jootje Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Wat was het weer gezellig vandaag. Weer veel lieve, leuke mensen ontmoet, en veel nieuwe mensen gezien. Leuke zaden en stekjes geruild, en gewoon gekregen! Wat lagen er veeeeel zaden op de zadentafel! Heb me netjes ingehouden, want had zelf niks bijgedragen, maar zal dat zeker een volgende keer doen! Mooie paddestoelen gezien, sommige voor mij -ik eet alleen champignons uit zo'n blauw bakkie van de super - onbekend. Van twee soorten paddestoelen pluggen gekregen! Nu nog een boom vellen! En even de handleiding en tips van Stan uitprinten en me er eens in verdiepen. Want nu ik het heb, wil ik ook wel dat het slaagt! Bedankt Stan, ook voor dat mooie mesje! Iedereen bedankt voor de stekjes, zaadjes, gezellige kletspraatjes, het lekkere eten, enz. Jorieke en Joep, bedankt weer he? Hoop dat de perzikboom goed aanslaat! Tot de volgende keer!PS: ik miste eigenlijk Antoine??? Waar was je? Nu is het op zaterdag, kon hij komen en was er niet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 was zeker gezellig.Thuis aangekomen meteen een extra perkje gemaakt voor de knoflook van appelvrouw. De aardbeien van Reine staan ook al mooi. De kerrie plant en stevia heb ik nog even in de bakjes gelaten Ik heb een geslaagde dag gehad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Zeker gezellig! ! En nu wel mooi weer we hebben net nog lekkere broodjes van salamandertje gegeten Er is een jas/vest blijven liggen. En wat plantjes met gele stekertjes? O.a. salie en pimpernel. Nu eerst even de varkens voeren, ze schreeuwen Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
DebjeDuif Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Ook wij zijn weer veilig thuisgekomen, was enorm gezellig! Jorieke en Joep, nogmaals bedankt voor jullie gastvrijheid! Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Wij ook net thuis en uitgeladen. 'T was een mooie dag... hele andere beleving als de vorige keer... Die potjes met die gele stekertjes, waren die dan misschien wél voor Thea?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Nee, dat waren mijn potjes die ik over had Edit: Ik vond het trouwens ook superleuk! Allemaal mensen die je totaal anders had verwacht! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Mooi dat het geslaagd was. Jullie allemaal enorm bedankt. Ik heb al aangegeven bij mijn baas dat ik volgend jaar ECHT ga. De kippetjes zitten lekker op stok. Kijken of ze goed vriendjes worden met die andere (Jorieke: de kids zijn super blij ermee, Janey heeft er heel de dag naar uitgekeken hoorde ik. Ze zijn prachtig) Ik had alleen nog een vraag er zat een stekje van iets in, in een stuk krant. Nu weet ik alleen niet wat het is. Kan iemand mijn het antwoord geven. Het staat al netjes in een potje. Te wachten om richting tuin te gaan. Super bedankt jullie!! Debje, jij bedankt voor het meenemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 (edited) Hier nét binnen ( ik heb nog even wat weggebracht naar NynkeF ) en inderdaad Jarno : Heel anders dan verwacht. Leuk, een aantal helemaal nieuwe mensen. Stan zijn workshop ( Top ! Top verzorgd !! ( je moet het onderwijs in gaan trouwens )) en de lieve mensen van ook de vorige keer. Li : heel erg bedankt dat je Jet wilde rijden en brengen. Piroska: met zoveel moeite er heen. Sommigen kwamen van écht ver !! ( Weknow en Jorg ook trouwens ) Leuk leukHeerlijk weer ( dat helpt giga ) : Ja was écht erg leuk. Thnx gastvrouwe !! ow, ja Jootje : héérlijke bonbons !!!!!! ( ik zit ze nu te eten ) Edited September 21, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Leuke dag. Ik heb enkel het gevoel dat ik enkele mensen nu geen pluggen heb gegeven .(erg weinig tijd om een lijstje bij te houden)Dus laat even weten als je wel zou krijgen maar, nu niet hebt. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Zo wij zijn ook weer thuis....meteen de PC aan en forummen....t lijkt wel liefde!! Eigenlijk ben ik vandaag ook wel n beetje verliefd geworden op deze geweldige vent: Jorieke en Joep dank jullie wel!! Het was een zeer geslaagde dag en erg leuk jullie allemaal (weer) gezien te hebben/ te leren kennen. Leuk geruild en heel veel over paddenstoelen en enten/occuleren geleerd. Stan bedankt Het leverde ook een práchtig stilleven op: Trouwens: de boompjes die over waren Stan, hebben we in t water gezet en dat zijn over een jaar of 5...6...de bomen die gerooid worden om de kachel bij Jorieke en Joep te laten branden en soep op te warmen . Wanneer is de volgende MTFD ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Owww Geedee, wat ziet dat er mooi uit... Trouwens nog een vraagje. Bij mijn spulletjes zat ook een zakje met knoflook e.d. weet iemand toevallig wat dat was en of ik deze morgen in de grond kan poten? Er zaten grote teentjes bij en kleintjes. Kleine soort parelmoer achtig lijkt het wel en een soort paarsachtig (als ik het goed zie in dit licht) in een soort ster vorm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 zie wat-is-beter-t11249.html voor plantinfo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Die kleine zouden wel eens oerprei (die witte) en egyptische ui kunnen zijn (die donkere in clusters). Ik heb die volgens mij ook gekregen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Okee Jarno dank je wel. Die kan ik beter nu even in een pot zetten dus tot het meer is en de tuin in kan. ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Die heb ik gekregen, niet gegeven Maar die kunnen de grond in dacht ik, en die clusters moet je wel eerst uit elkaar halen. Maar als je zoekt in het forum is er volgens mij genoeg info te vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Nee dat weet ik, maar voor de tip.. Ik ga idd wel even goed zoeken en lezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 (edited) Ik had alleen nog een vraag er zat een stekje van iets in, in een stuk krant.: Zitten er worteltjes aan?dan is het je eeuwig moes stekje...die zou je wel moeten hebben..dat andere is inderdaad het witte parelmoerachtige is de Oerprei, en de andere de Egyptische ui...deze kan je loshalen om de planten. De oerprei moet dieper, maar je moet even lezen er zijn hier over beide eigen topics... Jongens het was weer top!En lekker gegeten( alleen de bonbons gemist?Bit?) en gekwekt ik ben goed schor nu. Leuk oude vrienden weer live te zien en nieuwe te maken..ik mis in Frankrijk wel eens moestuinvrienden met wie ik gewoon Ndlnds kan kletsen..(ik hoorde dat een zeer gewaardeerd forumlid ook een huis bij ons in de buurt wil...gezellig )En ik kwam thuis met een berg zpullen zeg lading zaden, planten, aardappels genoeg voor mijn tuin vol buddleia`s voor de buren, paddestoelkweek om op te zetten zodat ik de buren een kan pesten met mijn geheime paddestoelenplekje,geweldig les gehad daarin ( daarna zat mijn hoofd vol....jammer voor de wijnmeterintroductie en) genoeg plastic zakjes om een eigen zadenwinkel op te zetten..en eierdozen om te vullen en nog veel meer moois dat me nu even ontschiet... Edited September 21, 2013 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlia Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Het was erg gezellig, zelfs voor nieuwkomers Allemaal hartelijk bedankt voor de gezelligheid en vrijgevigheid! Gelukkig waren de weergoden ons ook goedgezind, daar zag het er eerder deze week nog niet naar uit. We gaan weer smullen van het varkentje hopelijk en we gaan proberen om mooie paddenstoelen te kweken. Dat moet haast wel lukken, na zo'n workshop! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reina Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Wat was het een superleuke dag, gisteren.gezichten achter de namen gezien, veel planten en zaden gekregen. Heerlijke hapjes van iedereen. En de workshops vond ik super.Bedankt allemaal en hopelijk tot volgende keer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Nu even kort: Prima dag! Iedereen had het naar het zin. Ik in ieder geval wel.Het geedee-idee voor een zadentafel was al goed. Bleek in de praktijk nog een stuk beter uit te pakken.Heel veel beter weer dan in het vroege voorjaar (toch had dat als pinguïns samenscholen/samenschuilen tegen de kou ook wel wat).Dank aan Jorieke en Joep, en zeker ook aan Ria en Harry! Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Ik vond het een superdag! Erg gezellig en veel geleerd en heul veel gekregen/geruild. Dank Jorieke en Joep voor de gastvrijheid en ook Stan voor de lift en de workshops. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
FM09 Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Hehe, ik heb ook even tijd om bij te praten (vandaag druk geweest op de tuin, een combinatie van mooi weer en aarbeienplanten die uit hun bed klappen )Ik vond het ook erg leuk. Iedereen in het algemeen bedankt voor de gezelligheid, en Jorieke en Joep in het bijzonder voor hun gastvrijheid, en ook Stan voor zijn workshops. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts