Marcel Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Hallo medemoestuiniers! Mijn naam is Marcel, 35 jaar, uit Amersfoort. Sinds begin vorig jaar ben ik lid van volkstuinvereniging de Brinken. Ik heb dus al een jaar moestuinieren achter de rug, en in dat jaar heb ik bijzonder vaak op dit forum gegluurd, vooral om te leren van ervaringen van anderen. Op de vereniging krijg ik vaak te horen dat ik eigenwijs ben en het beter anders kan doen. Uiteraard trek ik me daar niks van aan, want het afgelopen jaar vond ik behoorlijk succesvol voor iemand die voor het eerst een moestuintje bezit. Ik heb zo'n 25 verschillende gewassen geprobeerd, alles zelf uit zaad opgekweekt, en eigenlijk is alles gelukt behalve de tomaten (deze kregen phytophtra). De aardappels(uiteraard niet uit zaad), rode kool en pompoenen waren zo goed gelukt dat ik er nu nog van eet. Ik kan niet wachten om komend jaar aan de slag te gaan. Afgelopen weekend heb ik alvast paprika's, pepers en jalapenos gezaaid in m'n zelfgebouwde kweekkast in de schuur, met verwarmingsmat en hypermoderne LED groeilamp. Een wietkweker zou er jaloers op worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Mooi enthousiast. En laat die mannetjes op het complex het maar lekker beter weten. Hier zijn we nét zo . Lekker eigenwijs zijn. Als je maar wil leren.Laat de foto's maar komen !Welkom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Welkom en lekker doen Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berend Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Welkom Marcel, Iedereen doet het anders op zijn eigen vertrouwde manier, Ik ben dit jaar eerst begonnen dus ik hoor ook veel tegenstredigheden en het woord eigenwijs komt idd vaak voorbij op de tuin. maar lekker bezig dus, de beste info heb ik op dit forum en het internet verkregen. Berend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Welkom, veel plezier hier op het forum en thuis met de wietkwekerij kweekkast en je eigenwijze tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Welkom veel plezier met het forum en eigenwijs ben ik nooit Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Bij deze een aantal foto's. Eerst mezelf met hond. Hond gaat regelmatig mee naar de moestuin maar moet netjes bij het hek wachten. Soms lach ik ook nog wel eens. Hieronder mijn veldje (6x20m):En foto's van de plantjes onder de ledlamp: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggi3 Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Welkom hier! Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Hoi Marcel, welkom! Mooie hond! (beetje jaloers... ) Jouw jaar gaat ongetwijfeld nog veel leukere dingen opleveren en met de tomaten gaat het goed komen! Genoeg topics daarover, met allerlei tips & trucjes veel plezier in je tuin enop het forum! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Welkom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts