myriam56 Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 Ik ben hier dus nieuw, ik ben Myriam ben 57 en samen met mijn partner zijn we een vervallen dubbele boerderij aan het opknappen in Frankrijk, wij hadden ons voorgenomen om ook een moestuin te beginnen omwille van gezond te kunnen eten en verleden jaar zijn we daar mee gestart door een stuk tuin om te freezen ( kleigrond) en zo gezegd zo gedaan het eerste jaar is beter verlopen dan verwacht, terwijl iedereen kloeg en zaagde over de lange winter en daarna de droogte en de hitte.... ( en ze geen groenten in de tuin hadden , want ze zaaien en werken in de tuin volgens de maankalender )Terwijl ik als echt zwaar amateurke..... 2 keer mijn gekiemde tomatenplantjes heb laten vervriezen, en tot twee keer terug gezaaid heb in een koude (plastieke serre)toch héél veel gezonde tomaten ,bonen spruiten, prei etc. heb geoogst en mijn buurmensen hun diepvries ook heb gevuld ... want wij hadden toch genoeg !!Tussen de restauratie klussen door tuinieren we naar hartelust... en omdat ik nu al zit te springen .... en dus driftig op zoek naar leerrijke teksten ( tips) kwam ik hier terecht, ik hoop dat ik hier veel vragen mag stellen . Myriam Quote
Bit Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 Leuk hoor ! Welkom.Er zijn er hier een aantal met een ruime tuin in Frankrijk. Top ! Quote
Jorieke123 Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Connie Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 Welkom,leuk leuk leuk En al een aardige opbrengst zo te zien in je eerste jaar Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
HuubvG Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Welkom.Velen willen het, dromen ervan... sommigen doen het.Veel geluk. Quote
HuubvG Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Aha, nog laat op, óf al vroeg op... ook goedemorgen Rob. Quote
Piroska Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Hoi Myriam, welkom op het forum. dank voor je leuke berichtje op mijn site! groetjes. Piroska Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
myriam56 Posted January 22, 2014 Author Posted January 22, 2014 goeie morgen iedereen, dankjewel voor de toffe welkomsletterkes... ik ga genieten met volle teugen !!! Quote
myriam56 Posted January 22, 2014 Author Posted January 22, 2014 Hoi Myriam, welkom op het forum. dank voor je leuke berichtje op mijn site! groetjes. Piroskagoeie morgen, ik heb al ferm genoten van je blog, en wij zijn een pak ouder, maar herkennen ons ... in uw belevenissen ginder ... in de zomer is het genieten , in de winter iets minder !! vinden wij persoonlijk, zeker nu er geen sneeuw ligt en het enkel maar vieze smurrie rondom ons is !!! .. we tellen echt af naar de lente..... IK heb ook nog een vraagske, jullie hebben prachtige (grote) kippen welk ras is dat aub? groetjes Myriam Quote
Piroska Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Hier is het ook wachten op de lente, de moestuinvingers jeuken heeeeeel erg Ook hier veel blubber hoor, helaas. Onze kippen zijn Grote Brahma's. meerzomig goudpatrijs is de kleur. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
roosmarij Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Hallo Myriam, welkom! mooi stukje Frankrijk, die tuin van jullie Veel plezier op het forum en nog meer plezier in de tuin en vooral veel mooie oogst komend jaar! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
myriam56 Posted February 19, 2014 Author Posted February 19, 2014 Goeie avond iedereen, eventjes de tijd gevonden om tussen de buien door te komen lezen en schrijven !! Ons leven beslaat drie landen, nederland, belgie en frankrijk, en als we alles en iedereen te vriend willen houden en de zaken geregeld is daar ferm veel tijd mee gemoeid .Ondertussen zijn we een groot kippehok en zes stuks pluimvee rijker !! twee hanen ( een oudere den lambik en jerommeke de jongsten ! ) en dan vier kippen, de haantjes krijgen elk twee kippen... die als het weer een beetje meezit en ze het wat meer gewoon zijn vrij mogen rondlopen als we dus op de hoeve zijn, ze hebben ook een ren die volledig is afgesloten ook de bovenkant tegen sperwers en eksters enzovoort !! Ons zelfgemaakt binnenserreke ( verwarmd en verlicht) heeft al goeie resultaten voortgebracht en de eerste lading paprika's en pepers zijn nu al op een koele plaats aan het afharden, mijn prei komt al piepen en de grote bak met eenjarige plantjes en bloemen beginnen nu ook al van zich te laten horen.... Ik heb een tien soorten tomaten gezaaid en ik ga die vanaf nu in een verwarmd serreke zetten zodat ze goed bekwaam zijn als de ijsheiligen gepasseerd zijn !!... ( in deze contreien zijn er tuincentra die voor een ordinaire tomatenplant wel degelijk 1tje!! 1,98 euro vragen !! Mijn tomatenoogst van zelfgezaaide tomaten was verleden jaar fenomenaal en heb de buurmensen die dus die dure prullen hadden gekocht.... uit de nood geholpen want al bij al hadden ze nog geen kilo bij mekaar geoogst dus duur !! ... Quote
Bit Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Misschien , als je het leuk vind, kun je hier op het forum ook je eigen blog bijhouden zie daarvoor : blog/ Quote
myriam56 Posted February 19, 2014 Author Posted February 19, 2014 De foto's van de paprikaatjes en de pepers zijn niet verschenen dus nog eens proberen er zijn ook pepertjes en paprika's gezaaid van groenten die ik gewoon bij de plaatselijke groentenboer heb gekocht !!(dus daar heb ik geen foto's van )https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploadsen voor ik het vergeet ik heb ook een mirabellenboompje geplant !! De nektarine die ik verleden jaar heb geplant staat al vollop in de knop !! Quote
Old Rose Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 welkom, en heel veel leesplezier. Een droom najagen is zoo mooi, ik wens je dan ook heel veel plezier en geluk daar in frankrijk.Je oogst van vorig jaar ziet er goed uit Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Recommended Posts