beertjerinke Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Als er genoeg zijn wil ik ook wel een setjeanders een vork die heb ik nog niet Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Jorieke123 Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Geplaatst: 26 februari 2014 Oh en bovenaan de steel, in het hout dus, staat ook nog zo'n merkje. Mocht je nog op de tuin komen Erny..? Ik vond 15 euro al zo laag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Ik wil ook graag een schep en spitvork bij je bestellen Jorieke, alvast dank voor de moeite. Zal ik 30 EURO vooraf overmaken of betaal ik je op de MTFD? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Ik heb vandaag zalm gekregen waaronder enkele misvormde moten ik zal ze voor je sealen. Quote
Erny Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Heb je misschien nog een zaadje of 2 van die Birdhouse Gourd over... ? En weet nog wel wat lekkere kipkruiden voor je te vinden... Quote
borderrose Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Jorieke zou ik wat van je verschillende kalabas zaden mogen? Ik heb voor jou kabeljouwfilets (eigen vangst uit Denemarken) als je dat lekker vindt tenminste? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 februari 2014 Auteur Geplaatst: 28 februari 2014 Eigen vangst uit Denemarken? Wauw Kom maar op! Ik denk dat ik begin april het een en ander in potjes ga zaaien, van die kalebassen/pompoenen. Dus hoeveel jonge plantjes kan je dan gebruiken? Voor Erny dus ook, staat genoteerd Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
borderrose Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Mijn zonen gaan ieder jaar een paar keer op visvakantie met hun vader...Boot mee en een viezertje..Lekker hoor Zou ik van alles 1 plantje mogen hebben dan? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 Nou, ik heb net lopen slepen met vorken en scheppen, en heb ze in huis! Voor de mensen die hadden besteld dan he? Er was nog meer, dus mocht iemand ook een setje willen, en mochten we binnenkort weer eens in de stad zijn, dan loop ik er weer even binnen. @Geedee: je mag op de MTFD betalen, maar ook overmaken. Wat jij wilt @ Angela: Super! Misvormde moten zijn extra lekker Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 @ Angela: Super! Misvormde moten zijn extra lekker Ja ach iemand heeft er zijn best op gedaan om ze schuin te snijden ipv recht.Ze zien er nu ik ze heb geseald wel erg klein uit Maar ik heb ook nog blokjes, en voor salade te maken en er komt nog wel wat bij. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 Ik zoek trouwens ook bijenwas. Van iemand met een eigen bijenvolkje? Ruilen tegen vlees? Plantjes? Kippen? Zeg het maar Oh en als er mensen zijn die (via hun werk?) aan van die papiersnippers/sliertjes kunnen komen? Afval, uit van die papierversnipperaars? Ik wil ze gebruiken voor de legnestjes van de kippen, en daarna op de composthoop. Liefst dus van niet al te gekleurd papier. En oude kranten kan ik ook wel gebruiken. Ik heb nog 3 bossige tijmplantjes (samengesteld uit vele plantjes/steeltjes) op kunnen potten, die waren uitgezaaid. Ik zal zo even kijken welke het ook alweer zijn. Engelse en Franse volgens mij. Of Duitse. Er volgt dus nog een edit. Edit: 2 stuks Franse, en 1x Engelse tijm dus. Maar goed, het zijn zaailingen. Het zullen dus mengelmoesjes zijn? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nynkef Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Kranten kan ik wel voor je verzamelen Ook reclameblaadjes ?? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 Die mogen er ook wel bij zitten, maar liefst krantpapier-kranten Ik gebruik ze soms om een pakketje met zakjes vlees mee in te pakken, maar ook als onderste laag in de bakken met kuikens. En dan gaan ze daarna op de composthoop. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Dank je wel Jorieke; ik betaal je op de MTFD Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 maart 2014 Auteur Geplaatst: 21 maart 2014 Ik heb ook nog wat plantjes die niets met de moestuin te maken hebben Maar ze zijn wel erg leuk! Kalanchoe daigremontiana (denk ik, wij noemen hem normaal 'bommenwerpertje') Ik was afgelopen winter in Florida en daar stonden ze gewoon langs de weg als een soort van onkruid. Lange stengels, smalle bladeren. De jonge plantjes die ik heb, komen van een plant uit een Nederlandse winkel en hebben breder blad. Ook groeien ze in de vensterbank niet zo hoog en dun op. Er komen dus jonkies aan de bladeren te hangen/zitten, die je weer uit kunt planten. Ze vallen vanzelf onderin de pot en lopen dan uit. Of je haalt ze er af en poot ze ergens anders. Hier een voorbeeld van die 'bommetjes': Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
SuusP Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Zou ik een mengelmoesje van tijm mogen? Ik ga nog even kijken of ik iets voor jou te ruil heb. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Nynkef Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Ik heb al heel veel oude kranten voor je (alleen kranten, geen reclameblaadjes ) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 april 2014 Auteur Geplaatst: 5 april 2014 Sorry voor de late reactie Komt voor elkaar Suus! Nynke: top! Mocht er nog iemand een mooie pol met witte dovenetel hebben? Ik heb al veel paarse, krijg van Geedee een gele, en dan heb ik alle kleuren toch? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Ik geloof dat je ook nog gevlekte dovenetel hebt? Quote
SuusP Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Witte dovenetel gaat hier helemaal los in de berm. Ik kan wel wat voor je uitsteken denk ik Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
geedee Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Ik heb de bonte gele voor je....de gewone gele heb ik niet. Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Ik heb ook de bonte gele..witte heb ik ook voor t geval het niet lukt met Suus. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Ik zal mijn paarse variant even fotograferen straks, want als ik op Wikipedia kijk dan is die van mij veel mooier dan 'hun' paarse. We hebben in de wei ook wel wat losse plukjes staan, die zien er ook minder mooi en vol uit. Kan het zijn dat ik een of andere kweekvorm heb staan? Maar mooi dat er zoveel mensen zijn met dovenetels Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.