eens!

Geplaatst:

@Mijke, Ohhh

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Nu even on-topic, tekenen, schilderen, 3d tekenen en visualiseren, fotobewerking, knutselen en nog veel meer.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Wat een ontzettend leuke hobby's allemaal! En ik heb weer wat nieuws geleerd: Zentangle. Het ziet er prachtig uit!

Ik ben zelf altijd in de weer met wol, potloden, hout, klein en ga zo maar door. Creatieve bezigheden vindt ik erg leuk. Maar mijn grootste hobby is toch wel fotograferen. Het leukste vindt ik macro-fotografie: Proberen om die mooie, kleine onopvallende dingen op de gevoelige plaat te zetten. Het liefst fotografeer ik insecten en vogels, en natuurlijk mijn kat Brynny. Maar eigenlijk fotografeer ik vanalles. Ik kan echt wegkwijlen bij fotografen die voor hun beroep bezigzijn daar kan ik nog wat van leren met mijn camera'tje van 400 euro . Maargoed, het gaat om de lol, nietwaar?

Hierbij wat foto's. Ik heb ze maar even in het klein gepost, anders vinden onze computers het misschien niet zo leuk

mai0.jpg

8sfm.jpg

s5ph.jpg

iap6.jpg

pd80.jpg

43vu.jpg

s6lf.jpg

o61j.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

Och, moet je voor de gein eens opletten als je een tijdschrift doorbladert, of bij reclameposters, hoe verschrikkelijk slecht van kwaliteit (onscherp etc.) die foto's vaak zijn. Een goede, mooie of leuke foto wordt nog altijd geschoten door de fotograaf, en niet doordat je toevallig de beste camera met de beste lenzen hebt.

Geplaatst:

Héél mooie natuurfoto's Anouk , daar wordt je "zen" van, van naar te kijken

Leuke hobby!

grtjs,

Katrien

Geplaatst:

Hobby's....mijn man zegt altijd, Jo spaart hobby's en verzamelingen!

Maar ik brei en haak graag....niet op hoog niveau overigens. Brei het liefst sokken. Verder maak ik al heel lang kaarten, het liefst met stempels. Veel technieken gedaan, heb er zelfs boekjes over geschreven maar nu meest stempelen. Verder af en toe een creatieve uitspatting....zoals een krans voor aan de deur...paas/ kerststukjes enz. Ik bak graag lekkere dingen en eet ze ook graag op.

Dit alles staat in het tuinseizoen op een laag pitje. Ik moestuinier pas drie jaar, maar als ik nu tussen mijn hobby's zou moeten kiezen, dan laat ik alles vallen, behalve het tuinieren!

Geplaatst:

Jemigdepemig, als ik dit allemaal zo lees moeten moestuinierders ook nog hééél erg goed zijn in time management

Geplaatst:

Dat je veel verschillende hobbies hebt wil niet zeggen dat je alles tegelijk doet he (of vlak achter elkaar). Ik heb zelf iig van die 'vlagen' waarbij ik me dan weer op de ene en dan weer op de andere hobby werp. Behalve het zorgen voor de levende have natuurlijk, dat gaat altijd door

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

ja, tot ze 't huis uit zijn...

Geplaatst:

haha ja, hier ook van die vlagen. De ene keer heb ik een vlaag dat ik veel met fotograferen bezig ben (en maak ik dingen als http://elkedaggroningen.tumblr.com), de andere keer koop ik een nieuw kookboek en ben ik wekenlang elke dag bezig met lekkere dingen koken en bakken, en dan ben ik weer tijden druk met irc.

Geplaatst:

dank je! ik zou het weer eens moeten oppakken eigenlijk... *kijkt schuldbewust naar haar camera die al maanden stof ligt te verzamelen*

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.