Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw... wel, nou ja, zoiets ;)

Kim

Recommended Posts

Hoi iedereen,

Volledig uitkijkend naar de lente (kriebels!) wil ik me hier ook heel even kort voorstellen.

Helemaal nieuw ben ik eigenlijk ook heel stiekem niet, sinds ik vorig jaar een oude passie heb herondekt, heb ik hier af en toe mee komen spieken en heb ik ondertussen al enorm veel van jullie geleerd!

Een oude passie zeg ik. Als klein meisje was ik vaak bij mijn oma te vinden, zeker gedurende de vakanties. Die had (voor mijn perceptie toen) enooorrrmm veel land (oke, achteraf gezien waren dat de ogen van een klein meisje) en daarop had ze ook een moestuin, met het principe 'nodig om te overleven'. Als kind hielp ik haar vaak in de tuin en heb ik veel geleerd. Maar dat is ondertussen al weer een heel eindje geleden en er is veel veranderd sindsdien. Zoals ik die in een grote stad ben gaan wonen om te studeren, waardoor de link met plantjes en beestjes een beetje minder werd. Een klein appartementje biedt immers een stuk minder mogelijkheden. Ooit een vriendin gehad die ook op een appartementje woonde en probeerde tomaten en courgettes te kweken op haar appartementje, fascinerend om te zien en eerlijk gezegd kriebelde het ook om zelf wat te doen, maar ik merkte ook aan haar pogingen dat het niet vanzelfsprekend was. Dus afwachten geblazen!

Maar sinds een jaartje begon het echt te kriebelen om iets te doen. Ondertussen woonde ik ook op een appartementje dat zowaar een balkonnetje had! En aldus ontstond het idee om er een bak neer te zetten en daar wat sla in te zaaien. En wat worteltjes. En radijsjes (ondanks dat ik ze nooit op had!). En voor ik het wist stond het balkon vol, inclussief een vierkante meter bak en heel veel potjes ernaast. Voor vrienden en familie het wisten, begon ik honderduit erover te vertellen. Het moestuinvirus had me extreem goed te pakken en liet me niet meer los. Zeker nu in de wintermaanden kriebelt het me overal om terug met iets te gaan beginnen. Geduld sus ik mezelf, geduld... tot dusver staan er nog geen nieuwe potjes met zaadjes binnen (beseffende dat ik echt niet de goede licht-warmte omstandigheden heb voor vroeg geexperimenteer....). Maar ondertussen mag de lente voor me beginnen!

Ik maak één dezer dagen ook een blogje aan, met wat meer vertelselen over wat goed ging op mijn balkonnetje, en wat uitdagingen vormde, en dat zal ik dan ook voorzien van fotomateriaal! Maar voor nu hou ik het heel even bij een 'hallo!' en welgemeende dankje voor alles wat ik hier kan leren!

Welkom ! .... en ook in de wetenschap dat héél veel liefhebbers zich zitten in te houden hoor. Velen die toch, lekker eigenwijs, tóch de kolen en de worteltjes al zaaien. Wijs dat je je nog kan beheersen

Welkom! Ik ben na een gedwongen hele lange stop ook weer begonnen op het balkon. En in huis. Ik had in huis o.a. komkommers staan. Die zijn voor ik het door had tussen de radiatorplaten gaan groeien en zaten er helemaal klem. Ik heb een aantal komkommers moeten fileren om ze er weer tussenuit te halen Ondertussen heb ik een volkstuin waar ik heel veel plezier in heb.