malouis Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 Mijn snijbiet gaf eind vorig jaar al zaad. Dus in het eerste jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 Dat is snel, normaal 2 e jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 Vorig jaar was wel een raar seizoen. Toen stond de helft van mijn wortels in zaad - ook het eerste jaar. Nooit eerder voorgehad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Even een vraagje over hoe snijbiet overwintert. Ik had begin augustus nog wat gezaaid, buiten, met de bedoeling om gewoon van te eten, maar ze zijn niet meer dan een paar centimeter groot geworden, 't is toch gewoon te laat geweest. Maar... ook al zijn ze nog heel klein, ze zien er nog wel heel fris uit en het beetje nachtvorst wat we gehad hebben heeft ze totaal niet gedeerd. Ik ben dus hoopvol dat ik hier alsnog wat aan ga hebben. Heeft iemand ervaring met snijbiet dat overwinterd heeft? Groeit dat straks weer lekker door en is dan ook nog fris van smaak? Of wordt het taaier en is het meer geschikt om het alleen voor het zaad te houden? En hoeveel vorst kan het hebben - afdekken of hoeft niet?Ik had trouwens in de lente ook al wat gezaaid, dat zijn reuzen geworden, dus ik ben wel op de hoogte van snijbiet als normale eenjarige oogstplant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Snijbiet overwintert redelijk goed als het niet te hard vriest, maar ik denk niet dat die kleine plantjes nog echt groot worden na de winter. Eerder dat ze in zaad zullen schieten zodra het warmer wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 18, 2016 Share Posted December 18, 2016 en vooral de rode kunnen vies bitter worden als ze overwinteren dus eerst een stukje proeven voordat je er mee kookt is wel handig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 18, 2016 Share Posted December 18, 2016 In het voorjaar zou je er nog wel wat van kunnen oogsten voordat ze inderdaad in de bloei zal schieten. Ligt een beetje aan wat voor soort voorjaar we krijgen.Zou wel gelijk in maart ofzo nieuwe snijbiet zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts