Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bit - Ruil - MTFD voorjaar 2014

Bit

Recommended Posts

giga-ding, groeide als een gek en vulde een kwart van mijn kas, en deed verder niks

Tamarillo bloeit ook pas na 2 a 3 jaar dacht ik?

Dacht ik eigenlijk niet, maar zou wellicht kunnen ( nooit nagezocht ) Maar als dat echt zo is, hoef ik m niet. Handenbinders zat. Ding doet het in 1 seizoen, wat ie doen moet, of anders maar niet.

Edit: zou eigenlijk best es kunnen ja. Had in het voorjaar namelijk een plant gekocht en niet zelf gezaaid. Plant met best dikke voet. Duidelijk een stek uit een kas. Zak overjarig hout zijn >?

Maar goed. Ik zal het nog uitzoeken.

Euhm Bit, ik wil niet zeuren maar volgens mij bedoel je mij met Jiskalia. Althans dat hoop ik want ik wil zou wel heel graag die ananas en chocolademunt van je krijgen...

Is genoteerd hoor, je stond er al tussen , alleen vanmorgen stond je er 2 x tussen. Nu samengevoegd. Je munten én je stekje eeuwige moes.

Nee, De Buddleja weyeriana 'Bicolor' (FLOWER POWER) heb ik niet. Ik heb de oorspronkelijke weyeriana, wel een beetje vergelijkbaar in kleurstelling, op het paars na, en de bloemvorm is meer bollig dan pluimvormig. Vind de oorspronkelijke wel wat mooier dan de schreeuwlelijke 'Flower Power' , wat overigens een kruising is van een Davidi en een Weyeriana.

De Flowerpower is voor een tientje te koop online.

Zou ik van jou het volgende mogen:

Citroenmunt

Grapefruitmunt

Lavendelmunt

Mentha piperita

Bananenmunt

Ik heb diverse lekkere tomatensoorten, een die er echt uitsprong vorig jaar was de Lollipop (misschien dat je die al hebt). Wat vind je van een paarse en/of gele tomatillo, komkommer Armenian yard long en ananaskers?

Ik krijg palmkoolplantjes en kan jou er een geven? Ik vraag wel even of ze er een extra wil zaaien. Ik wil vragen of je, als je nog aardbeien over heb, je aan mij wilt denken..ik kan nog een heel rijtje kwijt als aanvulling. Mieze`s heb ik aardig wat..de andere niet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Dat is goed. Zal ik ze dan maar niet in van die grote potten zetten en in gewone p9 of net wat groter ?

Paar Lambada's , paar Florence, een paar anderen ? Doordragers heb ik nauwelijks meer. is dat erg ?

Toevoeging aan mijn wensenlijstje ( zag dat Jet daar om vroeg en dat bracht mij op het idee ) : 1 artisjokke-plantje, mag van zaai dit jaar zijn. Mogen er ook 2 zijn ( voor als er 1 doodgaat )

Geef maar aan welke munt je wilt hebben hoor, hoef er heus niet iets voor terug he ?

Wat een Buddleja is ? Vlinderstruik ? Buddleja is een vlinderstruik. De Buddleija weyeriana is de gele soort, een andere dan de gangbare. Maar daar ben ik helaas nu complèt ! ( alle stekken gereserveerd. Volgend jaar weer ). Wil je een rode ( roodpaars, maar erg rood ) : de Buddleja daviddi 'Royal Red' , dan heb ik er nog 1 voor je.

ps. Ik zag in jouw lijst de Mirabelis Jalapa staan. Als je daar 1 plantje voor me zou hebben ? Plantje aub. Geen zaad. Zaai jij neem ik aan ?

Wordt altijd wel wat groot ja. Je kan hem met snoei wat intomen , ook het jaar door, en elk voorjaar kort snoeien, maar groot wordt ie toch ja.

Ik neem een paar verschillende soortjes voor je mee van de munt.

Heb je nog een beetje ruimte in de auto, want ik wil ook heel graag een beetje chocolademunt + fruitmunt (maakt niet uit of het appel, grapefruit of banaan is, wat je maar over heeft, ze lijken me wel allemaal spannend)?

Kijk ook naar mijn lisjtje als je wil ruilen.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy