Erny Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Zit waarschijnlijk een prunus verstopt in de Meidoornhaag... (mda Bit)
appelvrouw Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Ook hier de eerste asperge! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Erny, dit is Sleedoornbloesem We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Heleen1963 Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 mijn pruimenboom bloeit al ,en mijn kersenboom heeft al hele dikke knoppen
Saffraan Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Vandaag gespot: parende lieveheersbeestjes (in een sparre appel). Naast onze immense spar ook een kapot vogelei gezien maar geen foto van genomen. Ik weet alleen dat het wit was en kleiner dan een kippenei en ook dat er 2 nesten in de boom zitten.
Holland Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Vandaag bij ons in de beukenheg gespot. Een nestje van een merel met drie jongen Vriendelijke groeten, Holland
jarno Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Lief! Vandaag is mijn jostabes gaan bloeien! Het bewijs:In totaal één bloem, maar een bloem is een bloem! Vraagje, is dit nu de vroege lente of volop lente?De bloei van bessen in het algemeen staat bij vroege, maar veel bessen worden ook bij volop lente neergezet...
Erny Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Is mij ook onduidelijk hoe het nou met die bessen en de bloei zit qua seizoen... @Holland: Mooi geobserveerd én geschoten! En zelf aan elkaar geplakte kikkers gezien... dus paringsgedrag. (dezelfde vijver waar gisteren de grote goudvis werd gesnaaid door reiger)
appelvrouw Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Mijn zwarte bes bloeit nog niet, mijn jostabes bijna, mijn blauwe bes bloeit. Bij de witte en de roze bes beginnen nu de bladknoppen te schuiven.Edit: waar ik maar mee wil zeggen dat "bessenstruiken eerste bloei" bij de vroege lente enige specificatie behoeft... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Ik zie een eerste bloempje aan mijn pruimenboom in de achtertuin, precies op de tak die het eerst zon heeft gekregen dit jaar (zon moet eerst hoog genoeg staan om in de tuin te kunnen komen).
jarno Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 De eerste pluizenbolletjes van de paarde(n)bloem gezien vandaag!
Bit Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 geen fotootje van genomen, maar vanmiddag zag ik mijn rozen vol met luizen. Stikvol dus he ? En ze staan me daar een partij luchtig / winderig ! pffff.....
Heleen1963 Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 bloeiende wolfsmelk gezien, een krentenboom in bloei ,en een brem in bloei , kasstanjeboompje met bladerenen zwanen die al op een nest zaten (of is dat normaal al eind maart ?? )
Piroska Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 De peer bloeitDe zure kers bloeit (Morel)De perzik bloeit en dat allemaal tegelijk op 30 maart Geen fotoos helaas, misschien morgen. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Hier de eerst kruisbessen bloesem vandaag in de struik zien zitten bij het onderhouden van de bakken. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 stond ik net in het donker op mn balkon een sigaretje te roken ..... scheert er een vleermuis langs me. Die zijn dus ook al wakker. Het is ook wel zwoel-warm nu buiten. een vroege-voorjaars-zoele-zomeravond.
Pascc Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Hier gisteravond ook meerdere vleermuizen gezien
Erny Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Heel leuk al die meldingen... Vullen jullie de observaties ook in op Het Invulblad?https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhPyQHYH48sldEkwT3RrYTdsMDJnRmZHX21rcXA5dGc&usp=sharing#gid=0 Pruimebomen achter het huis én op de tuin hebben eerste bloempjes.Achtertuin: Belle du Thuin op Piccardthof: En de Camelia bloeit ook.Zondag: Maandag: En dit weekend de eerste kampeerders gespot op de camping... Is ook een hele belangrijke fenologische observatie natuurlijk...
SuusP Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 @Erny: soort - mens, gedragsbeschrijving óf eerste induvidu Hier de eerste bloeiende boterbloemen. En de appelboom bloeit. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Piroska Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 De appelboom staat vandaag ook in bloei, na de perzik, peer en morel. Vandaag de eerste boomkikker gespot, niet in de boom maar in het gras: http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 De 1e Lavendel staat in bloei. De Lavendula Stoechas, dat is sowieso een ( doorbloeiend ) vroeg soortje. Maar dit is wel erg vroeg. Heeft tot een maand terug in de koude kas gestaan, staat op mn terras voor het tuinhuisje.
Heleen1963 Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Er zaten al twee bloemetjes in mijn gebroken hartje (plant )
SuusP Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Verhip, er zitten bloemknoppen in de frambozen (zomerframboos) Dat hoort toch nog lang niet?! Ook al parende koolwitjes gespot, dus dat wordt vlug de netten te voorschijn toveren. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Piroska Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Vandaag een broedende zwaan gespot! http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Het wordt hier plots groen! De hazelaars lopen uit. De boswilgen zijn al uitgelopen, zo ook allerlei struikgewas. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten