Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Katten en honden

Featured Replies

Geplaatst:

Same here. Sinds ruim een jaar, hoort meneer vrij weinig meer. De anderen in dit huis en mensen op de straat aan de voorkant, des te meer. (Het is serieus een flinke hoeveelheid decibellen.) Het volume van een oude kat kan echt flink toenemen als ze ouder zijn, door doofheid, of ook wel dementie.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Ja, ik dacht dus ook aan seniel worden en blindheid, doofheid e.d.

Maar bloedonderzoek e.d. bij de dierenarts gaf aan dat de schildklier dus extreem hoge waardes heeft.

Normale kat zit tussen de 1 - 30, tussen de 1 - 60 is ook nog te doen maar Blackie zit dus op 97 !!

Ben nu bijna een maand met die pilletjes bezig maar zie nog bijna geen verandering.

De verschijnselen: keihard mauwen, veel heen en weer lopen, onvast op de pootjes, afvallen etc vond de dierenarts ook bij schildklierprobleem horen.

Het zou ook iets anders kunnen zijn maar nieren, suiker etc zijn wel in orde.

Verdere tests zouden dan gedaan moeten worden en weer een bloedonderzoek. Maar dat hebben ze ons van te voren niet verteld dus wij dachten dat het maar 1 onderzoek zou zijn (bijna 200 euro), dat hebben we dus gedaan.

We (degene van wie de kat vroeger was en nu nog de medische kosten betaald) weten niet of we die verdere onderzoeken nog gaan laten doen.

Eerst at ze trouwens beter als ooit maar de laatste dagen gaat dat ook niet goed.

Nu sluit ik de kat 's nachts een aantal uren op in een andere kamer zodat Zowie en ik een paar uur kunnen slapen zonder wakker te schrikken omdat Blackie weer naast ons staat te schreeuwen.

Geplaatst:

Ik heb geleerd om niet eeuwig door te gaan met ingrijpen bij een oud of ziek dier. Daar hebben ze volgens mij zelf niet veel aan. Zolang ze niet afzien en de behandeling eenvoudig is, kan het best voor mij. Maar zwaar operatief ingrijpen of een dier overdreven lastig vallen met medicatie, dat doe ik niet meer.

Geplaatst:

Onze dame van 19, (die 2 weken terug is overleden) deed dat de laatste tijd ook.En echt vreselijk hard. Die was in korte tijd ook vreselijk dement geworden. Soms dacht ze dat ze nog een kitten was, en ging dan met die stramme botjes van haar,onwijs uit haar dak met een balletje. Een van de laatste dagen uit haar leventje stond ze nog met haar pootjes in de vijver te hengelen naar (n)iets. Had net vlees gegeten, en krijste daarna om de paar minuten bij haar (inmiddels lege) voerbakje. Oude katten schijnen dat wel vaker te hebben. Dit was onze oude tut.

296953139255364642945307031145408134905856n72361524723392.jpg

Geplaatst:

Mooi dat de vorige eigenaar bijdraagt in de kosten

Ja, moeilijk, zo'n oud beessie. Hoe lang ga je door inderdaad.

Toch betwijfel ik of dat mauwen van die schildklier komt. En al die tests... kosten vooral veel geld ja, en het blijft de vraag of er iets uitrolt.

Is 'ie inderdaad doof aan het worden?

Die van mij is geweldig opgeknapt van andere (natte) voeding, maar misschien is jouw dier gewoon aan zijn eindje. Ik denk dat jij dat beter kunt beoordelen dan de dierenarts. Jij maakt hem/haar elke dag mee en kunt beter bekijken hoe het dier zich voelt. Die van mij kan bijvoorbeeld nog met een vlieg spelen, dus dan denk ik niet dat 'ie brult door een of ander ongemak. Hij brult vooral als hij van buiten komt, en als hij me kwijt is

Maar soms staat hij ook gewoon naar het plafond te schreeuwen, dus ik denk dat hij ook dementeert.

Ik zou op mijn intuitie vertrouwen als ik jou was. Geen gesleep naar de dierenarts en vervelende onderzoeken. Pas ingrijpen als jij zelf denkt dat 'ie lijdt. Als ik zelf zover ben, wil ik ook graag rustig de pijp uit kunnen gaan, zonder allerlei medische toeters en bellen en gesjor met mijn oude lijf.

Sterkte!

Edit: wat een aandoenlijk oud beest, Indy

Wat zal het opeens stil zijn bij jou in huis...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Gelukkig valt dat mee, we hebben nog een kater van 7 jaar, en een hond van anderhalf.

DSC035237691524724368.JPGBij-de-sering81541524724405.jpg

Geplaatst:

Tot nog toe hebben mijn katten altijd zelf aangegeven wanneer het voor hun genoeg was. Dat was in hun blik te zien.

Blackie lijkt geen pijn te hebben en dat is wel erg belangrijk. Verder heeft ze het ook nog best naar haar zin.

Maar... omdat die Felispay van mij nog niet binnen is heb ik gister toch nog ff de spray van een buurvrouw gebruikt.

En toeval of niet... maar vanaf dat moment heeft ze niet meer gebrult. De hele avond niet en de hele nacht niet. Pas om 7 uur vanmorgen begon ze weer... Het lijkt erop dat ze er toch rustiger van wordt?

Geplaatst:

Ik had m bij Zooplus besteld. Omdat onze kat van de winter erg onrustig was,heb ik m neergehangen. Het scheelde inderdaad,ze worden er relaxter van. Hij had last van zijn niertjes, en volgens mij ook pijn, volgens de da viel dat mee maar als ik m optilde piepte hij.Nierproblemen kunnen veroorzaakt worden door stress, en dus kwam de felliway in huis. En ander voer. Ik heb nu weer een happy kat.

Geplaatst:

Hopelijk gaat het snel beter erny.

Woow wat een mooie doggy indy.2018041616411780911524810502.jpg2018032520242377721524810568.jpg2018031216500956761524810640.jpg

Geplaatst:

Spray is binnen... ben benieuwd. Afgelopen nacht was ze behoorlijk rustig. Maar 1 mauwsessie om half 5. Daarna pas weer om half 8. Het is dus niet helemaal weg maar wel een stuk minder... lijkt het.

Of het door de spray komt of niet? Geen idee.

Ze heeft nu zo'n miniblikje Gourmet mousse gekregen. Ben benieuwd of ze dit oplikt of niet...

Fijnprakken van ander voer had ook niet echt het gewenste eetresultaat.

Geplaatst:

Veel succes Erny. Altijd zo naar als er iets aan je beestjes mankeert.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Lastig is dat, maar ze eet dus nog wel. Onze leefde inderdaad de laatste maanden ook op natvoer. De goedkope senior kuipjes van 0,25 was het favoriete voer van haar. Die maffe ragdoll van ons eet de gelei,en laat de brokjes liggen

Geplaatst:

Nou, er gaat echt weinig in nu... is alweer een tikje magerder en ik heb de verwarming maar weer aangezet want ze voelde ook wat koeltjes aan.

Misschien eens kijken of ik haar moet voeren, dat ze het van mn vinger likt oid...

Ze likt wel het vocht op maar laat de rest achter.

Geplaatst:

@Erny, hoest nu met t poezenbeest?

Geplaatst:

Tja, er is nu geen gemauw, bijna niet meer, maar nu gaat er dus bijna geen eten meer in.

Poes is wel rustiger, laat zich ook weer wat vertroetelen.

Of het aan de Felispray ligt of aan de medicatie dat weet ik niet.

Geplaatst:

O, jee, nou ik hoop dat het nog wat opknapt , dit klinkt niet goed. Sterkte .

Geplaatst:

Thanx.

Vandaag wel weer gemauw, dus dat kan ze nog wel.

En ze heeft wat slagroom opgelikt.

Geplaatst:

Een beetje mauwen en slagroom oplikken klinken niet verkeerd. Duimen dat ze weer een beetje bijtrekt!

Geplaatst:

Nou, ze heeft echt niet meer wat gegeten, alle bakjes en schoteltjes nog vol, dus dat kan niet al te lang gaan duren. Denk dat ik deze week, of hoogsens volgende week een besluit moet nemen.

Heb zelfs van die tubetjes vloeibaar zalmspul gekocht... en ook daar heeft ze maar een beetje van opgelikt. Ze drinkt wel water maar vloeibaar eten lijkt ze toch niet weg te krijgen.

Geplaatst:

Als een poes echt niet meer wil eten... Wat haat ik dat moment en het feit dat ik dan moet inschatten hoe lang het nog oké is

Die pluk haar op pootjes is toch altijd een stukje van mijn leven. Sterkte Erny, en zolang het kan nog wat fijne knuffelmomentjes samen.

Geplaatst:

Ik hoop voor jullie dat ze vandaag of morgen gewoon niet meer wakker wordt.

Sterkte!

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hoi Erny,

In december hebben wij onze pers Tibbe helaas en met heel veel verdriet in moeten laten slapen. Tibbe bleek, daar kwamen ze te laat achter, een parasiet te hebben. Hiervoor hebben wij nog allemeaal middeltjes en pasta's gehad maar helaas was het te laat. Elke dag hebben we ons huis gestofzogen en gedweild en hebben we nog héél wat zorgen gehad. Helaas mocht dat niet meer baten en hebben wij die rotkeuze moeten maken voor hem dat het genoeg was.

De aanwezigheid van die parasiet kunnen ze uit de ontlasting halen. Erg eenvoudig en niet al te duur. Bij ons in de buurt zijn er diverse katten door die parasiet ten onder gegaan maar er zijn er ook bovenop gekomen.

Heel veel sterkte en hopelijk komt het toch nog goed.

Gr. Jeroen

Geplaatst:

Ach Erny, wat kak. Veel sterkte en wijsheid gewenst.

Geplaatst:

Erny, als dit achter de rug is mag je wel een keertje komen uitwaaien hier, er is altijd wel één poes die je een knuffel geeft.

Geplaatst:

Bedankt voor de steun, het blijft altijd een raar iets dat te moeten doen. Maar ik ben het ook aan haar verplicht. Wil het wel hier thuis laten doen, net als bij mijn twee andere katten, dat is toen goed bevallen. Niet zo klinisch etc.

En inderdaad Speets, hoopte ik stiekem een vredig ingeslapen poes aan te treffen na mn daagjes op de tuin.

Charly... het probleem is dus nu dat er geen eten ingaat dus geen kák meer uitkomt.

En Roelie, dat aanwaaien staat zowiezo met Zowie in de planning. Denk dat ze jullie tuin wel heel erg leuk vind.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.