Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Opbrengst uit moestuin

Featured Replies

Geplaatst:

ik ben het ook aan het bijhouden.

het ligt er ook maar net aan welke kosten je meetelt. de aanleg van de moestuin reken ik daar niet bij, dat zit in het tuinbudget aangezien de hele tuin opgeknapt moest worden. zonder moestuin had ik daar ook geld aan moeten uitgeven.

tuingereedschap heb ik bijna allemaal gekregen, zaden vooral via ruilen. qua opstart ben ik nog helemaal niet zo duur uit.

Geplaatst:
Er is een topic wat dat uitgebreid behandeld, ik kan het alleen niet vinden .

Zelf ook nog steeds het idee om ooit nog eens een stalletje te beginnen. Voor de leuk dan. Maja..... zóveel andere dingen ook nog te doen ....

Er is met betrekking tot de kosten van een moestuin ook al het een en ander aan topics aanwezig he ? Zie bijvoorbeeld ook deze : begroting-uitgave-moestuin-t5186-10.html

Zelf zit ik nu in jaar 3 van mijn nieuwe tuin. Uitgave dit jaar kunnen wel een beetje meevallen, vooral omdat ik die eerste 2 jaar door ben. Maar eigenlijk weet ik wel zeker, dat ik pas in jaar 10 ofzo de kosten van de tuin zou hebben ingehaald. Als ik die ooit inhaal hoor. Ik betwijfel dat. In mijn geval dan. Ik blijf nieuwe dingen bedenken, ik blijf steeds dingen tegenkomen die ik ook nog wel wil realiseren. Op termijn wil ik een grotere kas ?

Zaad enzo, koop ik eigenlijk nauwelijks nog, dat gaat de 20 euro op jaarbasis niet te boven. Ik koop wel plantgoed ook: 4 cent voor een lekker sla-soortje. 5 of 7 cent voor een speciale koolsoort. Ik ga dat gemiep van alles voorzaaien niet eens meer aan, of het moet iets speciaals zijn. Aan de andere kant: opbrengst is ook minimaal hoor denk ik. Boontjes kosten 3x niks in de winkel als ze bij mij van de tuin komen. Daar kan ik het dan nog gooien op het smaakverschil die ik wel opmerkelijk vind, maar neem nou bijvoorbeeld de andijvie ( ik doe vast iets fout ) : die kost ook 3x niks in de winkel als de mijne van de tuin komen. En ik vind de andijvie uit de winkel lekkerder Met de prei proef ik eigenlijk nauwelijks verschil. Uien ? Ik doe dat vanwege de bewaarbaarheid en daar proef ik wel iets van verschil, maar in het eten merk ik het nog nauwelijks op. Knofloken is weer een ander verhaal.

Aardbeien zijn wel veel lekkerder van mijn eigen tuin, vanwege soortjes en rijpheid. Aan de andere kant: na 10x aardbeien snoepen vind ik het ook wel weer genoeg eigenlijk.

Het is bij mij allemaal voor de lol dus. Als ik écht zou gaan tellen, slaat de wijzer maar één kant op : de verkeerde.

Je hebt helemaal gelijk Bit, daarom doe ik het vooral omdat het zo leuk is, niet voor de opbrengst.

Maar ik vind het wel leuk om te zien dat bakjes rode bessen soms een paar euro kosten terwijl ik ze met emmers tegelijk van de tuin sleep.

Maar als ik mezelf 25 eur per uur betaal en een uur sta te plukken, dan kan het niet uit.

Maar de sportschool kost weer zoveel per maand en ik ben gratis bezig.

Geplaatst:
  • Auteur

Hier is het ook zo, ik kan de frambozen niet goed eten en geef ze weg. Terwijl ik verleden zomer een zelfstandige hoorde klagen dat de frambozen zo duur staan om een of ander dessert te maken dat ze moest voorschotelen bij een feest. Was dan weer te goed van hart en ze mocht er gratis komen plukken.

Ist vandage ni tis vo morge

Geplaatst:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd en was zoiezo van plan het bij te proberen houden. Hangt er wat van af hoe lang ik het volhou, geen garanties daartoe .

Wat ik dit jaar ook wat probeer te doen, is wat meer dingen zaaien en planten die ik lekker vind, maar niet zo vaak koop omdat het wat duurdere dingen zijn in de supermarkt, zoals spinazie, aardbeitjes en vooral ook kruiden. Vorig jaar ook heel veel zakjes sla bespaard!

Wat ik uit mijn bakken haal zal bij lange na niet zoveel zijn als dat het kost, maar net zoals velen hier doe ik het voor mijn plezier en om alvast wat te leren voor als ik later een echte en grote moestuin heb . Boekhoudkundig ben ik wel een grote smiecht, want de kosten gaan van hobbygeld, en de groentjes zijn minder uitgaven aan de boodschappenkant - of wat een mens allemaal niet doet om vriendlief er thuis van te overtuigen dat de balkonmoestuin echt wel stoer is, en dat die zaailingen waarmee ik heel enthousiast kom aangedraffeld ervoor zorgen dat zijn maagje gevuld raakt (a)

Geplaatst:

Ik heb dit vorig seizoen eens bijgehouden in een spreadsheet voor de groenten die ik gekweekt heb omdat ik eens wou nagaan hoeveel je uit een kleine oppervlakte kan halen.

Puur kwantitatief dan, heb niet zitten rekenen hoeveel mij dat gekost zou hebben in winkel.

Sommige dingen vind je namelijk ook niet in de winkel, ik denk dan aan bepaalde soorten droogbonen (Ying-Yang bv.)

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

We hebben nog niet veel uit de tuin kunnen halen:

2 bundels peterselie

2 portie snijsla

1 kropsla

als ik dit vergelijk met de winkelprijs (bio, want ik sproei ook niet) klop ik voorlopig af op 6.7 euro.

Geplaatst:

ja, de groei moet nog komen

hier meest uit kas en bak:

kruiden, sla, andijvie, veldsla, spinazie, oerpreiblad, aardpeer, rucola, oude selder(...)

Geplaatst:

Ik heb tot nu toe zo'n 275 gram geoogst. Meerendeel sla, wat munt en basilicum.

Bzzzz...

Geplaatst:

Leuk dit ik had mij ookal voorgenomen on mijn oogst bij te houden om te kijken hoeveel ik bespaar. of naja kwijt zou zijn in de winkel;) En dan maar hopen dat er een hoog bedrag uitkomt zodat ik volgend jaar nog wel een volkstuin er bij mag huren( doe het nu inde achtertuin opzich ruimte zat:)

Dus ik wil wel mee doen. Net zoals de andere is het streven een jaar maar wie weet of ik dat ga volhouden ik heb vorige week al mosterd spinazie geoogst en niet gewogen. Dus zal nog eens kijken of ik dat ergens mee kan rekenen:P weet sowieso niet of het uberhaupt inde winkel te koop is:)

Maar ja ik doe dus mee

Geplaatst:

Ik denk dat stadstuinieren geen winst voor me kan maken. Ik heb deze jaar alles gebouwd (kas en SQFG bakken) en de kosten voor hout en glas alleen zijn ongelooflijk. Dan heb je nog touw, bamboestokken, verf/beits, zaden (!), compost/aarde (!), mest/kalk/korrels, gekochte planten, gereedschap, water, kunstverlichting, kweekkassen, potten en je eigen werk en tijd.

Ik denk dat ik deze lente over een duizend euro heb uitgegeven aan mijn tuin (en dan hebben we alles zelf gebouwd en gemaakt). Ok, ik moet in langere perspectief denken, maar zelfs zonder al die bouwwerk kost de aarde en compost al meer dan wat de planten kunnen brengen. 4 plantjes selderij is in de winkel 1 euro (uitverkoop!). Als ze klaar zijn voor oogsten kosten ze in Lidl ook in de zomer misschien 1 euro. De komkommers zijn volgende week in de winkel 25 cent, maar de zaden kosten meer dan een euro. Opbrengst maakt hier bijna niet uit, want elke plant heeft zelf ook kosten in water, aarde, ruimte en werk. Ik zie het als hobby en ik doe het voor lekker eten, maar voor geld of sparen...misschien in 10 jaar als ik alle zaden zelf kan oogsten en een grotere tuin heb. In een kleine tuin heb je altijd maar een verlies. Tuinieren is echt een dure hobby, zeker in het begin, maar wel heel erg leuk

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/

Geplaatst:

ook bij een stadstuintje is allemaal zo duur als je het zelf wilt maken.

ik heb weinig geld maar tijd genoeg

voorbeeld: mijn bakken zijn gemaakt van afgekeurde palissades gevuld met gratis schone tuingrond + gemeente compost.

de compostbak van resthout, de bonen groeien omhoog tegen snoeihout.

veel dingen zijn eenmalige uitgaven, ik ga er tenminste vanuit dat je niet elk jaar een nieuwe kas gaat plaatsen of de tuin van nieuwe grond voorziet.

die selderij plantjes van de lidl, is dat ook biologisch?

een zakje komkommerzaden van meer dan een euro, daar kan je wel meer dan 1 komkommer van kweken.

Geplaatst:

Tis natuurlijk wat je biologisch noemt he, de plantjes die je ergens koopt, zijn die altijd biologisch? En als je op potgrond kweekt (balkonmoestuin hierzo, geen grond hier in de buurt direct hebt/praktisch bereikbaar), dan is het natuurlijk de vraag of je het kan zien als biologische groentjes die je zelf teelt, ook al gebruik je geen chemische meststoffen. Desalniettemin stel ik zelf wel mijn groentjes gelijk met hun biologisch gekweekte broertjes en zusjes hoor .

En het hangt er natuurlijk ook wat af van wat je kweekt. Een vakje uitjes neemt bij mij veel plaats in voor lange tijd, die zijn dus totaal niet rendabel (en komen er volgend jaar vast niet meer in ). Worteltjes, nog zoiets geks eigenlijk als je mijn ruimte hebt. Maargoed, dan zaai ik paarse worteltjes en kastanjewortels, van elks een paar maar, maar tis weer es wat anders. Paarse worteltjes waren in de jumbo 3 euro per kilo zag ik laatst, niet dat dat die paar worteltjes in mijn bakken rendabel maakt. Maar ik zou waarschijnlijk geen paarse worteltjes kopen in de winkel, dus in dit geval is het een stukje luxe die mogelijk is voor mijn hobby - en aan een hobby mag je wel wat centjes uitgeven.

Zo heb ik nog wat dingetjes waar ik door mijn moesbalkon in ene veel meer variëteit heb op mijn bord omdat ik ze meestal niet koop, bv raapsteeltjes en radijsjes (ik weet, heel gewone dingen ). Pluksla, bv, geweldig en nooit meer half-volle zakjes die weggegooid moeten worden omdat de sla verlept is. Gewoon een handje vol door een paar stappen te zetten. Verse kruiden, dat zijn toch wel de opbrengers, als je ze aan supermarktprijzen rekent, evenals kiemgroenten (ok, strikt gezien mss niet moestuin, maar ik reken ze er lekker bij ).

Gaat het opwegen tegen de kosten die ik dit jaar heb gemaakt? Ik gok van niet. Aan de andere kant, de zaadjes die ik dit jaar gekocht heb, gaan nog ettelijke jaren mee, ik hoop de aarde in mijn bakken lekker te kunnen hergebruiken door wat verse toe te voegen en wat bij te mesten, potten hoef ik niet meer aan te schaffen, daarvan heb ik er genoeg langs straat/in de weggeefbak in tuincentra gevonden, plantjes koop ik niet veel tenzij kruiden, want dat duurt me te lang om te zaaien,... dus hopelijk volgend jaar minder uitgaven en evenveel plezier (nujah, de vraag is natuurlijk of ik me tegen het einde van de winter kan beheersen en geen nieuwe zaadjes bij koop omdat het kriebelt... )

Ik ben het ondertussen wel aan het bijhouden, just for fun, wat ik zou uitgegeven hebben moest ik de spullen die ik uit de tuin heb gegeten gekocht hebben. Tot nu toe naar schatting 6 euro aan pluksla, radijsjes, bieslook en kiemgroentjes (begonnen met opschrijven midden april). Af en toe snoep ik wat, wat blaadjes, een radijsje,... en die vinden hun weg niet naar het overzicht dat ik bijhou, aangezien ze nooit de keuken bereiken.

@ Cupcakeje: mosterd spinazie heb ik ook nog niet gezien... wat ik ga doen met dingen die ik niet vind is kijken naar de prijs van een biologisch alternatief, maar sinds het 'onbetaalbaar' is (want niet vindbaar) is het des te waardevoller natuurlijk .

Geplaatst:

Mooi initiatief Lorre! Ik liep zelf al te zoeken naar een manier om mijn verdiensten uit de tuin te noteren. Mijn doel voor dit jaar is om quitte te spelen. Door mijn budgetkeuzes houd dat in dat het 120,- euro moet besparen.

Tot nu toe kijk ik wat we besparen per week t.o.v. groentegelden, maar uitrekenen per gram is misschien een stuk meer accuraat! Ik doe graag mee!

Home is where the harvest is.

Geplaatst:
Tis natuurlijk wat je biologisch noemt he, de plantjes die je ergens koopt, zijn die altijd biologisch? En als je op potgrond kweekt (balkonmoestuin hierzo, geen grond hier in de buurt direct hebt/praktisch bereikbaar), dan is het natuurlijk de vraag of je het kan zien als biologische groentjes die je zelf teelt, ook al gebruik je geen chemische meststoffen. Desalniettemin stel ik zelf wel mijn groentjes gelijk met hun biologisch gekweekte broertjes en zusjes hoor .

eigen gekweekte groente is waarschijnlijk niet 100% biologisch. maar qua smaak en kwaliteit is het wel meer vergelijkbaar met de biologische commerciële groenten.

je kan een lekker tomaatje vol smaak niet in prijs gaan vergelijken met een waterig supermarkt tomaatje.

Geplaatst:

Tuinieren is zeker in het begin best een dure hobby ( bij mij althans wel ). Aan de andere kant; ik zit nu met deze tuin in mijn 3e jaar. Veel uitgaven doe ik nu niet meer. Gereedschap is op peil, kleren voldoende voor alle weertypen, werkschoenen zijn er. Af en toe koop ik nieuwe handschoenen.

Zaden ? Koop ik nauwelijks. Ik ruil af en toe wat, ik krijg af en toe wat. Mijn groenteplantjes op de tuin koop ik meestal, maar dat kost vrijwel niks ( kwestie van een paar euro, en mijn tuin staat vol, ik betaal dan ook in centen voor de plantjes )

Online mijn pootaardappelen kopen is wel een uigave. Es een keer een nieuwe vaste plant kopen ook. De potgrond kost wat ja.

Mijn tuin is op volle stoom. Ik kan jaren toe met hetgeen ik nu doe en wil. Alle grote uitgaven zijn gedaan. Ik kan jaren toe met een nu opeens goedkope tijdrovende hobby.

Bonnetjes bewaar ik overigens wél. Afgelopen jaar liep het nog aardig op, maar dit jaar is het maar een klein deel daarvan.

Inkomsten van de tuin heb ik overigens nu ook. Dat scheelt.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik neem als die er zijn de prijzen van bij de plaatselijke bioboer http://www.tgoedterheule.be/index.php/nl/men-zelfpluktuin/men-teoogsten

Niet omdat ik dan een hoger bedrag zou uitkomen, maar ik besproei niks. En in principe zouden die gasten dat ook doen. Dus als ik werk volgens hun, mag ik ook de prijzen van hun nemen ook.

Staat het er niet bij, dan neem ik de prijs van de supermarkt waar ik wekelijks ga.

Normaal gezien als men geen grote aankopen doet, zoals serre. Maar enkel wat zaad, potaarde, meststoffen, kalk en af en toe eens een vernieuwing van een stuk materiaal. Dan zijn deze kosten verwaarloosbaar bij een degelijke moestuin.

Geplaatst:

Die tuinen, dat is puur hobby en dat mag wat kosten, pinten drinken op café kost véél meer, daarom drink ik ze thuis.

Het gereedschap heb ik al jaren buiten dan die frees welke ik van Borsalino kocht vorig jaar. Bakken en planken vind men overal wel als ge goed uitkijkt, in de stad kan dat anders zijn maar loer eens in de containers afval van bouwwerven.....

Zaden koop ik ook wel maar ik krijg er ook en geef er ook weg. Plantjes haal ik soms op de markt.

Ik zal niet aan iemand een euro gaan vragen voor een stekje dat ik zelf gekweekt heb bvb, iets in de plaats kan wel maar moet niet.

Trouwens, wie van jullie heeft er al eens een corbillard gezien met een aanhangwagentje aan??? Of een doodskist met een coffre-fort er op???

Uw centen neemt ge niet mee als ge dood zijt zulle mensschen.

Zo lang als ik rond kom ben ik content en moeder de vrouw ook.

En zeg nu zelf, de groente uit onze tuin smaakt toch beter dan die uit de supermarkt hé.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Een kennis legde het mij ooit als volgt uit:

"Als je met een moestuin geld wil verdienen, dan moet je de grond verkopen en in de vrijgekomen tijd een krantenwijk nemen."

Mijn idee is dat ik een moestuin begin voor de smaak en het plezier van de groenten / fruit die je in geen enkele winkel koopt. En de pure weelde dat ik vlak voor het eten nog even een verse bos kruiden (ipv het hooi uit de winkel) kan plukken.

En natuurlijk de verwondering die blijft: dat uit zoiets kleins als een koolzaadje zo'n prachtige plant kan groeien.

En ja als het dan financieel uit kan is dat, voor mij, mooi, maar geen doorslag.

(hoewel geldboompjes telen zou ook wel leuk zijn )

Edit: er bestaat (bestond?) ergens een site uit de USA waar mensen opbrengsten optelden. Ik kan die site zo snel niet meer vinden.

Geplaatst:

ik vind het eigenlijk best raar dat een moestuin niet uit kan. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een kool (ik zeg maar wat) die in met een dure, olieslurpende traktor omgeploegde grond staat, waar uit olie vervaardigde, van ver getransporteerde kunstmest bijgegooid wordt met wederom die dure, olieslurpende traktor, waarna er meerdere malen uit olie vervaardigde, van ver getransporteerde pesticiden overheen gespoten worden met, alweer, die dure, olieslurpende traktor, waarna die kool vervolgens met een, je raadt het al, dure, olieslurpende traktor wordt gerooid, om met dure, olieslurpende vrachtwagens in van olie vervaardigde, van ver getransporteerde plastic kratten naar een 'fabriek' vervoerd te worden waar ze met dure electriciteitslurpende machines in uit olie vervaardigd plastic verpakt worden om wederom met een dure, olieslurpende vrachtwagen in van olie vervaardigde, van ver getransporteerde plastic kratten naar een sorteercentrum gebracht worden om vanaf daar (als je geluk hebt!) met een dure, olieslurpende vrachtwagen in uit olie vervaardigde, van ver getransporteerde kratten uiteindelijk naar het winkelcentrum te worden vervoerd... ehh enzovoort ( ) Hoe kan die kool in vredesnaam duurder zijn dan de kool die groeit uit een zaadje van 0,nogwat cent, in aarde die nauwelijks geld kost, van gratis water en gratis zon en gratis zelfgemaakte compost, het enige wat je daarvoor hebt hoeven doen is af en toe heen gaan?!? Ik vind het echt RAAR dat een moestuin geld zou moeten kosten. Echt. RAAR!

Geplaatst:

Als je tracht te streven naar 1 euro eten per dag uit je tuin... consequent he... (invriezen, wecken, drogen telt mee) dan 'verdien' je ruim 360 euro per jaar.

Zit je er boven qua eten, dan wordt je winst nog groter. Bruto winst natuurlijk, je eigen onkosten trek je er weer af.

Mij lukt het nog niet voor het jaar rond, maar het is een leuk streven.

Geplaatst:
Een kennis legde het mij ooit als volgt uit:

"Als je met een moestuin geld wil verdienen, dan moet je de grond verkopen en in de vrijgekomen tijd een krantenwijk nemen."

een hobby inruilen voor werk is ook raar

Geplaatst:

30 euro voor de afsluiting, 10 euro voor de steunstokken, 40 euro voor al het zaad, 20 euro voor een hoop aardbeien

Gerief en grond had ik al, normaal kom ik met die dingen nu wel 3 jaar toe dus dan kost het mij op en al 33 euro per jaar. Die hoop ik daar toch uit te kunnen halen en anders was het nog altijd een goedkopere hobby dan het wielrennen dat ik tot nu toe gedaan heb.

Geplaatst:

@ kim inderdaad onbetaalbaar die mosterdspinazie dus laat vriend nu maar zeggen dat een volkstuin niet kan door geld... Hahah nee gekkigheid. Eerst dit jaar maar is in een uitgebreidere tuin proberen en dan zie ik wel verder of ik een nog grotere volkstuin wil..

tot nu toe zoek ik in de winkel een soortgelijke biologische variant. Dus voor de mosterdspinazie maar gewone spinazie. Absoluut niet het zelfde. Maar dan kan ik er toch een prijsje aan hangen.

Geplaatst:
Ik doe nu al enkele jaren een moestuin waar ik met mijn gezin goed kan van eten een jaar rond. Nu ik verhuis ben, verklaren veel vrienden mijn zot dat ik dit allemaal terug wil doen. (Serre bouwen, overdek bakken maken voor kolen....)

Nu heb ik besloten om alles wat ik uit de tuin haal, op zal schrijven en dan kijken hoeveel hetzelfde dan kost in de winkel. Met de bedoeling op einde van het jaar eens te zien wat we zogezegd (werkuren en plezier niet meegerekend) gewonnen hebben. Volgens mijn zal dit toch een mooie cent zijn.

Omdat ik dit jaar nog niet alles zal kunnen zaaien en planten zoals andere jaren. Wegens de verhuis en aanleg tuin. En om dat het leuk zou zijn moest je het kunnen vergelijken met andere moestuinen.

Ben ik op zoek, wie wil er eens een jaartje meedoen. Alles noteren aantal/gewicht (hangt af hoe het verkocht word in de winkel) en dezelfde week kijken hoeveel het kost in de supermarkt. Bijhouden en einde jaar eens alles optellen.

Ik wil volgend jaar anders wel meedoen, dit jaar kan ik me niet volledig laten gaan wegens aanleg van de tuin

I love the smell of potgrond in the morning...

Blog: blog/Jan+L[/color]

Geplaatst:

Misschien moest ik dit in de Klaagbank schrijven.

Gisteravond sprak ik er met de vrouw over, de opbrengst van de tuin, en ik kreeg toch wel onder mijn voeten zeker! De tuin brengt zo danig veel op dat we het onmogelijk kunnen opeten, er staan veel weckpotten vol groente en nog bijna een volle diepvriezer.

Daar bovenop kom ik nu al weer met verse groente aandraven.

De ganse familie heeft spinazie gegeten uit de kas en sommige buren ook, nu komt de spinazie buiten ook al goed piepen, zeker met de regen nu.

Salade, ze is al beu gegeten in de ijsberg salade en geeft ze weg, de kropsla in de kas is bijna op maar buiten staan er al een zestal te wachten op het mes.

Aardbeien beginnen te rijpen, de kleindochter heeft de eerste gisteren geplukt en dat En dan de tomaten, er hangen al grote knikkers aan, andere plantjes moet ik nog verspenen.

Echt, ik moet dringend een kas bijbouwen voor al de meloenen van de MTFD

Aardbeien beginnen te rijpen, de kleindochter heeft de eerste gisteren geplukt en dat waren "echte aardbeien" zei ze, (8 jaar) ze vond ze zo lekker, véél beter dan uit de winkel.

aangepast door Gast

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.