Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil ook graag een schep en spitvork bij je bestellen Jorieke, alvast dank voor de moeite.

Zal ik 30 EURO vooraf overmaken of betaal ik je op de MTFD?

Geplaatst:

Nou, ik heb net lopen slepen met vorken en scheppen, en heb ze in huis! Voor de mensen die hadden besteld dan he? Er was nog meer, dus mocht iemand ook een setje willen, en mochten we binnenkort weer eens in de stad zijn, dan loop ik er weer even binnen.

@Geedee: je mag op de MTFD betalen, maar ook overmaken. Wat jij wilt

@ Angela: Super! Misvormde moten zijn extra lekker

Geplaatst:

Ik zoek trouwens ook bijenwas. Van iemand met een eigen bijenvolkje? Ruilen tegen vlees? Plantjes? Kippen? Zeg het maar

Oh en als er mensen zijn die (via hun werk?) aan van die papiersnippers/sliertjes kunnen komen? Afval, uit van die papierversnipperaars? Ik wil ze gebruiken voor de legnestjes van de kippen, en daarna op de composthoop. Liefst dus van niet al te gekleurd papier.

En oude kranten kan ik ook wel gebruiken.

Ik heb nog 3 bossige tijmplantjes (samengesteld uit vele plantjes/steeltjes) op kunnen potten, die waren uitgezaaid. Ik zal zo even kijken welke het ook alweer zijn. Engelse en Franse volgens mij. Of Duitse. Er volgt dus nog een edit.

Edit: 2 stuks Franse, en 1x Engelse tijm dus. Maar goed, het zijn zaailingen. Het zullen dus mengelmoesjes zijn?

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb ook nog wat plantjes die niets met de moestuin te maken hebben Maar ze zijn wel erg leuk!

Kalanchoe daigremontiana (denk ik, wij noemen hem normaal 'bommenwerpertje')

IMG166399441395390061.JPGIMG166585241395390068.JPG

Ik was afgelopen winter in Florida en daar stonden ze gewoon langs de weg als een soort van onkruid. Lange stengels, smalle bladeren. De jonge plantjes die ik heb, komen van een plant uit een Nederlandse winkel en hebben breder blad. Ook groeien ze in de vensterbank niet zo hoog en dun op.

Er komen dus jonkies aan de bladeren te hangen/zitten, die je weer uit kunt planten. Ze vallen vanzelf onderin de pot en lopen dan uit. Of je haalt ze er af en poot ze ergens anders. Hier een voorbeeld van die 'bommetjes':

2013-12-16-1829541395390299.44

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik zal mijn paarse variant even fotograferen straks, want als ik op Wikipedia kijk dan is die van mij veel mooier dan 'hun' paarse. We hebben in de wei ook wel wat losse plukjes staan, die zien er ook minder mooi en vol uit. Kan het zijn dat ik een of andere kweekvorm heb staan?

Maar mooi dat er zoveel mensen zijn met dovenetels

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...