mieke s Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 ik ben van dit jaar begonnen met een moestuin. Ben nu aan het twijfelen om volgend jaar eventueel een serre en zo een bak voor onder glas te kweken. Is de aankoop van een serre echt de moeite waard en weet iemand dat je zo een kweekbak zelf kunt maken of waar je die kunt aankopen Graag raad aub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Jazeker, ik vind een serre zeer de moeite waard. Kan nu ook niet meer zonder. Enkele voorbeelden: wintersla (planten in het najaar, overleeft in de kas de winter en oogst je vroeg in het voorjaar), vroeg zaaien in het voorjaar, voorzaaien van warmteminnende gewassen, opkweken van warmteminnende gewassen als komkommer, aubergine, tomaat, overwinteren van potplanten, etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 misschien een domme vraag, maar wat is een serre? Ja, ik weet dat het een deels uit hout of baksteenm naar hoofdzakelijk uit glas opgetrokken open uitbouw van een woonhuis kan zijn, maar daarvan lijkt me op een moestuin geen sprake? Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Wat wij een kas noemen, noemen de Belgen een serre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Vlaamse benaming voor kas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Ahhhhhhhaaaa! Dat maakt de boel wat logischer inderdaad Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Mieke, ik heb ondertussen al twee serres en een derde moet ik nog monteren, die is voor bloemen. Ook heb ik twaalf oude vensterramen ven 1,2 op 0,8 m, die leg ik ter bescherming over de eerste aardappelen of andere planten die bescherming nodig hebben.Eens ge begint onder glas te kweken zijt ge er rap aan verslaafd hoor, alles groeit er zoveel vroeger, sneller, en beter dan gewoon buiten, gewoon omdat ge daar een veel beter klimaat creëert. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuinpraat Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Zeker doen! Wij hebben een huis gekocht met oude serre en meteen wat tomaten in geplant. Ongeloofelijk lekker en veel minder onkruid dan in open lucht. Zelfs nu met het koudere weer is het er nog lekker warm overdag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Ik heb er vorig jaar eentje aangeschaft en ik zou absoluut niet meer zonder willen. Ik vind het echt een verrijking voor mijn tuin, zeker omdat ik graag tomaten en pepers kweek. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mieke s Posted September 20, 2013 Author Share Posted September 20, 2013 dank jullie voor de reacties allemaal oei verslavend en ben dat nu al zo heb echt spijt dat ik niet veel meer staan heb in mijn moestuinbak want mis het echt al Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Mieke, zie eens op 2de hands of Kapaza of zo, er staan genoeg serres te koop hoor, voor weinig geld, meestal wel zelf af te breken.Met een beetje zoekwerk vindt ge er wel eentje naar uw gading. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aardpeer Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Een serre is ook nooit te groot. Koop hem zo groot mogelijk. Ik heb er ook een tafel en een stoel in staan. Heerlijk om even in het zonnetje te zitten als het buiten te koud is. Je begint met sla en tomaten en ontdekt steeds meer mogelijkheden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lorre Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Niet twijfelen, maar doen !!!!5 jaar geleden een kleine serre zelf gemaakt wat houten palen en plastieken platen als dakdekking en de zijkanten had ik plastiek ramen gemaakt. zo 5m² veel deugd van gehad. Deze winter verhuizen we, ondertussen ben ik al plannen aan het maken voor een nieuwe serre 2,5m op 10m kun we lekker veel zetten. Eerst steentje metsen en dan een houten kader op maken. Deze keer wel volsteken met glas en voor dak terug plastieke golfplaten. Quote Ist vandage ni tis vo morge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Vorig jaar een serre gekocht en nog geen moment spijt gehad!Het enige mindere is dat er nu nauwelijks zon op de serre schijnt,...ze staat te laag.Toen m'n hond de eerste keer de serre inliep, is hij recht tegen een raam gelopen Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts