Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Fenologische Seizoenen 2014


jasmin

Aanbevolen berichten

Vandaag gespot:

parende lieveheersbeestjes (in een sparre appel).

IMG4671sm51641396119587.jpg

 

Naast onze immense spar ook een kapot vogelei gezien maar geen foto van genomen. Ik weet alleen dat het wit was en kleiner dan een kippenei en ook dat er 2 nesten in de boom zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief!

 

Vandaag is mijn jostabes gaan bloeien!

Het bewijs:

2014-03-29-1272841396124033.59

In totaal één bloem, maar een bloem is een bloem!

 

Vraagje, is dit nu de vroege lente of volop lente?

De bloei van bessen in het algemeen staat bij vroege, maar veel bessen worden ook bij volop lente neergezet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij ook onduidelijk hoe het nou met die bessen en de bloei zit qua seizoen...

 

@Holland: Mooi geobserveerd én geschoten!

 

En zelf aan elkaar geplakte kikkers gezien... dus paringsgedrag. (dezelfde vijver waar gisteren de grote goudvis werd gesnaaid door reiger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zwarte bes bloeit nog niet, mijn jostabes bijna, mijn blauwe bes bloeit. Bij de witte en de roze bes beginnen nu de bladknoppen te schuiven.

Edit: waar ik maar mee wil zeggen dat "bessenstruiken eerste bloei" bij de vroege lente enige specificatie behoeft...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen fotootje van genomen, maar vanmiddag zag ik mijn rozen vol met luizen. Stikvol dus he ? En ze staan me daar een partij luchtig / winderig ! pffff.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

stond ik net in het donker op mn balkon een sigaretje te roken ..... scheert er een vleermuis langs me. Die zijn dus ook al wakker. Het is ook wel zwoel-warm nu buiten. een vroege-voorjaars-zoele-zomeravond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel leuk al die meldingen... Vullen jullie de observaties ook in op Het Invulblad?

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhPyQHYH48sldEkwT3RrYTdsMDJnRmZHX21rcXA5dGc&usp=sharing#gid=0

 

Pruimebomen achter het huis én op de tuin hebben eerste bloempjes.

Achtertuin:

IMG415380851396285320.JPG

 

Belle du Thuin op Piccardthof:

IMG418476931396285325.JPG

 

En de Camelia bloeit ook.

Zondag:

IMG415740801396285321.JPG

 

Maandag:

IMG420331981396285327.JPG

 

En dit weekend de eerste kampeerders gespot op de camping... Is ook een hele belangrijke fenologische observatie natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1e Lavendel staat in bloei. De Lavendula Stoechas, dat is sowieso een ( doorbloeiend ) vroeg soortje. Maar dit is wel erg vroeg. Heeft tot een maand terug in de koude kas gestaan, staat op mn terras voor het tuinhuisje.

 

DSCN559170121396377349.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...