Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag gespot:

parende lieveheersbeestjes (in een sparre appel).

IMG4671sm51641396119587.jpg

Naast onze immense spar ook een kapot vogelei gezien maar geen foto van genomen. Ik weet alleen dat het wit was en kleiner dan een kippenei en ook dat er 2 nesten in de boom zitten.

Geplaatst:

Lief!

Vandaag is mijn jostabes gaan bloeien!

Het bewijs:

2014-03-29-1272841396124033.59

In totaal één bloem, maar een bloem is een bloem!

Vraagje, is dit nu de vroege lente of volop lente?

De bloei van bessen in het algemeen staat bij vroege, maar veel bessen worden ook bij volop lente neergezet...

Geplaatst:

Is mij ook onduidelijk hoe het nou met die bessen en de bloei zit qua seizoen...

@Holland: Mooi geobserveerd én geschoten!

En zelf aan elkaar geplakte kikkers gezien... dus paringsgedrag. (dezelfde vijver waar gisteren de grote goudvis werd gesnaaid door reiger)

Geplaatst:

Mijn zwarte bes bloeit nog niet, mijn jostabes bijna, mijn blauwe bes bloeit. Bij de witte en de roze bes beginnen nu de bladknoppen te schuiven.

Edit: waar ik maar mee wil zeggen dat "bessenstruiken eerste bloei" bij de vroege lente enige specificatie behoeft...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik zie een eerste bloempje aan mijn pruimenboom in de achtertuin, precies op de tak die het eerst zon heeft gekregen dit jaar (zon moet eerst hoog genoeg staan om in de tuin te kunnen komen).

Geplaatst:

geen fotootje van genomen, maar vanmiddag zag ik mijn rozen vol met luizen. Stikvol dus he ? En ze staan me daar een partij luchtig / winderig ! pffff.....

Geplaatst:

bloeiende wolfsmelk gezien, een krentenboom in bloei ,en een brem in bloei , kasstanjeboompje met bladeren

en zwanen die al op een nest zaten (of is dat normaal al eind maart ?? )

Geplaatst:

Hier de eerst kruisbessen bloesem vandaag in de struik zien zitten bij het onderhouden van de bakken.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

stond ik net in het donker op mn balkon een sigaretje te roken ..... scheert er een vleermuis langs me. Die zijn dus ook al wakker. Het is ook wel zwoel-warm nu buiten. een vroege-voorjaars-zoele-zomeravond.

Geplaatst:

Heel leuk al die meldingen... Vullen jullie de observaties ook in op Het Invulblad?

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhPyQHYH48sldEkwT3RrYTdsMDJnRmZHX21rcXA5dGc&usp=sharing#gid=0

Pruimebomen achter het huis én op de tuin hebben eerste bloempjes.

Achtertuin:

IMG415380851396285320.JPG

Belle du Thuin op Piccardthof:

IMG418476931396285325.JPG

En de Camelia bloeit ook.

Zondag:

IMG415740801396285321.JPG

Maandag:

IMG420331981396285327.JPG

En dit weekend de eerste kampeerders gespot op de camping... Is ook een hele belangrijke fenologische observatie natuurlijk...

Geplaatst:

@Erny: soort - mens, gedragsbeschrijving óf eerste induvidu

Hier de eerste bloeiende boterbloemen. En de appelboom bloeit.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

De 1e Lavendel staat in bloei. De Lavendula Stoechas, dat is sowieso een ( doorbloeiend ) vroeg soortje. Maar dit is wel erg vroeg. Heeft tot een maand terug in de koude kas gestaan, staat op mn terras voor het tuinhuisje.

DSCN559170121396377349.JPG

Geplaatst:

Verhip, er zitten bloemknoppen in de frambozen (zomerframboos) Dat hoort toch nog lang niet?! Ook al parende koolwitjes gespot, dus dat wordt vlug de netten te voorschijn toveren.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Het wordt hier plots groen! De hazelaars lopen uit. De boswilgen zijn al uitgelopen, zo ook allerlei struikgewas.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...