Cupcakeje Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 ook voor mij is de wedstrijd nu echt begonnen. ik heb vandaag 3 zaadjes mammoth pot in de grond gestopt. dat de winnaar er tussen mag zitten Quote
Frans Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Ik heb op 9 januari zes zaden te kiemen gelegd . Hier kiemden er na lange tijd maar twee van waarvan er één lang in het ontkiemstadium bleef steken en daarna dood ging ( heeft vermoedelijk zelfmoord gepleegd toen hij tot de ontdekking kwam dat zijn 4 broertjes dode en kansloze zaadjes waren). Momenteel heb ik dus één klein preiplantje. Met een beetje pech zal ik het met die ene moeten gaan doen want van de andere zaden die ik een week later rechtstreeks in potjes heb gelegd is nog steeds niets te zien. Maar je weet het maar nooit. Misschien staat mijn eenzaam sukkelaartje toch ooit nog eens op het erepodium. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Stan Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Ziet er goed uit Frans (die snoepjes ) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
greetje Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 ja een mooi erepodium waar straks....mijn preitje op staat!!!!want de greet teelt niet met die frans zijn slag! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Mibo Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Ondanks het liefdevolle toedekken 's nachts bleven ze het een beetje koud hebben. Nu staan ze heerlijk warm op de close-inn boiler. Maar ik heb het schuifje maar wel snel open gezet! Quote
kenbeimer Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Ineens komt er een vreemde kiem omhoog... Nog nooit gezien, ook niet tussen het onkruid. Zou de spelleider stiekem een boontje aan het zakje toegevoegd hebben, welke ik gemist heb? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
TheoT Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Vandaag de laatste 5 zaadjes de grond in.Hopelijk komt er nu wat op Quote Theo
malouis Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Ineens komt er een vreemde kiem omhoog... Nog nooit gezien, ook niet tussen het onkruid. Zou de spelleider stiekem een boontje aan het zakje toegevoegd hebben, welke ik gemist heb? Heb je de preizaadjes met vreemde chemicaliën behandeld? Quote
kenbeimer Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Zou vast een verdwaald zaadje in het Vermiliociet, of in de versnufte potgrond gezeten hebben. (En onderaan zit ook potgrond) Nieuwsgierig als ik ben, wil ik weten wat het wordt en laat ik de zaailing leven. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Bit Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Net de volgende 6 preizaadjes gezaaid in dezelfde bak waar de 1e van boven staat. Bij mij nu : 1e zaai: 6 zaadjes; 14-01-14 ; 1 staat echt boven , 1 andere is gekiemd maar nog steeds niet echt boven. De rest doet niks............: 2e zaai 6 zaadjes : 04-02-14 ; de bak met beiden gaat vandaag mee naar de koude kas op de tuin............. : 3e zaai : de rest. over een week of 2 a 3 in de koude kas. Quote
Erny Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 (aangepast) Opkomst van zaai 6-1 is van de 8 gezaaid - 5 opgekomen.Opkomstpercentage is dan, afgerond naar boven, 63%.Sinds de vorst hier weg is staan ze buiten. 4 februari 2014 aangepast door Gast Quote
greetje11 Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Vandaag de winnende zaadjes ontvangen Even kijken wanneer het een gunstige bladdag is en dan wordt er hier gezaaid Quote
Piroska Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 vanmiddag mijn preitjes uit de vermiculiet getrokken en in aarde gezet , 10 over van de 11, eentje is kassie wijle...eerder deze week. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Eveline68 Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Tweede zaailing heeft zich getoond.15 gezaaid op 23/1Eerste opgekomen op 2/2Tweede opgekomen op 4/2 Quote
kenbeimer Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ik geloof dat ik bij een zaailing het begin van het tweede blad heb gespot! Foto's volgen (hopelijk) binnenkort. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
MartinH Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ja ja, er zit beweging in de grond. Vandaag zijn er weer een aantal boven de grond gekomen. Ze zijn nog heeeeel erg klein, maar ze zijn er. Ik zit nu op 50% opkomst. 14 Zaadjes gezaaid op 19 januari5 februari 7 stuks opgekomen Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
kroongj Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 10 st. gezaaid op 24/1 2 st. zichtbaar op 5/2 Quote Groet, Geert-Jan
Stan Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Gezaaid op 31 jan. en de eerste laat zich 5 feb. zien. Dus 1 uit 3 is al vast 33,3333 % Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
kenbeimer Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Zo snel had ik het nog niet verwacht!! Ik constateerde trouwens alleen bij de linker een tweedebladsbegin. Dat de middelste nu ook een tweede blad heeft gevormd vanochtend is een grote verrassing. In de nieuw gezaaide potjes zie ik nog wat komen, maar ik begin het idee te krijgen dat er in de potgrond / vermiliociet iets zat... Er is gisteren een tweede "boon(?)" ontkiemt en ik sluit niet uit dat deze derde kiem er ook een is. Precies dezelfde. Ga ik ook nog foto's van maken. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
marijke Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Twee zaden gezaaid op 8 januari onder plastic.Op 15 januari zijn beide zaden opgekomen.Op 3 februari verplaatst naar koele keuken.Inmiddels ongeveer 6 cm hoog.De rest van de zaden vandaag (6 februari) gezaaid. Quote
kenbeimer Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Beide papieren bakjes hebben een "boon", al hebben de bladeren ook iets weg van Eucalyptus, wat ook niet geheel ondenkbaar is. In het middelste potje gebeurt wat en het is iets anders, wellicht toch een prei! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Eveline68 Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Heb jij wel de goeie zaadjes gezaaid Quote
bio-fee Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Ik denk dat Ken een beetje in de bonen is! Mooie bak trouwens, Marijke. Grappig met dat schoolbordje erop! Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Morgen maar eens opnieuw gaan zaaien,buiten in de koude kas komen ze maar niet op,maar morgen binnen, Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.