Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ervaring met citroenkomkommer?


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Ik heb een vraagje. Heeft iemand ervaring met de Citroenkomkommer bijzondere komkommer om te zien. En weet iemand of dit een lekkere komkommer is. Deze aparte komkommer is te verkrijgen bij Levenvanhetland.nl. op deze site staan nog meer leuke aparte groente soorten zoals de zwarte en paarse tomaat. Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen eigen ervaring met deze citroenkomkommer. Wel met diverse andere rassen/soorten.

Al doende heb ik geleerd dat ik alleen nog maar rassen zal kiezen die bittervrij zijn. Diverse "leuke" soorten/vormen die ik had waren dit niet: en dat wil zeggen dat je komkommers niet lekker, want bitter zijn. Bitterheid wordt dan meestal verklaard als een gevolg van een beschadigde of gekwetste stam, maar dat is niet helemaal mijn waarneming. Ook bij planten waar ik er zeker van ben dat ze volledig gaaf groeiden, trad dan bitterheid op. Soms niet bij de allereerste vruchten, maar wel vrij snel bij het vervolg van de oogst. Bitterheid is dus (vaak) een eigenschap van de soort en van een ras. Door alleen rassen te kiezen die geselecteerd of gekruisd zijn op niet-bitter-kunnen-worden, ben je zeker van lekkere komkommers. Erg jammer om te merken dat je zorgvuldig gekweekte planten, die een ruime en eersterangsplek in je tuin/kas krijgen, geen echt eetbare vruchten geven....dan moet je een jaar wachten voor een nieuwe kans.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi oke dus dat soort gekweekte groentes zijn vaak bitter. Wel lijkt het me leuk om ze een keer te kweken en te eten. Ik ben nog niet heel lang bezig met kweken van groente en fruit. Maar iets aparts kweken vind ik wel leuk en is eens wat anders. Ook ben ik van plan om de gewone komkommer te gaan kweken. Maar helaas heb ik nu er de ruimte niet voor eerst even een kastje erbij. Bedankt voor je advies. Zoveel info en kennis heb ik nog niet. Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen even verder gegoogled op deze soort: citroenkomkommer (ook wel appelkomkommer genoemd). Zowel bij zaadhandels/algemene sites als forums met ervaringen. Bitterheid wordt nergens genoemd...dus misschien zit dat wel goed. De smaak wordt als mild/zacht beschreven. Wel maakt ze heel snel grote en harde zaden: jong/klein oogsten geeft dan de lekkerste vruchten.

 

Ben er zeker van dat op dit forum ook mensen zijn die ze gekweekt en gegeten hebben en die hun ervaringen misschien willen vertellen....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem op de tuin staan en vind hem heel lekker. Ik eet hem als een appel.

De schil is wat hard, maar niet onoverkomelijk.

Er zitten bij pitjes in en die maken dat het wat zoeter proeft dan een normale komkommer.

Als ie in de winkel zou liggen, zou ik hem zeker kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan ga ik deze komkommer toch maar eens proberen in het nieuwe voorjaar. Jammer dat de zomer alweer bijna voorbij is. Ik had wel gelezen ja dat je de vruchten klein moet eten. Omdat deze dan het lekkerste is.

Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem dit jaar ook voor het eerst in de tuin in de volle grond staan en ik vind ze erg lekker. Ik snij de vruchten in kwarten en eet het dan als een appel op. Vind hem zo lekker dat ie volgend jaar zeker terug komt in de tuin!

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...