Geplaatst: 24 januari 201412 j Hier nog steeds regen, daar wordt je toch echt ook niet vrolijk van zeg . Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 24 januari 201412 j Ik maak mij op voor een sneeuwstorm, maar tot nog toe veel sneeuw en weinig storm. Dit weekend extreme vorst.. eindelijk winter!
Geplaatst: 24 januari 201412 j Ja... heel waarschijnlijk en wel heel erg nú dus... Het vriest! Tja, Groningen en Twente zijn meestal wat kouder. De Bilt is een goed gemiddelde voor het hele land (NL).Het ging me erom dat over een aantal dagen ook de temperatuur in de koude kas kan dalen tot onder nul. Onze zuiderburen in de oostkantons hebben nu een beetje sneeuw:http://www.meteo.be/meteo/view/nl/4909966-Sneeuw-webcam+Mont+Rigi+-+Hoge+Venen.html(Mooie webcam, zeker als je van langlaufen houdt) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 24 januari 201412 j De temperatuur in Noord-Oost Nederland is zelfs dalende. Het was vanmorgen al vriezen daar, nú, een paar uur later is het gebied met vorst wat groter en wat kouder zelfs dan vanmorgen vroeg.Ik zit al een paar uur aan de koffie en kijk af en toe, want ik wil naar de tuin, maar hier dreigt en valt soms nog een regenbui. Geen zin in regen op me kop in deze kou. Maar ik ga zo wel. Het lijkt wat weg te doven de neerslag hier.Hebben ze nu toch wat winter daar in N-O ned ! Voor hier ( Z-W ) is het maar afwachten of er nog wat komt. Er is ergens een topic voor de sneeuw foto's. Wie kan wat plaatsen ? Moet daar toch wel wit worden inmiddels.
Geplaatst: 25 januari 201412 j De winterprik die hier voorspeld was, komt er toch niet Hier is nog altijd geen enkel vlokje sneeuw gevallen. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 26 januari 201412 j Hier in Salland nog geen vlokje sneeuw. Het is niet koud, het regende gisteravond wel heel hard.Het lijkt er ook nog niet erg op dat er hier sneeuw te verwachten is, gelukkig voor mij, want ik haat het jammer voor mijn man die kickt op sneeuwvegen en strooien, met zijn bedrijf .
Geplaatst: 26 januari 201412 j gisteravond was het hier echt 'Bamisweer', zie maar op deze link;http://www.hln.be/hln/nl/16748/Onweer/article/detail/1781229/2014/01/25/Onweer-slaat-hevig-toe-in-West-Vlaanderen.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily De plaats waar die varkens geëvacueerd werden is maar een paar km van bij ons. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 26 januari 201412 j Mooi Eefje! Hier ligt er nu een paar dagen 25 of 30 cm, de temperatuur was vanmorgen -17. We zijn dus de hele dag bezig om de waterbakken van de dieren vrij te maken van ijs. Omdat het windstil is voelt het stukken WARMER aan dan 2 dagen terug toen het -2 was met loeiharde wind, bizar! edit; eefje heb jij een plantenkas OP je dak? Of is dit geen dak?
Geplaatst: 26 januari 201412 j Ik snap het niet helemaal Euuuhhhh dit is mijn tuin, althans een stukje
Geplaatst: 26 januari 201412 j Dan snap ik de foto niet... als je kijkt links naar die gevels van die zwarte huisjes dan is dat toch een stuk LAGER dan jouw tuin? Of is dat een kippenhuis?
Geplaatst: 26 januari 201412 j Zucht....leuk al die sneeuwfoto's! Gelukig ben ik niet jaloers! Grrrrrrrr
Geplaatst: 26 januari 201412 j Volgens mij zijn die zwarte gevels van jou Piros, de windschermen van het terras van Eef? Enne... straks zeurt iedereen weer dat het wel weer genoeg is met die sneeuw he... Mogen wij hier in het Noorden lekker iets eerder beginnen met zeuren. En wat een noodweer daar bij jullie Willy!
Geplaatst: 26 januari 201412 j Aha !! Nu snap ik het , Links op de foto zie inderdaad een stukje van de gevel van de buren hun aanbouw omdat ons terras een stuk hoger ligt dan de tuin en de windschermen er nog voor staan lijkt het inderdaad een dakterras.Hier nog een plaatje vanuit een andere hoek.
Geplaatst: 26 januari 201412 j haaaaa nu zie ik het! Een foto met gezichtsbedrog en ja Erny, ik had die windschermen ook voor leuke kleine stadse geveltjes aangezien
Geplaatst: 26 januari 201412 j Inderdaad Willy, hier in Rumbeke en Oekene, ook maar een 5-tal km van bij ons is er ook veel stormschade...
Geplaatst: 28 januari 201412 j Dit wordt de eerste winter zonder winterprik Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 28 januari 201412 j Auteur Nu wil ik het ook weten ook.. winterprik Onze databank bevat de volgende beschrijving(en) van "winterprik"winterprik(de ~ (m.), ~ ken)korte maar scherpe opstoot van het winterweer, tijdens de winter zelf of wanneer iedereen hoopt dat hij voorbij is Volgens de Frank krijgen we nog een stevige winterprik.Gans Vlaanderen bron: http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/winterprik
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.