Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nog even over de zoek geraakte envlop / doosje. Als de zaden nog in het doosje waren bij het versturen. Dan hoop ik dat de post gaat zoeken naar de afzender. Ik heb op het doosje of in het doosje mijn afzender gezet. Ik zal mij post dus ook in de gaten houden.

Geplaatst:

Overigens zie ik een THT van 2017 op de pastinaak. Dat kan echt niet hoor, alle info die ik vind zegt dat ze maar 1 jaar volledig kiemkrachtig zijn. Dus misschien nog 1 ronde mee maar dan houdt t op vrees ik (of je moet het hele pakje zaaien in de hoop dat er nog een paar kiemen )

Ik heb een aantal zaden van de pastinaak eruit gehaald en gezaaid en ze komen nu nog goed op!

Geplaatst:

Overigens zie ik een THT van 2017 op de pastinaak. Dat kan echt niet hoor, alle info die ik vind zegt dat ze maar 1 jaar volledig kiemkrachtig zijn. Dus misschien nog 1 ronde mee maar dan houdt t op vrees ik (of je moet het hele pakje zaaien in de hoop dat er nog een paar kiemen )

Ik heb een aantal zaden van de pastinaak eruit gehaald en gezaaid en ze komen nu nog goed op!

Aah gelukkig, heb ze ook eruit gehaald. Mijn zoontje (2) is gek op zoete aardappel en pastinaak is ook populair bij kleine kindjes schijnt.

Alvast voorkiemen in een bakje lukt niet zo goed toch bij wortelvormende gewassen?

Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom

Geplaatst:

Aah gelukkig, heb ze ook eruit gehaald. Mijn zoontje (2) is gek op zoete aardappel en pastinaak is ook populair bij kleine kindjes schijnt.

Alvast voorkiemen in een bakje lukt niet zo goed toch bij wortelvormende gewassen?

Nee, dat wordt inderdaad niet aangeraden, omdat de wortelvorming dan de war in raakt en in het beste geval enkel leidt tot misvormde wortels, en bij uitbreiding ook pastinaken geloof ik :s. Ik kwam dit systeem wel tegen : http://sjeftuintips.wordpress.com/2012/01/18/20-vroege-zomerwortels-binnen-zaaien-buiten-opkweken/ , maar zelf nog niet toegepast hoor, dus kan niet uit ervaring zeggen wat het doet . Let op, veel tekst . Makkelijkst blijft gewoon op hun plaats zaaien wss .

Geplaatst:

Ik snap niet hoe de envelop nog niet hier is als het op dinsdag/woensdag naar de post was gebracht :S In ieder geval, als het vandaag niet komt hebben we een beetje pech, want morgen ga ik op vakantie. Misschien kan ik hem dan na de vakantie doorsturen.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

yes

Hij is binnen, het is een bol.com doosje. Is dat de eerste doos of de tweede die je hebt opgestuurd?

En wat zit er veel in! Stuur hem uiterlijk vrijdag door naar de volgende.

Groetjes

Geplaatst:

Nee, dat wordt inderdaad niet aangeraden, omdat de wortelvorming dan de war in raakt en in het beste geval enkel leidt tot misvormde wortels, en bij uitbreiding ook pastinaken geloof ik :s. Ik kwam dit systeem wel tegen : http://sjeftuintips.wordpress.com/2012/01/18/20-vroege-zomerwortels-binnen-zaaien-buiten-opkweken/ , maar zelf nog niet toegepast hoor, dus kan niet uit ervaring zeggen wat het doet . Let op, veel tekst . Makkelijkst blijft gewoon op hun plaats zaaien wss .

Bedankt Kim! Ik ken de website van Sjef uit mijn hoofd haha, die man is als een reddingsboei voor de dolende beginnende tuinder

Ik ga ze in de grond zaaien van de week!

Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom

Geplaatst:

Jaja er is een eveloppe opgedoken

hopelijk goed genoeg gevuld

(Bijna alle zaden er in gedaan die ik over had, kan im dit jaar zaden winnen )

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Vast een postbode met als hobby tuinieren ik heb de enveloppe vandaag naar johnny verzonden als brievenbus pakketje. Ik heb hem de barcode gemaild. Dus pakketje is nu traceerbaar.

Groet manon

Geplaatst:

envelop is binnen bij Johnny! Super wat een collectie. Ik ga ze uitzoeken en aanvullen als me dat nog lukt

En dat binnen 1 dag, die postbode toch...

Geplaatst:

@ Johnny: Hij heeft vast gemerkt dat we de envelop met haviksogen zouden volgen

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Ja super, we krijgen ze wel die postbodes met 'gratis'tuinieren als hobby

Wordt gewoon lid van de zadenenvelop!

Heeft het trouwens nog zin om komkommers, courgettes, augurken of aubergines nu nog te zaaien of ben ik weer te laat voor dit jaar?

Geplaatst:

Johnny, ik heb vorige week een deel van mijn komkommers en courgettes gezaaid (binnen en daar blijven ze tot het zeker niet meer snachts vriest). Volgens mij kan dat dus heel goed. Ik ben niet thuis in aubergines en augurken maar dat kun je vast elders op deze site vinden

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Estemy, Agnetha heeft door familieomstandigheden de envelop nog thuis liggen. Hou zou inmiddels op de post moeten zijn en naar jou op weg. Mooi dat er een nieuwe envelop bij Manon is aangekomen

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...