joerike Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Hoi iedereen ,mijn naam is joeri en vanaf een paar weken mede eigenaar van een samentuiniers project te wommelgem,belgie. Het gaat over een eigen tuintje van 5x20m en zo zijn er 50 en dan een gezamenlijk fruit gedeelte en bloemenweide. Het moet nog wel vanaf nul worden ingedeeld worden ,was hiervoor een maisveld ,gemeente gaat het nog omploegen en dan begint het werk , verdelen ,composteren en vooral leren ,daardoor ook hier terecht gekomen en zal hier wel wat opsteken. Foto's heb ik dus nog niet ,nu gewoon een leeg maisveld van 5hectare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Welkom Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Welkom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 na mais lekker kalk en kali toevoegen aan je grondje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Welkom hier. Als ge ongeveer weet hoe lang dat veld reeds industrieel gebruikt werd dan weet ge zo ongeveer wat ge er van compost en stalmest en zo moet opdoen, denkelijk is dat de eerste jaren een heel pak.Zulke gronden kunnen redelijk uitgeput zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Welkom hier en heel veel plezier met je project ! Op ons forum kan je een eigen blog aanmaken ( zie update's van een ieder ) dus een mooie gelegenheid vanaf dag 0 alles vast te leggen en ons mee te laten genieten Succes ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Welkom en vast een mooie oogst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
rinus55 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Welkom Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Bienvenue! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnetha Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Welkom! Ben benieuwd naar de foto's straks. Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Hallo Joeri, welkom! Wat gaaf om zo vanaf het begin je tuin op te bouwen! Inderdaad wel overweldigend denk ik, met alles waar je rekening mee wilt houden, en ook het gevoel misschien van "het meteen helemaal goed willen doen" (dat heb ik in een dergelijke situatie). Gelukkig mag fouten maken! Ik vind het een heel mooi idee om een gezamenlijk fruitgedeelte te hebben! Veel plezier in je tuin en op dit forum! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joerike Posted December 3, 2013 Author Share Posted December 3, 2013 bedankt voor alle leuke reacties , foto's zal ik zeker erop zetten . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joerike Posted December 9, 2013 Author Share Posted December 9, 2013 om een beetje een idee te geven een plannetje voor de indeling ,tuintjes zijn 10 op 10 m en per 10 tuintjes een gemeenschappelijk huisje .Proberen om de gemeente te overtuigen om nog dit jaar wat struiken te kunnen zetten langs de rechts kant en bovenkant . we willen wat aktie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts