Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Goede voornemens 2014

Featured Replies

Geplaatst:

Gewoon uit nieuwsgierigheid: wie heeft er welke goede voornemens?

Ik heb er 1: niet te hard van stapel lopen met m'n tuin. En zoals het een echt goed voornemen betaamt is dat gedoemd te mislukken

Geplaatst:

Kerst op een heeeeeel!!! andere manier vieren ,Bij voorbeeld lekker buiten; tuinhaard aan en lekker een visje roken in onze Oklahoma joe. tuinstoelen met lekker dikke kussens aankleden en een hoop gezellige mensen.

Iemand???

Geplaatst:

minder wijn drinken

Geplaatst:

Meer wijn drinken alleen zelfgemaakte.

En verder..

Honden vaker uitlaten, ze kakken nu vaak op het land maar een wandeling vinden ze zooooo leuk.

Slakken eerder bestrijden, niet pas als het een plaag is.(bestrijden = vangen)

Tomaten beter opbinden, geen propje takken meer waarvan de helft op de grond hangt.

Niet zo veel aan die stomme computer hangen.

Geplaatst:

Voor slakken /loopeenden nemen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ja neem ik maar of ze 2000 slakken per dag aankunnen is maar de vraag.

Geplaatst:

Loopeenden kunnen toch niet tellen joh, wat niet weet wat niet deert. Gewoon lekker vetmesten!

Eén van mijn lievelingsgroente is postelein en dat ben ik afgelopen seizoen vergeten te verbouwen. Dit jaar wil ik er wel aan denken. En schorseneren, die had ik nu kunnen eten als ik ze niet ook vergeten was te zaaien. Ik heb twee soorten zaad in huis nota bene en dat komt er dan gewoon niet van. Dit is dan slechts het topje van de ijsberg, ik wil toch weer teveel.

Voornemen persoonlijk: stoppen per 1 -1 met een aantal ongezonde gewoontes... beetje gezonder leven, meer bewegen, minder vet en suiker, ach, het bekende verhaal komt in deze tijd weer op tussen de bulkmaaltijden door.

Geplaatst:

Loopeenden eten verschrikkelijk veel slakken. Als je een flink koppeltje hebt lopen zal je -zelfs bij heel veel slakken- snel verschil merken. Ik heb nu een mannetje, of twee mannetjes( dat is nog net niet te zien..de woerd? is nog jong) en twee eendedames. Als het goed gaat heb ik straks zat eieren om uit te (laten) broeden.

OT: Geen paprika en pepers meer in de kas maar in de tuin. Nog meer soorten tomaten. Kool onder insectengaas. Meer aardappelen..minder snijbiet. Meer pompoenen..ik geloof dat er een stuk tuin bij moet

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Schaaam je Appelvrouw!! Jij met je meeer tuin !!

Enige voornemen: ergens komend jaar te stoppen met roken. Jaren terug dat es gedaan. gewoon van de ene op de andere dag gestopt. 6 jaar later toch weer begonnen tijdens een lekker etentje

Nu maar weer es gaan stoppen. Is ook écht niet meer te betalen, binnenkort werkloos, dus zal wel moeten ook haha.

Op de tuin geen voornemens. Daar doe ik al wat ik wil, goed of niet, boeit me eigenlijk niet eens zo.

Geplaatst:

Ik doe uit principe niet aan goede voornemens, nooit, want ze werken namelijk niet. Als je iets wilt veranderen moet je daar per direct mee beginnen, anders ben je al te laat. Ik word ook altijd ZO moe van alll die mensen die ELK jaar roepen dat ze op 1 januari gaan stoppen met roken en beginnen met sporten en gezond eten. En dan vanaf februari tot in de lente aanhoren dat ze daar echt nog mee gaan beginnen. Dan de hele zomer dat de goede voornemens gedoemd waren te mislukken, "haha!", en vervolgens in de winter weer gezeik dat ze per 1 januari ECHT stoppen met roken en ECHT gezonder gaan eten en ECHT beginnen met sporten.

Wij hebben bij ons thuis wel een andere leuke traditie; met kerst bedenken we met zijn allen onze wensen voor het komende jaar, dus wat je zou willen dat er zou gebeuren in je leven. Lijkt een beetje op goede voornemens, alleen een stuk minder serieus. Eigenlijk zijn het meer hoopvolle voorspellingen. Dat schrijven we op een briefje en dat stoppen we weg en de rest van het jaar komen we er niet meer aan, dat is verboden. Je mag ook je eigen wensen niet stiekum overpennen. De bedoeling is dat we na x tijd weer glad vergeten zijn wat we hadden bedacht, en dan met kerst het jaar er op lezen we alles weer terug en delen we punten ook voor elk voornemen dat is uitgekomen. Over het algemeen komt dat dus gewoon neer op weinig punten per persoon, heel verbaasd zijn hoe je dat in vredesnaam had kunnen denken, en heel hard lachen om hoe anders dingen altijd lopen in het echt

Geplaatst:

Jij moet wel heel moe zijn rond deze tijd dan Mijke, maar denk je nou echt dat er veel verschil is tussen jouw hoopvolle wensen en de goede voornemens van 'de rest'? Het is gewoon hetzelfde gevoel aan het eind van een jaar en vóór een nieuw jaar, dat zullen we allemaal wel een beetje hebben denk ik toch. Jij pakt het wel origineel aan, wel een leuk idee. Volgend jaar ook maar eens zo doen - neem - ik - mij - voor...

Geplaatst:

Ja ik weet vrij zeker dat er een groot verschil is, want omdat we de dingen niet per se van plan zijn is er ook geen teleurstelling als we ze niet waarmaken. We nemen het gewoon een heel stuk minder serieus. Ohja, en we zeuren er niet over Je moet het meer zien als een tijdscapsule!

Geplaatst:

dan neem ik mij voor dat ik ga verliezen met de mammoth pot prei

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

ik wil in 2014 bonenkampioen worden op de tuin (hallo, weergoden, bent u daar? graag bonenweer van mei t/m augustus) en ik wil in 2014 de grootste ui telen (hallo, weergoden, ...)

ik ga in 2014 hoogstpersoonlijk de economie opkrikken (hallo, winkels, here I come... )

ik koop in 2014 géén JSF, ook geen probeerexemplaar (...uhm, en geen Fyra, en geen Betuwelijn, en geen HSL, en geen brede A1, en geen omvallende banken, en geen marktconforme bestuurders, zo, take that, 2e kamer! )

Geplaatst:
  • Auteur

@Mijke

Inderdaad; 1 januari is net zo'n stomme (of goede) dag om je gewoontes te willen veranderen als bv 23 april.

Maar een nieuw jaar is een soort van symbolisch nieuw begin dus is het logisch dat mensen die dag willen gebruiken als start van hun "nieuwe" leven. En waarom zou je moe moeten worden van de goede voornemens van anderen? Ze proberen het tenminste... er zijn er maar zat die gewoon doorgaan met zich op de bank voor de teevee volproppen met sjips en cola.

De reden dat de meeste goede voornemens geen stand houden is dat veel mensen niet goed weten hoe ze een goed voornemen vorm moeten geven. Als je niet weet dat je een doel concreet, meetbaar, realistisch, tijdgebonden en dergelijke moet maken, zal 't hoogstwaarschijnlijk niet veel worden.

Dus misschien moeten die mensen gewoon een handje geholpen worden...

En verder zijn goede voornemens natuurlijk net zo serieus als je ze zelf maakt

Geplaatst:

Volgens mij heeft iedereen wel goede voornemens...je denkt allemaal wel eens van volgend jaar ga ik dit anders doen en dat anders doen, beetje het afgelopen jaar overdenken en dan komen die voornemens vanzelf. Hoort er volgens mij net zo bij als oliebollen!

En ja, ik heb ze ook. Ja, Mijke....ook ik heb me voor genomen om het komend jaar nog minder te roken of zelfs te stoppen. Sinds ik buiten rook zit ik al op minder dan de helft, maar wil naar nog minder toe.

Verder heb ik me voorgenomen me minder te hechten aan mensen, en moet ik niet te lang blijven hangen in de vervelende dingen die een mens nou eenmaal overkomen.

Wat de tuin betreft.....daar ga ik gewoon weer van genieten met al zijn mislukkingen, dingen die wel lukken en mijn bergen onkruid!

Geplaatst:
@Mijke

Inderdaad; 1 januari is net zo'n stomme (of goede) dag om je gewoontes te willen veranderen als bv 23 april.

Maar een nieuw jaar is een soort van symbolisch nieuw begin dus is het logisch dat mensen die dag willen gebruiken als start van hun "nieuwe" leven. En waarom zou je moe moeten worden van de goede voornemens van anderen? Ze proberen het tenminste... er zijn er maar zat die gewoon doorgaan met zich op de bank voor de teevee volproppen met sjips en cola.

De reden dat de meeste goede voornemens geen stand houden is dat veel mensen niet goed weten hoe ze een goed voornemen vorm moeten geven. Als je niet weet dat je een doel concreet, meetbaar, realistisch, tijdgebonden en dergelijke moet maken, zal 't hoogstwaarschijnlijk niet veel worden.

Dus misschien moeten die mensen gewoon een handje geholpen worden...

En verder zijn goede voornemens natuurlijk net zo serieus als je ze zelf maakt

Huuu, ben jij MANAGER ofzo? Met je SMART doelstellingen formuleren!!

En ja jullie hebben ook wel gelijk, mensen die hun goede voornemens gewoon echt uitvoeren, hulde daarvoor! Vooral stoppen met roken, als dat je lukt heb ik daar echt respect voor hoor.

Geplaatst:
ik koop in 2014 géén JSF, ook geen probeerexemplaar (...uhm, en geen Fyra, en geen Betuwelijn, en geen HSL, en geen brede A1, en geen omvallende banken, en geen marktconforme bestuurders, zo, take that, 2e kamer! )

Wat zeg je?

Ik ga in 2014 geen kleine lettertjes meer lezen. Als je iets te zeggen hebt, zeg het dan gewoon hardop (normaal lettertype) maar dat gefluister, daar luister ik niet meer naar.

Geplaatst:
1 januari is net zo'n stomme (of goede) dag om je gewoontes te willen veranderen als bv 23 april.

Maar een nieuw jaar is een soort van symbolisch nieuw begin

En werkt ook vaak goed. RESPECT voor allen die met het start van het nieuwe jaar (en welke andere datum dan ook) iets willen veranderen..een handeling waar ze al lang tegenop zagen, en waar bijvoorbeeld een datum een extra steuntje in de rug kan zijn.

Lie is over 6 dagen precies een jaar geleden gestopt met roken: HULDE!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

JUIST! Lie,proficiat!

Met een goede voorbereiding kan het heus wel lukken. Ik ben met een groep stoppenden ook bezig ons voor te bereiden om per 1 januari te stoppen met roken. Het had ook een andere, willekeurige datum kunnen zijn, maar toe maar. Ik ga altijd weer roken als ik een borrel (teveel) op had, maar rookte ook jeweetwel erdoor. Nu ben ik twee weken geleden gestopt met het eerste, eergisteren met het tweede en mag nu max. 5 sjekkies per dag roken tot en met 31 december. En vanaf 1 januari is HuubvG clean!

Misschien kunnen we hier een serieus topic in de babbeltuin opstarten? Het leeft wel onder moestuiniers, we zouden elkaar kunnen steunen en stimuleren.

Geplaatst:

Best Huub, alleen had ik niks gezegd over 1 januari. Dat ga ik sowieso niet doen. Mijn voornemen 2014 gaat ergens in maart vallen. Lekker veel te doen op de tuin

Geplaatst:

Dat weet ik beste Bit, jij had gezegd dat je ergens in 2014 wilde gaan stoppen.

Geplaatst:

Stoppen met roken is schijtmoeilijk! En voor mensen die nooit hebben gerookt niet te begrijpen. Mensen die het lukt om te stoppen verdienen in mijn ogen dan ook een dik applaus!

Soms is daar wel iets drastisch voor nodig....mijn man is dit jaar gestopt...op 2 augustus. Omdat hij op die dag een hartinfarct kreeg. Idioot dat er zoiets voor nodig is om het wel te laten lukken dat stoppen. Het gaat hem goed af, maar hij is er nog niet....het blijft moeilijk....zeker bij als hij aan een lekker biertje zit.

Ik hoop echt dat het Huub...en Bit gaat lukken om te stoppen komend jaar! En wat mezelf betreft, misschien red ik het ook wel!

Bij deze wil ik beloven dat diegene die stoppen en aan het eind van het jaar nog steeds gestopt zijn van mij een kadootje krijgen! in ieder geval wil ik een ieder met goede voornemens heel veel succes wensen!

Geplaatst:

Ja moeilijk is het zeker, maar niet onmogelijk. Ik was in febr 2011 gestopt en heb dat 2 jaar volgehouden, viel weer terug 'wegens omstandigheden' (smoesjes). Per 15 oktober dit jaar was ik ook gestopt, maar na een mand in de valkuil gedonderd. Nu ga ik toch weer voor de hoofdprijs en maak me sterk om het te doen slagen. Je moet er echt in geloven. Vooral als je zegt: 'vaak geprobeerd, niet gelukt, het zal nu ook wel niet lukken' dan weet je bij voorbaat dat je poging flipt. Echt geloven in jezelf, in je plan en er helemaal voor gaan.

Ben nu al benieuwd wat mijn cadeautje gaat worden!

Geplaatst:

Oww. dat cadeautje vind ik ook spannend Jootje.

Misschien gek, maar ik sta er heel anders in. Ooit gestopt, gewoon van de een op de andere dag. 1e 2 dagen erg moeilijk, maar dus kwestie van volhouden , na 3 weken werd het moeilijke minder lastig ( ik was niet te genieten ( mja, dat ben ik normaal ook al niet )). Na 3 maanden kwam het moeilijkste opeens vanuit het niets. Daar doorheen, heb ik het 6 jaar volgehouden.

Geld is voor mij de drijfveer te willen stoppen. Voor mij een goeie reden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.