Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

nieuwe samentuinder

joerike

Recommended Posts

Hoi iedereen ,mijn naam is joeri en vanaf een paar weken mede eigenaar van een samentuiniers project te wommelgem,belgie. Het gaat over een eigen tuintje van 5x20m en zo zijn er 50 en dan een gezamenlijk fruit gedeelte en bloemenweide. Het moet nog wel vanaf nul worden ingedeeld worden ,was hiervoor een maisveld ,gemeente gaat het nog omploegen en dan begint het werk , verdelen ,composteren en vooral leren ,daardoor ook hier terecht gekomen en zal hier wel wat opsteken. Foto's heb ik dus nog niet ,nu gewoon een leeg maisveld van 5hectare.

Welkom hier.

Als ge ongeveer weet hoe lang dat veld reeds industrieel gebruikt werd dan weet ge zo ongeveer wat ge er van compost en stalmest en zo moet opdoen, denkelijk is dat de eerste jaren een heel pak.

Zulke gronden kunnen redelijk uitgeput zijn.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Welkom hier en heel veel plezier met je project !

Op ons forum kan je een eigen blog aanmaken ( zie update's van een ieder ) dus een mooie gelegenheid vanaf dag 0 alles vast te leggen en ons mee te laten genieten

Succes !

Hallo Joeri, welkom!

Wat gaaf om zo vanaf het begin je tuin op te bouwen! Inderdaad wel overweldigend denk ik, met alles waar je rekening mee wilt houden, en ook het gevoel misschien van "het meteen helemaal goed willen doen" (dat heb ik in een dergelijke situatie). Gelukkig mag fouten maken!

Ik vind het een heel mooi idee om een gezamenlijk fruitgedeelte te hebben!

Veel plezier in je tuin en op dit forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

om een beetje een idee te geven een plannetje voor de indeling ,tuintjes zijn 10 op 10 m en per 10 tuintjes een gemeenschappelijk huisje .

Proberen om de gemeente te overtuigen om nog dit jaar wat struiken te kunnen zetten langs de rechts kant en bovenkant . we willen wat aktie samentuinen267321386587897.jpg