Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Te geef en te ruil ? heb je een verzoek ? :

Ik bied aan :

Boekje Fytotherapie voor : Beertjerinke. Nog een over.

Handy sealer(nieuw) of ter overname (1,75) of ruilen(Jet).

3 stuks stek aardbeimunt. Nog 1 over

20 tot 30 mini zaailingen van de bosaardbei.

Vioolenzaden(2 soorten) voor : Beertjerinke.

1 Tayberry voor SuusP tegen 1 Bosche-bol voor mijn zoon.

1 stek van een Vijg voor : Esthe76r.

Kamerplanten : zie pagina 2, Die rechtse is voor : Geedee De linker de lidcactus is voor : Jet

Sier : 3 zaai-lingen van Buddleja davidii (Paars/weet niet welke variëteit)Nog 1 over

- 1 stuks voor Erny.

- 1 stuks voor Jootje.

- Hortensia stekken van de gewone en de klim voor : Spike.

Fruit:

5 x Lambda aardbei voor Indy(voor peter peperzaden(al gekregen) en nog 2 soortjes zaailing of zaden))

Kruiden:

ik zal weer wat Munt "nana" Mentha spicata "nana" mee nemen voor de thee of stek

ik zal enkele vast stekken.

Stek "Nana" voor : Estemy.

Stek "Nana" voor : Bit.

Stek "Nana" en aardbeimunt voor : Fred81.

Stek "Nana" en aardbeimunt voor : Monika.

Dropplant en kamille voor : Beerjerinke.

Dropplant voor : Jet.

Dropplant voor : Aalterse-Willy.

Laurier voor : Jasmin

Laurier voor : Nynkef

Laurier voor : Piroska.

Laurier voor : Cupcakeje.

Laurier voor : Angela.

Laurier voor : Greetje11.

Dropplant voor : Piroska.

Groenten:

Zaden van Berlotto bonen voor : Beertjerinke.

Paprika's en peper's : <10 zaailingen Capsicum annuum barancio(oranje mini-punt paprika's) voor Appelvrouw

peperzaden : 10 Aji Umba red, Pepecchia, Serano, Adjoemba oranje(Aji), Habanero oranje en een onbekende oranje peper en als ze hier ontkiemd zijn Caloro zaden voor : Piroska

Paprikazaailingen geel oranje (blok) voor : Estemy

Paprikazaailing(en) oranje (mini)punt of blok voor : Cupcakeje

Paprika Kobolt F1 voor : Salamandertje tegen een pepermunt.

Peter peper voor : Connie.

paprika blok geel en peper Limon voor Monika.

paprika's tegen Japanse wijnbes voor/van : Greetje11.

peperzaailingen : Aji Umba red

1 zaailing Aji Umba red voor Piroska

1 zaailing Aji Umba red voor Angela

zaailingen van Alma paprika,Peter peper,Tomatenpaprika Szuszanna voor : Appelvrouw

1 zaailing van ? voor : Esthe76r

1 zaailing Peter peper voor : Angela.

Zaailing(en) hot en superhot voor : Jizkaha.

Enkele zaden butternutt/flessenpompoen en patison voor : Loraine en Esthe76r.

Paddenstoelen o.a. workshop :

Broed/pluggen van ...heb je een wens ? stel gerust de vraag . Nee heb je al en ja, kan je krijgen.

Beertjerinke : broed/kweekkitje Oesterzwammen.

Jizkaha : broed/kweekkitje Oesterzwammen.

Monika : broed/kweekkitje Oesterzwammen.

Esthe76r : broed/kweekkitje Oesterzwammen.

Jet : broed/kweekkitje Oesterzwammen.

Estemy : broed/kweekkitje Oesterzwammen.

Angela : pluggen.

Voor wie er niet was September j.l. en wel wat over de paddenstoelen wil weten kan ik wel wat regelen. Laat het enkel wel ruim van te voren aan mij weten. Ik moet dan wel wat materiaal mee brengen.

Wie doen er mee :

Beertjerinke en dochter.

Aardpeer.

Angela.

Monika.

Este76r.

Jizkaha en wederhelft.

Jasmin.

Weknow.

Gemma.

Ciska.

Connie.

Kruidje.

Kim.

Greetje11.

Demonstratie/workshop snelle broodjes bakken. Voor als je wel zelf wil bakken maar weinig tijd hebt.

De demonstratie/workshop zal zo als het er nu uitziet gelijk met of aan het einde van de paddenstoelenworkshop gebeuren.

Wie doet mee of heeft intresse :

Geedee.

Ik breng mee aan meststoffen:

Ik neem mee koemestpoeder voor Kim.

Wat zoek ik/wil ik ruilen :wat zaden of een plantje van de Peter peper en ik ben ook gek op olifanten. Dus niet gelijk gaan stemmen dat de MTFD na Koningsdag is om beeldjes e.d. te scoren .Het is de 20ste geworden dus dat gaat niet meer op Wat in nog wel zoek : nu ja zoek ... peperzaden van gekke kleuren of gewoon prachtig om te zien(en ook nog te eten) soorten als Filius Bleu(kijk maar bij Diana's mmtuinsite hoe die er uit zien . Of soortjes als Rocoto's en Manzano's

Ik zoek ook nog een paar kleine zaailingen(1 a 2 jaar oud) van Eik en Beuk(Fagus sylvatica). Zeker weer voor paddenstoelen ? Ja idd.

Ik krijg : Peter pepers van Indy Indy krijgt van mij : volgt nader. De zaden van de peter peper heb ik al via de post gekregen .

1 tinkerbell paprika van : Beertjerinke.

Rawit(peper) zaden en Chiltepin zaailing van : Piroska.

1 Madame Jeanette van : Henkg en Henkg krijgt 5 en meer P9 potjes.

Pimenta Moranga van : Jizkaha

Centennial Rainbow (Diana) en/of Nocera Giallo? van Monika.

Eik van : Jet en ook van Piroska

groene rabarber van : Estemy

prairie fire en gele paprika met rode streepjes zaad van Angela

Peper/paprikazaden van : jasmin.

kaardebol en chocomunt van : Erny.

Ik vul t.c.t. mijn lijstje weer aan.

aangepast door Gast

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Paars... ik hoor paars...

Graag een paarse Budd voor mij, de tuin (bij het huisje) kan wel wat kleurig bloeiende struiken gebruiken.

Geplaatst:

Als er leden zijn die nog wat broed/of een kloon zoeken van b.v. oesterzwammen roze,grijs, geel of konings oesterzwam(duinvoet )laat het mij uiterlijk eind februari dan wel begin maart dan even weten anders heb ik het niet.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Dank je voor PB Stan.

'k Had niet in je ruillijstje gekeken vandaar dat ik het aanbod om ons wat wijzer te maken over paddenstoelen kweek had gemist.

Graag wil ik wat leren hoe zelf paddenstoelen te kweken.

Heb geen pepers om met je te ruilen.

Wel b.v.walnoten van afgelopen herfst.

Geplaatst:

Als je er nog een over hebt, dan wil ik ook graag een broed/kweekkitje Oesterzwammen.

Ik heb diverse paprika en pepersoorten gezaaid, wat denk je van Centennial Rainbow (Diana) en/of Nocera Giallo?

Geplaatst:

Monika, je staat op de lijst en ik hou me aanbevolen voor beide soortjes. Doe je ook de workshop mee ?

Geplaatst:

Ik zoek nog een paar kleine zaailingen(1 a 2 jaar oud) van Eik en Beuk(Fagus sylvatica). Zeker weer voor paddenstoelen ? Ja idd. Dus heb je voor mij enkele stuks graag.

Geplaatst: (aangepast)

Vorige MTFD in september waren er vragen voor kamerplanten. de 2 op de foto zijn ook verkrijgbaar op de MTFD in april. Dus als je een van de twee wil(of beide) geef maar een brul. Edit : Enkel de lidcactus is nog terbeschikking.30012014386790761391100705.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:
Ik zoek nog een paar kleine zaailingen(1 a 2 jaar oud) van Eik en Beuk(Fagus sylvatica). Zeker weer voor paddenstoelen ? Ja idd. Dus heb je voor mij enkele stuks graag.

Dat is dan niet mijn haagbeuk? Want daar heb ik er heel veel van. Eik kijk ik volgende week even voor je als we weer in ons bos zijn..hou me anders even bij de les als je wilt..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank je wel.

'k Heb nog nooit zelf paddenstoelen gekweekt, wil het graag gaan proberen.

Wat voor eik zaailingen wil je.

Eénjarige van de Amerikaanse eik trek ik hier regelmatig uit het weiland.

Oudere zaailingen van zowel de inlandse als de Amerikaanse eik staan vast wel langs de weg.

Als die meer geschikt zijn zoek ik die op en spit wat uit voor je.

Geplaatst:

Het maakt niets uit wat voor Eikjes het zijn als ze maar 1 hoogstens 2 jaar oud zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...