Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat dragen jullie bij het tuinieren?

Featured Replies

Geplaatst:

échte mannu boenen met Jif...(of Sif of wat de marketinglui nu weer bedacht hebben.. )

Geplaatst:

Vooraf insmeren doe ik al... helpt even... niet lang... geen zin om de hele tijd te blijven smeren...

Geplaatst:
échte mannu boenen met Jif...(of Sif of wat de marketinglui nu weer bedacht hebben.. )

Tja. Hier geen échte man dus Handschoenen draag ik nu graag ( had ik vroeger echt de pesthekel aan ), en wel van het soort 'erg goedkoop' maar perfect soortje. Heb die begin dit jaar bij de hoveniers gevonden ( die kopen dat ook voor me ) 1.20 per paar. Als ik er aan denk maak ik van de week een foto. Echte aanraders. Sluiten strak aan rond mijn handen en vingers. Je houdt goed gevoel over wat je doet. Nat worden is wel wat lastig maar ze drogen snel ( ik draag op een dag een 5 paar ongeveer, de anderen hangen ondertussen in de boom te drogen ) Doe ongeveer 3 maanden met die 5 paar.

Ze slijten bij de vingertoppen. Moet ik vaker mijn nagels knippen.

Geplaatst:

@ Bit, ik geef je de handschoen! Met handschoenen werken kun je leren. Ik heb het me aangeleerd en kan niet meer zonder. Ik gebruik al jaren deze

Buitendoenx197351379616959.jpg

bijna dagelijks en ik doe er zo een half jaar mee. Ik houd mijn handen nu eenmaal graag schoon, probeer ruwe handen, met humus gevulde kloven en verse stalmest onder de nagels te vermijden. IJdel? Ja. So what? Hoewel... als ik ze een keer vergeet ga ik ook net zo vrolijk de aarde met mijn blote handen te lijf en dan kunnen ze nog aardig smerig worden.

Geplaatst:
  • Auteur

Ach ik heb ook geen probleem met lekkere zwarte handen, maar ik vind het ook wel fijn om nagels over te houden, die zijn zo handig in gebruik (bij klussen en het openen van verpakkingen en het oppakken van dunne papiertjes en noem maar op). Ik ga ook maar eens handschoenen proberen dus!

Geplaatst:

Wat doen jullie dan toch in de tuin, dat jullie nagels ervan kapot gaan?

Ik werk altijd met blote handen maar mijn nagels worden hooguit zwart. Even borstelen, nagelvijltje eronderdoor en klaar is Klara.

Geplaatst:
  • Auteur

gewoon, in de aarde wroeten. Misschien heb jij zandgrond of wroet je minder?

Geplaatst:

Ik wroet wel, maar ik heb inderdaad zandgrond.

Weer een reden om daar erg blij mee te zijn!

Geplaatst:
DSCN526374961379700902.JPGDSCN526429911379700919.JPG
Geplaatst:

"plukhandschoenen"...heb ik ook....die zijn

Geplaatst:

m_142946.jpg

Bovenstaande foto is eigenlijk het enigste wat ik extra gebruik in de tuin Zijn erg dun dus voel alles nog steeds goed.

Ok, ik tuinier dan ook alleen in de achtertuin.. Waar niet heel veel open aarde is om vies van te worden. En als ik veel op m'n knieen moet zitten.. Dan pak ik wel een oudere broek, net zoals als ik wel veel in de aarde moet: dan even oudere schoenen aan doen.

Geplaatst:

Wat ik draag bij het tuinieren? Zie mijn avatar

Geplaatst:

(Het moet niet gekker worden...)

Die bril past daar totaal niet bij, sorry voor het commentaar, maar had dat geen roze bril moeten zijn?

Geplaatst:

Huub jij moet door een rose bril kijken ,anders snap je het niet.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Geplaatst:

Ha....lijkt me geweldig als er in de tuin naast mij zo'n roze konijn staat te spitten!

Geplaatst:
Geplaatst:

Ouwe spijkerbroek en oud T-shirt of sweatshirt. Als ik ga spitten meestal ook een overall en als ik een "prutklus" tre doen heb of het net geregend heeft een paar laarzen. En als de zon flink schijnt een pet op mijn hoofd.

Geplaatst:

leuk topic

Ik heb bij regenof nat weer aan mijn regenelaarzen en een oude broek en vest

bij mooi weer slippers kortebroek en topje

zijn mijn voeten ook weer gescubt

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:
bij mooi weer slippers kortebroek en topje

kijk, daar krijg ik het nou warm van... (dat mooie weer )

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb een grote teen met gebruiksaanwijzing: zo weinig mogelijk druk erop en het gewricht ontzien. De teen is gekneusd geraakt in juni, maar wordt steeds weer dik en pijnlijk bij bewegen. Ik zoek dus schoeisel voor tuinieren, bijvoorbeeld klompen, hout of leer, die veel steun bij de wreef hebben, en er geen druk op de tenen komt, omdat ze een starre vorm en onbeweeglijke neus hebben. Iemand een idee wat voor klompen?

Geplaatst:

De echte ouderwetse

Eventueel nog met extra leren bandje

Jaren geleden met 2 gebroken tenen kon ik er ook redelijk mee lopen

En mocht je er dan alsnog moeite mee hebben kan je hem intapen aan de teen ernaast met leukoplast

En dan moet het met die klompen wel lukken

Edit:

Misschien wil het met die halve leren van de Gevavi ook wel

Ik weet niet hoe breed je voeten zijn maar probeer anders een vrouwenklomp

Die zijn strakker op de wreef

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Meestal ga ik even snel langs de tuin en heb ik mijn gewone kleren aan. Maar als ik echt iets wil gaan doen dan doe ik meestal laarzen en trainingsbroek aan, en een ouder t-shirt of jas.

"Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen."

https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/118-seizoen-bobs-tuintje/

Geplaatst:

@ Loraine, bedankt voor je tips, ik ga er wat mee doen.

Geplaatst:

Ik loop altijd op mijn crocs door de tuin te banjeren is dat miss iets voor je huub, zijn ook breed bij de tenen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.