Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hallo medetuinders.

Vincent...

Recommended Posts

Goedendag, hierbij een korte voorstelling van mij en m'n tuintje.

Ik ben dus Vincent en woon in Wildervank, sinds een jaar of 4 ben ik begonnen met wat groentes, kruiden en fruit te kweken met m'n ouders en vriendin. Eerst bij m'n ouders in de tuin en op ons balkonnetje. Sinds afgelopen maart hebben we een tuintje gehuurd van 200 m2 bij de volkstuin vereniging DeToene in Veendam.

Hierbij nog wat foto's van het afgelopen jaar:

image52361386345929.jpg

Wat winterpeen en koolrabi.

image20241386345933.jpg

Wat erwten.

image23821386345937.jpg

En van alles wat.

Het ene ging beter als het ander en het was een leerzaam jaar. De laatste spruitjes en boerenkool zijn er net af en alles ligt nu bedekt met een laag van 3 tot 5 cm aan houtsnippers, naalden en bladeren. Hier gooi ik zodra het binnen is nog wat lava/steenmeel over en dan eens kijken hoe het volgend jaar gaat.

Gegroet.

Hallo Vincent, welkom!

wat leuk hè, als je meteen je eerste "echte moestuinjaar" al lekker van je landje kunt eten!

Veel plezier met de voorbereidingen van het volgende seizoen (wat wil je gaan zetten?) en op dit forum!

Marijke (zuiderling)

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Hansi en Roosmarij ook erg bedankt voor het welkom.

@Roosmarij, ja dat gaf erg veel voldoening. Er kwam ook redelijk wat vanaf in mijn ogen. Mijn ouders en broertje samen met m'n vriendin en ik werken nu de laatste aardappels weg. Daar hebben we vanaf juni van gegeten en we zijn grote aardappel eters. De meeste groentes waren ook aardig gelukt. Wel iets te weinig en te laat begonnen met de boerenkool, die was iets klein gebleven terwijl de buren er allemaal reuzen hadden staan en er dus maar 2 maaltijden in zaten. Wij 1 en mijn ouders 1.