Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

ja dat wil mijn vriend ook wel, maar mij lijkt dat met 2 katten en 1 hond maar een harige bedoening (en om nu wekelijks het balkon te stofzuigen... neh!)

Geplaatst:

ik vond het meevallen met 2 katten waarvan 1 extreem verhaart.

er werd idd wel 2wekelijks even stof gezogen, maar dat doe gebeurd in huis ook en het balkon dan meenemen is maar een kleine moeite.

veel makkelijker dan veger en blik.

na 1 jaar

A1010882640x480.jpg

Geplaatst:

Mijn komkommerplant is kapot gelukkig nog op tijd om opnieuw te zaaien

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Ja de mijne ook al en 2 meloenen. Het werd opeens na wekenlang zomer 8 graden overdag en in de nacht nog kouder met verschrikkelijk veel regen. Nu stoek.

Geplaatst:

Wat ik niet goed versta is dat sommige mensen klagen dat ze moeilijk rond komen met de centen die ze verdienen maar geld voor honden of kattenvoer is er blijkbaar wel en dan maar weer klagen over de vuiligheid die ge daar dan van hebt!

Awel, een oud ventje verstaat dat niet.

Te dom zekers?

Slachten en opeten die veestapel.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dat is het verschil tussen een huisdier en een veestapel.

Al zou ik droog brood moeten eten, huisdieren zullen hier niets te kort komen. Zo hoort het ook als je dieren in huis neemt. zo niet, dan moet je er niet aan beginnen. Net als rekening houden met de huisdieren in de woning, je deelt het huis immers met hen.

Ik zie trouwens niet waar er wordt geklaagd over vuiligheid van de huisdieren. Er wordt alleen nagedacht over wel/geen tapijt vanuit praktisch oogpunt.

Geplaatst:

Ik vind dat ook een hele vreemde interpretatie van het gesprek Willy... Een hele berg foute aannames die je op elkaar stapelt daar!

Geplaatst:

Ties hem gelukt jullie op de kast te krijgen

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ja, ook ik denk dat Willy aan het plagen was! Kon er wel om lachen ! en denk echt niet dat hij het meent......!

Geplaatst:

Nu ne keer serieus se.

Ik denk dat bijna al mijn knolselder gaat opschieten, het is veel te warm geweest voor die plantjes. Ze vormen nu een beetje knol maar tegelijkertijd komt er een dikke stamnaar boven, zal wel een bloem worden denk ik.

Ik hoop dat alle mensen die van mij plantjes kregen op de MTFD zo niet varen alleen al omdat die plantjes wat achter waren op de mijne.

Nochtans niet vroeger gezaaid dan vorig jaar maar zoals ik al zei, teveel warmte de hele lente lang.

Ja se mensen, ik durf er soms eens naar kloppen hé, vergeef het mij en denk dat het de ouderdom is. Maar welk deel van dat woord dan wel??????

Geplaatst:

klaagbaak is niet echt een plek voor grappen.

beetje mensen met weinig inkomen en huisdieren een venijnige rottrap geven. sorry hoor maar dat zijn geen grapjes.

Geplaatst:

Ach Loes, krijg je last van de warmte??

Grappen kan overal en altijd??

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

neehoor geen last van de warmte, heerlijk zelfs.

klaagbaak heet niet voor niets klaagbaak. grappen kunnen niet altijd en overal, dat zou wat worden zeg...

en zoals ik al zei vind ik dit geen grap.

Geplaatst:

pppffftttt...................

mag ik ff klagen dan omdat sommige mensen de humor niet inzien van het leven wat bestaat uit een lach en een traan!

en het is wel zo dat het "huisdier cq sommige dieren" tegenwoordig soms tot het goddelijke wordt verheven.......

http://www.trouw.nl/tr/nl/5948/Dierenwelzijn/article/detail/3656165/2014/05/16/De-Homo-hypocritus-streelt-Minoes-en-eet-een-plofkip.dhtml

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Sjips, ik ben zo ongelofelijk moe dat ik net in slaap viel met een kom koffie in mijn handen ....

Zo de hele beker in mijn schoot

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Dat is niet zo mooi, Connie! Hoop dat de koffie al wat afgekoeld was?

Geplaatst:
pppffftttt...................

mag ik ff klagen dan omdat sommige mensen de humor niet inzien van het leven wat bestaat uit een lach en een traan!

en het is wel zo dat het "huisdier cq sommige dieren" tegenwoordig soms tot het goddelijke wordt verheven.......

http://www.trouw.nl/tr/nl/5948/Dierenwelzijn/article/detail/3656165/2014/05/16/De-Homo-hypocritus-streelt-Minoes-en-eet-een-plofkip.dhtml

het leven bestaat idd uit een lach en een traan.

daarom heb je hier op het forum ook zoiets als een humortopic en een klaagbaak.

aangepast door Gast

Geplaatst:
maarja leg dat iemand maar eens uit die alleen naar een bankrekening kijkt... die ziet dierenartsrekeningen die meer zijn dan het maandelijkse inkomen en dat zijn de poppen aan het dansen. gelukkig heb ik geen last meer van dat soort mannetjes. maar nog wel van vooroordelen en 'grappen' die net zo vervelend zijn als dat mannetje.

neem aan dat je hier willy mee bedoelt.....

misschien handig om dat via pb verder te communiceren? hij had het niet over dierenartsrekeningen....

en hij heeft wel een beetje gelijk...

ik heb een kennisje..geen cent te makken, maar wel eerst een hond en daarna nog een.....

enne ook ik ben niet zo gezond hoor en heb ook kippies genomen, kostte ook best veel geld van mijn ziektewetuitkering die op bijstandnivo zit, maar daar klaag ik ook niet over!

een klaagbank hoeft niet persee gebruikt te worden, hé

mijn moeder zaliger zei altijd:

klagers hebben geen nood!

Geplaatst:

nee willy ziet als het goed is niet mijn bankrekening

wat is dan het verschil tussen de kennis met weinig geld en een hond. en jijzelf met weinig geld en kippen?? beide mogen toch helemaal zelf bepalen waar het geld aan wordt uitgegeven?

ik hou er maar over op want blijkbaar snapt men niet wat ik bedoel of ik leg het niet goed uit...

Geplaatst:

loes......

iedereen mag doen wat hij wil in zijn leven!

om toch nog ff on topic te blijven

ik had wel last van de warmte en nu nog.......

maar ik neem wel een biertje nu voor de big

Geplaatst:

Ik heb anders al miserie genoeg met mijn eigen bankrekening.

Reden waarom ik zoveel mogelijk zelf voor mijn eten zorg, zowel groente als aardappelen als (kippe)vlees.

Alle eitjes welke niet opgegeten worden gaan de broedmachine in en straks ook nog wat jonge ganzen.....

Zaterdag hoop ik kalkoenen te kunnen kopen aan vijf euro per stuk en dan maar hopen dat de vossen wegblijven.

Geplaatst:

Ik geef hem geen ongelijk. Ik kijk ALTIJD naar mijn bankrekening. Dat is het allerbelangrijkste. Als ik een hond of kat zou kopen die over x aantal jaar een aandoening zou oplopen die mij meer zou kosten dan het beest waard is, dan is de keuze mij vrij duidelijk. Nek omdraaien en naar de lokale Chinees er mee, misschien dat ik flinke korting krijg op mijn babi pangang.

Ik heb totaal geen medelijden met mensen die verdrinken in schulden of rekeningen omdat hun geliefde huisdier zo duur is om te onderhouden. Ik vind mijn eigen (financiële) welzijn stukken belangrijker dan zo'n beest. Ik ben trouwens toch van mening dat die beesten vrij horen rond te lopen in het wild en niet bijv. in handtasjes moeten worden gepropt als een levende accessoire.

Geplaatst:

Ik zeg altijd als je aan een huisdier begint moet je er ook goed voor zijn en vooraf bedenken wat zo iets inhoud en dan heb ik het ook voor een gedeelte over de kosten.

Mijn beesten kosten geld, misschien meer dan nodig maar dat is mijn keuze en ik kom zelf niets te kort.

Maar ik snap wel waar sommige opmerkingen vandaan komen ik heb ook een collega die in de schuld sanering zit die een boel beesten neemt en er niet naar behoren voor zorgt omdat ze geen geld heeft. Maar die beesten zijn er de dupe van, en daar heb ik weinig begrip voor.

Geplaatst:

Beter is geen dieren te hebben, als het kwa kosten niet gaat.

Geplaatst:

Ik geloof er ook niks van dat alles wat Willy zei een grapje was. En zo wel, dan is het geen grappig grapje, en ook tamelijk misplaats en onaardig. Als dat mij een zuurpruim maakt, so be it, maar als er ergens een plek is waar ik daar over mag zeuren is het toch hier me dunkt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.