Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Piroska, het is slim om minstens een ei te laten liggen bij de eenden..als het ei steeds weg is gaat ze een andere plaatst zoeken omdat ze dan de plek niet meer vertrouwd. Ik heb een oud kippenei in het eendennest liggen dat blijft daar liggen om de eend voor de mal te houden..

Heb ik gedaan, een kippenei, gekookt, tegen ontploffingsgevaar

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Leuk he, Estemy! Plotseling ligt er gewoon eentje op het nestje.

Hier ook "" ineens" weer volop eitjes. Tot enkele dagen na kerstmis maandenlang niets....moesten er zelfs gaan kopen....en ruim een week later hebben we er weer volop. Gisteren zelfs alweer 4 eitjes van de 5 dames, waarvan twee jonkies van rond de 38 weken oud. In al die jaren dat we al kipjes hebben, heb ik het nooit zo plots meegemaakt. Er was er altijd wel een die wat langer doorlegde en een of 2 andere die wat eerder begonnen.

En ik proefde weer hoeveel lekkerder eigen eitjes zijn dan gekochte. Ook al waren die biologisch. Graan, oud brood, veel afval of minder mooi spul uit de moestuin...daar toveren die meiskes toch iets echt lekkers van

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

eitjes15751420567763.JPG

Eén van de kippen heeft een specialeke gedaan. Links is een normaal ei en rechts is een mini-eitje. Precies van een kwartel

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Jaaaaah:) het aller eerste ei:) ik hoorde een van de dames vanmorgen erg druk doen en jawel hoor, ze had een ei gelegd:) meteen in het daarvoor bestemde hokje, slimme dieren toch die kipjes:)

IMAG019351901424273904.jpg

Geplaatst:

ik vond al dat mijn maranse lang op zich lieten wachtten, maar ik vond gisteren een grote berg eieren in het konijnen hok, ik denk dat ze een week of 3 geleden begonnen zijn

Geplaatst:

Wel, ik heb daar drie Roncquières kalkoenen lopen een haan en twee hennen en die maken bijna geen lawaai, brave beesten ook.

Ze schijnen wel niet zulke goede broeders te zijn.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

jaja joepie ende jubel! Ik vond vandaag het eerste ei weer van dit jaar.

Ik heb momenteel 2 hennen en 2 hanen, rare combi ja, ik heb een enorme schuur voor ze gemaakt, later krijgen ze ook een uitloop buiten. Ik heb een wijnvat en een paar kistjes, en ook 2 melkbussen op hun kant neergezet. De melkbussen hebben maar een kleine opening dus ik was niet erg overtuigd van die dingen. Maar wat denk je? Het ei lag in een melkbus! Goed idee dus achteraf gezien.

Geplaatst:
Wel, ik heb daar drie Roncquières kalkoenen lopen een haan en twee hennen en die maken bijna geen lawaai, brave beesten ook.

Ze schijnen wel niet zulke goede broeders te zijn.

voor zo ver ik weet broeden ronquieres prima hoor. hier in ieder geval wel, de kuikens kunnen alleen erg slecht tegen vocht en hoge luchtvochtig heden, dus het is nu niet de mooiste tijd om te broeden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...