Geplaatst: 8 december 201312 j hallo mede-forumleden ik ben bezig met een ludiek pretpakket voor mijn 3 zusjes!ik heb al wat koopjes gekocht en ben nu op zoek naar wat geinige hele goedkope recepten!zeg maar op nivo van: geen cent te makken als voorbeeld:het heette bliksem met vleesjussmaak.......daar zit dan 2 aard. en 1 appel bij en een zo'n goedkoop zakje jus,met als opmerking dat de helft van de appel gegeten kan worden als fruit kunnen jullie mij helpen aan meer van dit soort leuke hele goedkope recepten?de bedoeling is het pakket in de 1ste week van 2014 op te sturen...ik heb nu al lol! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 december 201312 j 2tomaten door midden in een ovenschaaltje met olie, peper zeezout oregano en teentje knoflook, lekker in de oven laten pruttelen tot ze zacht en gaar zijn, in een pan half zakje spaghetti koken. Als de spaghetti gaar is bij de tomaten ff roeren klaar jammie. Bedoel je zo iets kosten misschien iets van 1,50 of 2,00.
Geplaatst: 8 december 201312 j Oooh nog wat turkse pannenkoeken, kaas, salami, ijsbergsla, tomaat. Pannekoek in de pan, plak kaas en schijfjes salami en daar weer een pannenkoek boven op even bijde kanten bakken ( geen boter of olie in de pan gebruiken ze zijn kant en klaar en hoeven alleen opgewarmd te worden) er uit halen beleggen met hele dunnen reepjes gesneden ijsberg sla en schijfjes tomaat, oprollen en lekker op eten.
Geplaatst: 8 december 201312 j Of bedoel je zo iets, 1 ui, 1 blokje bouillon, stukje brood stukje kaas, Van die ui en bouillon, maak je uiensoep, stukje kaas er op met geraspte kaas en dan even in de oven. Peper en zout heb je meestal wel in huis om op smaak te brengen.
Geplaatst: 8 december 201312 j Auteur ja zoiets bedoel ik!en dan ook nog een gekke naam voor het recept Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 december 201312 j Rosti- hutspot. Ui, peen, en aardappel. Ui en peen in stukjes snijden, en lekker bakken in koekenpan 1. In koekenpan twee de geraspte en droog gedepte aardappel lekker bakken. Daarna bij elkaar mikken. Eten met mosterd, en een speklapje, worstje of slavink ofzo. Is een origineel recept uit een kookboekje van C-1000. Daar gebruiken ze diepvries rosti.....is makkelijker, wel duurder denk ik. Voor de rest een goedkope maaltijd denk ik. Hier zeer favoriet.....snel...makkelijk...lekker!
Geplaatst: 9 december 201312 j Geef ze het recept van ijsklontjes, vind me vader altijd leuk om te geven/delen!
Geplaatst: 9 december 201312 j Stimpestamp(blote billen in het gras stamp), men neme wittebonen met snijbonen en stampen deze met aardappelen. eventueel hete bliksem bij geven. Of de jus uit het pakje dat over zou kunnen zijn. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 10 december 201312 j he, onze stimpstamp: gekookte aardappelsrauwe andijviesnippersblokjes oude kaasrestje sju
Geplaatst: 10 december 201312 j Een broodje schuifkaas.Je neemt een boterham en een kwart plakje kaas..dat stukje kaas schuif je steeds op bij een nieuwe hap..pas bij de laatste happen mag je het opeten We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 december 201312 j Een eeuwig durend grapje van mijn schoonvader.........sneeuwster.Maar kan alleen als er sneeuw ligt, zandbakvormpje mee naar buiten, vol scheppen met schone sneeuuw en dat op een bordje presenteren...
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur haha appelvrouw die is idd top!andere ideen ook trouwens...die sneeuwster!!!!!! wij zijn nog met 4 zussen allemaal copd-klanten en 3 van ons een uitkering, dus de gein is dan idd van die onnozele dingetjesop het internaat trouwens kregen we vroeger 2 witbroodsneetjes met gekleurde hagelslag en de rest met tevredenheid! en een heel vers sneetje met appelstroop was een goddelijke luxedus die heb ik er ook bij alsde helende stropers-sandwich [helend vanwege het ijzergehalte natuurlijk]de hutspotideeén ook erg leukmoet dus een leuk klein boekje worden met tekeningen nou die blote billen in het gras...is niet zo moeilijk Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 december 201312 j copd hè, dus jullie zullen dan niet roken neem ik aan. Want ik heb er nog een uit dezelfde tijd als de schuifkaas.: buksjek( we( onze generatie dan) hadden in die tijd geen cent te makke, en als we wilden roken raapten we al bukkend de sigaretten op die toen nog volop op straat lagen..de overgebleven tabak eruit en daarvan sjekkies draaien : buksjek!) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur dat roken zou nog wel lukken, maar dat iedere keer bukken is funest pakket begint al aardig vorm te krijgen;de hutsepotjes komen in het "kookboekje met recepten en omdat ik er ook eten in doe en er dus verpakkingen inzitten die ze kunnen reclyclen gaat er ook wat zaad mee:p.p. 2 x andijviezaad2x bietenzaadvoor elk 1 zaadje mammoeth pot! [als dit van de wedstrijdleider mag natuurlijk ]want tja wij maken er nogal eens een potje van en ze weten natuurlijk dat ik hier lid ben nog ff een vraag:kun je van margarine ook kruidenboter maken?????of van zo'n bakje leverpastei iets speciaals voor op een toastje?voor de kleine info...hier zit ik met mijn zusjes aan tafel anno 1966 [mijn jongste broertje met krullebol zit er ook bij!op het internaat eten uit de moestuin en geen vlees en aan boord, meestal duitsland varend veel vlees en groente uit pot.....en zuurdesembrood!!!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 december 201312 j van margarine ook kruidenboter maken????? of van zo'n bakje leverpastei iets speciaals voor op een toastje? Ja, zeker kan dat. Van knoflook met peterselie er door tot wat je maar lust Beetje mayo door de leverpastei en je hebt een soort likkepot en zonder mayo maar peperkorrels er door en je hebt peperpate . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur top stan!zulke dingetjes zoek ik dus...zelf ben ik meer van de simple foods maar zoals je op die foto wel ziet er zitten wel lekkere vreters bij Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 december 201312 j Geweldig die peperpate! Leverpastei met een paar peperkorrels... Maarre... ben jij dan die ene die daar rechtsvoor zo sjagerijnig naar zn bord zit te kijken?
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur hahaha nee erny!dat is mijn iets jongere zusje, ik ben de oudste daar met het lange haar, de mooiste vind ik wel mijn jongste zusje die zo zit te haffelen en mijn broertje die daar enigzins vreemd naar zit te kijken heb ook geen idee wat we daar eten....er staat een bordje midden op tafel of dat nou voor de botjes is of iets van vlees op ligt???? vlees kregen we altijd pas als we ons bord leeg hadden!en wat er in dat kruidenbusje zit?????ik vind ouwe foto's altijd heerlijk om naar te kijken Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 december 201312 j Wat voor de leverpastei en de kruidenboter op gaat kan je ook bij smeerkaas gebruiken enkel de mayo er door lijkt mij althans niets. Stroopsoldaatjes : beetje water, suiker en vetvrijpapier(als toetje) of kwark laten uit lekken voor verse kaas kruiden er door en je hebt b.v. heksenkaas, kruidenkaas op peperkaas. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur oke......dan...stan!mijn dochter deed wel tomatenpuree door de roomboter!en wat betreft de blote billen in het gras....de tekening is in opzet..met een krulletje aan de w en een chocomunt voor evt wat spekjes te kopenwant de "kliekjes" over van de sint gebruiken we natuurlijk ook! mis eigenlijk nog wat DZZ recepten van rob0... Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 december 201312 j Misschien eten jullie daar een of andere stamppot met krabbetjes? Zuurkool misschien? En dan misschien peper in het potje... Want voor 5 kind vlees op zo'n minischoteltje lijkt me wat weinig...
Geplaatst: 10 december 201312 j Greet, wentelteefjes iets voor in het boek. Kan je best een tekening bij maken en ze zijn erg lekker. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur nee krabbetjes aten wij nooit...denk iets van spekjes?????of......het waren botjes van de voorgaande oudere ploeg want we aten in 2 ploegen aan boord en dan zou het kip zijn raar,hé dat je daar dan ineens diep over gaat nadenken tja..kan het ook niet meer navragen o..stan komt weer om het hoekie....tekening bij wentelteefjes....... die lust ik dus niet......gebakken melk!!!maar het kan wel in het boekje! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur wat we vroeger als kind ook deden was:havermoutvlokken met suker eten en dat deden we dus stiekum dus een gek/simpel recept daarmee zou echt jeugdtraumatisch/therapeutisch zijn hebben jullie eigenlijk ook wel 'ns van die "herinneringen" waar je zo ineens weer opkomt? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.