Vincecamps Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 hallo allemaal heb in oktober knoflook geplantdit ging allemaal volgens mij goed het groen groeide snel en alles liep zeer goeddeze zaterdag vond ik dat de blaadjes geel werden en ik dacht dat het nu de hoogste tijd wasik heb er een geprobeerd te oogsten en tot mijn grote verbazing zat er nog helemaal niks aan alleen de uitgegroeide teen dit vond ik eigenlijk heel raar hier na heb ik de rest ook geprobeerd te oogsten en hier zat ook niks aaniemand een antwoord hoe dit kan??? hoor graag van u gegroet vince Quote
weknow Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Oogsten is rond juli. Bolvorming begint pas in april/mei. Wat minder mooi worden, geel worden kan door winterse omstandigheden, maar ook doordat ze te nat staan. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bit Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Dat er blaadjes geel worden in en na de winter is heel gewoon. Na de winter gaat de knoflook eigenlijk pas echt aan de groei. Meer blad, forsere stam, hoger, enz. Pas na half juni gaat de bol echt in maat fors toenemen. Oogst in juli meestal, beetje afhankelijk van de zomer. Had je gedacht ze nú al te willen oogsten ?We staan aan het begin van de lente. Ze moeten eigenlijk nog eerst echt van start gaan. Sorry. Ik zag te laat dat weknow het ook al zei Quote
RobO Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 ja, maar moet je wel snel zijn en een soortje kiezen dat er geschikt voor is anders krijg je geen flinke bol meer Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Graag wel on-topic blijven, Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Er zijn best wel een aantal topics over alle mogelijkheden om knoflook te telen, wat je tegenkomt tijdens de teelt en wat te doen.Kijk ook even rond op het forum, gebruik ook de zoekfunctie ( bv de woorden 'knoflook telen' intypen ) Ik zoek er 1 voor je op : knoflook-t11599.html Quote
Itoero Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Zie je nieuw loof groeien?Ik heb één soort met vrij zwak loof. Het loof sterft vaak af (wordt geel) terwijl er nieuwe groeien. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.