Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

N.M.M 4 mei 2014 Noordelijke M.M.iedereen is welkom.

thea

Recommended Posts

Ik kom ook de 4e mei. De week er vóór Zelhem , dus kan wel wat heen en weer meenemen ook uit/ van Zelhem.

Ik ga denken over een klein lijstje wat ik zal plaatsen. Stekken van bessen heb ik dan niet zo veel meer ( alles gemaakt wat voor Ruillijst MTFD nodig was ) maar munt stekjes kan altijd he ? Verder ga ik nog even kijken. Wat extra aardbeien stekken maken misschien ? )

Ik kom ook de 4e mei. De week er vóór Zelhem , dus kan wel wat heen en weer meenemen ook uit/ van Zelhem.

Ik ga denken over een klein lijstje wat ik zal plaatsen. Stekken van bessen heb ik dan niet zo veel meer ( alles gemaakt wat voor Ruillijst MTFD nodig was ) maar munt stekjes kan altijd he ? Verder ga ik nog even kijken. Wat extra aardbeien stekken maken misschien ? )

aardbeienstekken zijn welkom

ik heb ook alvast een ruiltopic aangemaakt al heb ik zelf nog niet veel ruilmateriaal met een moestuin in opstartfase: nmm-4-mei-ruillijst-loes-t13126.html

Ik moet ook een ruiltopic aanmaken nog voor de Noordelijke MTF- middag. Ik weet alleen nu niet wat ik nou allemaal kan missen.

Waar is behoefte aan ?

Moet nog steeds een heleboel stekken maken van vele munt-soortjes voor de ruildag in Zelhem. Mijn auto barst straks nog uit z'n voegen.

Bessenstekken staan nu allemaal te wortelen voor Zelhem.

Ik ga as week tomaten zaaien. Is dat wat ?

Zijn er mensen met wensen ?

Heeft iemand bv behoefte aan een kleine plant van de Cephalaria gigantea ? Thea, dat is wel wat voor in jouw wilde tuin. Ik heb zaailingen opgepot staan. Maar een enkele hoor. Ik zaai altijd liever heel weinig , maar dan meer dingen. Een enkele Delphinium ?

Ik zal een lijstje proberen te maken vanmiddag en dat gaan plaatsen. Het wordt nou wel tijd he ?

Mocht dat bv Gembermunt zijn ? Bij mij lijkt dat maar zo. Dieper in de pot zitten er allemaal nieuwe scheuten, die nu hard groeien maar nog niet boven zijn. Ik moet 6x Gembermunt leveren in Zelhem , en was vanmiddag aan het scheuren. Ding leek wel dood ( nog een paar soortjes ) maar alles blijkt nog te leven. Wel zéér verschillend hoe ver ze tonen. Ze staan allemaal op dezelfde plek. ( oude foto, er zijn inmiddels meer soortjes )

DSCN549252261396199916.JPG

@ Thea. De dahlia's staan daar gewoon. Eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken, dat lijkt me toch sterk dat die zich nu al zouden tonen ? Zal van de week es kijken.

Nee, de scabiosa heb ik helemaal niet en hoef ik ook niet trouwens. Geen primula's hier ook.

Zaaling Dahlia, vooral die mini bloemetjes van jou , die wil ik erg graag. Maar ik ga nóg een keer zaaien hoor.

Iemand de behoefte aan een zaailing van de Karthuizer anjer ? ( eigen kweek ) Heb er maar 4 die het nu doen, dus 2 kan ik er weggeven.

In de pot van de gembermunt is niets 'plantaardigs' meer te bekennen, alleen maar potgrond.

In de pot van de bananenmunt zitten onderin wel mooie dikke witte wortels.

De pepermunt begint net de kop op te steken, en de Marokkaanse munt staat al 10 cm hoog.

@Bit Als je nog een stekje gembermunt overhebt, hou ik me aanbevolen.

Edited by Guest

Na de MTFD in Zelhem zal ik een lijstje plaatsen wat ik mee kan nemen. Of er nou gegadigden zijn voor iets of niet, ik neem gewoon het een en ander mee anders, zien we het daar wel.