Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Fenologische Seizoenen 2014

jasmin

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk de groene kikker dan, het is ook al wat laat voor de eerste roep van bruine kikkers. Vriend en ik zijn gek van amfibieën, als hij ie de buurt was zou ie nog de metatarsusknobbels van je kikkers gaan vergelijken

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Titel van het topic is aangepast door Erny en mij, omdat we nu de fenologische zomer in gaan glijden, en het leek ons geen goed idee om per seizoen een nieuw topic te maken, veel te verwarrend en te versplinterend.

We gaan gewoon door onder de titel: Fenologische Seizoenen 2014

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hier gelijk maar de kenmerken voor het seizoen: VOORZOMER

De vlier bloeit.

Het gras bloeit.

Quercus robur (eik) verliest stuifmeel

Rubus fructicosa (braam) stuifmeel

Rumex acetosa (zuring) stuifmeel

De hondsroos bloeit.

De populier lost pluimzaden.

Het St-Janskruid bloeit

De zomerlinde bloeit.

De witte lelie bloeit.

Voor juiste notatie van je observatie op het invulformulier deze kenmerken graag even het tabblad Fenologische Kenmerken checken.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... ring#gid=0

De Kenmerken zijn te verbinden aan acties in de tuin bv. te vinden op:

http://users.telenet.be/mbrk/groentetuin.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo juist heb ik via facebook een nieuwe site ontdekt waar wij ( moes) tuinierders misschien ook wel wat aan hebben ,

om planten te identificeren, of meer te weten komen , over zoogdieren, vogels en vlinders etc.

Natuurbericht.nl dagelijks berichten nieuws uit de nauur . Heel interessant om telezen is het artikel over het feit

dat de natuur een maand vroeger is in vergelijking met vorig jaar, en dat alles ook veel groener is dan vorig jaar .

Erg boeiend ,en gesteund door vlinderstichting en zoogdierenstichting en zo , dus we goed onderbouwd volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ojee... vergeten... de Seringen bloeien al zeker een week...

De Meidoorn is nu (echt) begonnen met bloeien.

En de latere soorten Appelbomen (oa. Jack Label).

Boterbloemen in mn grasveld bloeien.

Rode Bessenstruiken ook in de bloei.

En de Lijsterbes bloeit ook (waarschijnlijk ook al een week).

IMG469239231398777378.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, Erny. Jij hebt late rode bessenstruiken zeg ! ( die zijn er overigens wél ) Bij mij sowieso alles uitgebloeid, al een paar weken geleden eigenlijk, en de trossen hangen er hier dik in. Geen kleine besjes meer. De Egyptische ui ( volle grond sinds okt ) bloeit. De bieslook bloeit nu ook sinds eergister.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...