Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ervaring met kousenband?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik had de "Metro Rouge" kousenband bij Vreeken vandaan, en het zaad was niet zwart maar roodbruin. Deze soort kan kennelijk in ons klimaat alleen maar buiten gekweekt bij zonnige zomers, maar ik had ze dus in mijn kasje staan , met tegenvallend resultaat.

De ruimte in mijn kasje is erg beperkt en heel misschien ga ik volgend jaar een poging wagen met een zwartzadige variant. Maar dat is dus nog niet zeker, ik heb na dit seizoen ook een kleiner stukje moestuin tot mijn beschikking. in ieder geval bedankt voor je aanbod om wat zaden toe te sturen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bij Vreeken verkopen ze ook een kouseband soort die maar 50cm hoog wordt, zie de laatste nieuwsbrief van 26 september.

040270 - Kousenband ‘Ky Bush’

Zeker geen alledaagse verschijning, maar juist daarom des te leuker: de niet-klimmende kousenband is terug in ons assortiment! Dit roodzadige ras vormt stevige, compacte planten van zo’n 50 cm hoog, en trakteert je op prachtige blauw-paarse bloemen.

Uit elke bloemtros groeien 2 tot 4 sierlijke, slanke bonen van zo'n 30 cm lang – een ware blikvanger in de moestuin. Deze kousenband is bovendien virusresistent en heeft bij uitzaai in juni een goede kans op succes in de vollegrond.

Geplaatst:

Die KY Bush verkopen ze al jaren, heb ik ook wel eens geprobeerd, ik blijk er nog steeds zaden van te hebben, maar ik heb geen idee hoe oud die nu zijn. Toendertijd had ik er weinig peulen aan, maar kan ook best wel een absoluut waardeloos jaar geweest zijn.

Mochten de KY bush het niet meer doen dan heb ik deze ook nog.

En een hoge soort "mosaik" ook bij Deaflora.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Mijn kouseband heeft het niet gedaan dit jaar.

Er kwamen wel een paar sporadische bloemen in, maar ik heb er maar twee bonen van kunnen plukken.

Ik vind het niet belangrijk genoeg om echt te gaan bedenken, hoe ik dat beter kan doen, dus ik verklaar dit experiment gewoon niet gelukt.

Die komen niet meer in mijn collectie.

Geplaatst:

Ik heb juist een aantal soorten gekocht, want ik wil het wel weer eens proberen aangspoord door @Frans die weliswaar een paar honderd km zuidelijker zit, maar als ik maar een dere krijg van wat hij oogst, ben ik al tevree.

Zowel een lage soort bij huis in potten, als de klimmers op de volkstuin in de kas.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.