Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat voor thee drinken jullie?

Featured Replies

Geplaatst:

Wat voor thee drinken jullie?

Zelf drink ik graag groene thee s'ochtends, zwarte thee s'middags en s'avond groene thee met zwarte thee en rooibos en kruidnagel.

Iemand kop thee met baklava?

Geplaatst:

Ik drink niet vaak thee, liever koffie maar als ik het drink dan meestal gewone rooibos met een flinke theelepel honing.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:
  • Auteur

Koffie drink ik weer niet veel, maar dan wel zwart.

Rooibos thee is ook lekker, zelf neem ik ook honing als ik de thee zoet.

Geplaatst:

Hier kan je ook heel veel thee voorkeuren van forumleden vinden:

thee-t4639.html

Geplaatst:

ik drink bijna altijd groene of witte thee!

Geplaatst:
  • Auteur

Dank voor de link.

Witte thee heb ik geen ervaring mee, hoe smaakt dat? Toch wel gedronken, komt voor groene thee de knoppen niet de frisse bladeren.

Geplaatst:

Ik ben een koffie drinker, alle soorten en maten. Als ik thee drink dan hele sterke thee met een wolkje melk er in en dan het liefst P&G thee die ik of zelf koop als ik in England

ben of mee laat brengen als een van de familie leden over komen. Maar een kopje rooibos vind ik ook wel lekker geeft heel veel rust vooral na het sporten.

Geplaatst:
  • Auteur

Engelse thee drinker, compleet met theetafel?

Geplaatst:

"Normale Engelse" thee , rooibos , kaneel , rooibos met honing en munt thee maar ook veel koffie

Geplaatst:

Ik dronk vrijwel alleen groene thee (in allerlei smaakjes) en muntthee (marokkaanse munt!) van pickwick en lipton. Sinds de 'bolletjesaffaire' (zie keuringsdienst van waarde) daar mee gestopt en dronk ik alleen nog maar citroen melisse, tijmthee, saliethee en muntthee uit eigen tuin. Vorige zomer gedroogd (salie ingevroren) maar eerder te lui om in een theezeefje te doen

Nu ben ik veranderd van de grootste theefreak in iemand die hetniet meer lust (door mn zwangerschap denk ik). Dus nu alleen maar heet water!

Geplaatst:

Ik ben gek op kruidentheetjes, Rooibos en (verse) munt thee. Munt graag met een klein beetje honing erbij.

Die aflevering over de bolletjes in Liptonthee heb ik ook gezien, raar spul. We hebben geloof ik nog wel 2 doosjes ofzo staan waar het ook in zit, die maken we wel op maar geen idee of ik nog nieuwe koop daarna.

Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.

Geplaatst:

Meest losse thee, zwart, groen of wit, zonder toegevoegde smaakjes, bij voorkeur biologisch geteeld.

En als het zakjesthee is dan biologisch geteelde zwarte thee

Geplaatst:
  • Auteur

Wat voor bolletjes in lipton thee?

Geplaatst:

Het zijn aroma's die worden toegevoegd aan (voornamelijk van inferieure kwaliteit) thee om het meer smaak te geven, hoofdbestanddeel is geloof ik suiker.

Maar ja als ik groene thee drink, of muntthee hoeft dat soort troeo niet te worden toegevoegd....

Geplaatst:

Zie hier de speurtocht naar de mysterieuze bolletjes in de Liptontheezakjes:

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2014/afleveringen/23-01-2014

Hier drink ik Çaykur zwarte Turkse Thee, potje kan lekker lang pruttelen op theelichtje zonder bitter te worden.

Met elke voor dat moment gewenste eigen toevoeging:

Munt of citroenschil of Kardamompeulen of kaneel of verveine of zw. besblad etc.

Of met kaneel, gember, kruidnagel met wat melk voor de Indiaase Çay.

caykur39011393671078.jpg

Op de moestuin is dat wat lastig, daar drink ik in koudere tijden:

Celestial Seasonings: Bengal Spice (Herbal Tea). Daar wordt ik dan wel weer warm van.

aangepast door Gast

Geplaatst:

De toevoeging (die bolletjes) bestaat voor het grootste deel uit suiker. Verder bevat het wat smaakstoffen (of die synthetisch zijn of niet dat is niet duidelijk).

Ook zitten er wat rozenblaadjes in die thee verwerkt. Lipton is daarin trouwens echt niet de enige.

Smaakstoffen worden logischerwijze toegevoegd aan de smaakjes-theesoorten (aardbeienthee, citroenthee e.d.), maar ook aan 'gewone' theesoorten en dan vooral bij groene thee, omdat die van nature bitter is. Aan zwarte theesoorten wordt over het algemeen minder vaak smaakstof aan toegevoegd, en als het daarbij gebeurt is het meestal niet om bitterheid te verbergen, maar om te verbergen dat het een smaakloze, slechte kwaliteit thee is.

Ook in sommige biologische zakjes thee worden smaakstoffen toegevoegd, alleen dan worden in ieder geval natuurlijke stoffen gebruikt. (En het staat netjes op de verpakking.)

aangepast door Gast

Geplaatst:
  • Auteur

Ah zo ok begrijp het nu, kunstmatige aroma nee dank je. Thee zonder poes pas, toevoegingen of vergif voor ons.

Turkse thee is goed, drinken wij ook kilowijze.

Geplaatst:

Zeker een keer per maand high tea, eigenlijk heet dit afternoon tea en dan begin je eerst met hartig en eindig met zoet.

Geplaatst:

Deze verslaafde drinkt zo'n 20 bakkies zwarte thee per dag, pickwick of een thee van het huismerk. En dan mijn favo thee....jawel Lipton....hmmm....de gehele aflevering bekeken van de keuringsdienst van waarde. Ik krijg dus extra suiker bij mijn thee. Op zich geen ramp, ik drink sowieso suiker in mijn thee ( ja in alle 20 koppies) maar dat wil ik wel zelf beslissen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.