Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

ik verdien momenteel niets dus dat zou heel knap zijn.

het is mij verder ook nog niet helemaal duidelijk hoe het nu in elkaar steekt en hoe ze dat berekeken.

het zou allemaal worden berekend op recentere gegevens. maar de gegevens van 2014 zijn nog helemaal niet bekend dus dat moet dan berekend worden over 2013. dat zijn helemaal geen recentere gegevens...

Geplaatst:

tsja, zoooo nederlands ... in 2015 2 x betalen...ik mag ook vast betalen voor het geld dat ik misschien ga verdienen als zzp

en, zoals we vorig jaar hebben gemerkt, als je dan toch geld teveel betaald hebt wordt het niet uitgekeerd als het bedrag onder de 400 euro blijft, katsjing!

waarom Wiebes niet vast geld ophaalt voor 2016, 2017, 2018 is me een raadsel...

Geplaatst:

Wat, is dit serieus? Je kunt toch niet al moeten betalen over geld dat je nog niet eens hebt verdiend..???

En nog iets om naar uit te kijken: ik kreeg vorige week een brief dat ik de zorgtoeslag van 2012 nog even terug mag betalen. Daar kreeg ik dus NU pas de definitieve beschikking van. Die van 2013 moet ook nog komen. Ze mogen dat officieel doen tot 3 jaar na afloop van het betreffende jaar...

Geplaatst:

Ja lekker zeg... en dan moet jij zeker ff binnen 3 weken betalen terwijl zij 3 jaar mogen treuzelen...

Ooit... ontving ik ook een jaar huur/zorgtoeslag teveel... Heb het verwachtte terug te storten bedrag toen netjes gereserveerd tot de aanslag binnen zou komen. Dat duurde dus ook zeker een jaar...

Maar daardoor bleek ik blijkbaar opeens teveel geld te hebben om voor de normale toeslagen en kwijtscheldingen in aanmerking te komen (nee, ze hielden géén rekening met de te verwachten aanslag, werd niet als schuld gezien) en dus toen die aanslag eindelijk binnen kwam was mn gereserveerde potje bijna leeg.

Achteraf gezien had ik het bedrag gewoon gelijk moeten opsoupereren en vervolgens een betalingsregeling moeten aanvragen. Dát is blijkbaar wat ze wél kunnen waarderen en begrijpen. Mensen de schuld in jagen...

Geplaatst:

Neuhhh ik kreeg een royale 6 weken ofzo de tijd en ik kon ook gebruik maken van de betalingsregeling: verspreiden over 10 maanden. Maar dan kwam er wel rente bij. Hoeveel, dat konden ze niet zeggen. Nee mevrouw, echt niet. De rente is op jaarbasis 4% dus rekent u het dan zelf maar uit.

Duh-uh! ZIJ willen geld hebben en bieden een betalingsregeling, en kunnen dan niet eens vertellen hoeveel die betalingsregeling me dan gaat kosten?!

Nou dat van jou is ook een 'mooi' verhaal zeg.

Lekker dan!!!

Geplaatst:

Ik blijf me verbazen dat we dit allemaal zomaar "pikken". Een maand of meer geleden werd dit toch al aangekondigd in het journaal...daarna hoorde je er niets meer over. Of denkt iedereen: het zal wel niet voor mij gelden?

Hier in Frankrijk zou men onmiddellijk op de bres springen..Staken!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik kijk geen journaal dus ik hoor er hier via het moestuinforum voor het eerst over...

en ik snap het nog maar half...

Geplaatst:

dat is het journaal was dat niet de extra naheffing die te laat was doorgevoerd?

daar heb ik toen wel iets over gehoord. maar hierover helemaal niets.

Geplaatst:

Nee dit was inderdaad niet in het journaal.....en de barricades...tja....

die staan wel in de planning 27 januari :

http://www.breakthesystem.nl/nederland-opstand

Geplaatst:

Die barricades gaan niet speciaal over deze belastingtoestand.

Waar ik overigens nog steeds niks van begrijp, en ik weet nu dus ook niet of ik ook nog zo'n aanslag kan verwachten...???

Geplaatst:
Wat, is dit serieus? Je kunt toch niet al moeten betalen over geld dat je nog niet eens hebt verdiend..???

ja hoor, zitten ze helemaal niet mee, ik heb gebeld en ze gaan uit van verdiend zzp inkomen in 2013

als ik het wil corrigeren moet ik nu aangifte doen, online, met gegevens over 2014, die ik nog helemaal niet heb, moet ze invullen vóór 28 feb, terwijl mijn vooringevulde aangifte pas 1 maart klaar staat...

de RobO vermoedt hier een duivels plan...

Geplaatst:
Neuhhh ik kreeg een royale 6 weken ofzo de tijd en ik kon ook gebruik maken van de betalingsregeling: verspreiden over 10 maanden. Maar dan kwam er wel rente bij. Hoeveel, dat konden ze niet zeggen. Nee mevrouw, echt niet. De rente is op jaarbasis 4% dus rekent u het dan zelf maar uit.

Haha... ja hetzelfde bij mij... betalingsregeling zou betekenen dat als ik aan het eind van de 10 maand regeling was (met een niet op te brengen hoge maandaflossing), ik opeens nóg weer 400 euro zou moeten betalen aan die rente...

Echt extreem belachelijk hoog... (en werd steeds over het resterende bedrag berekend) want het oorspronkelijk te betalen bedrag was zo'n 1500 euro.

Dus zijn mijn ouders zo lief geweest om voor bank te spelen en hebben het geld in één keer overgemaakt en vervolgens heb ik hun twee jaar in termijnen afbetaald zonder rente.

Geplaatst:

Hè dat kan toch niet, 400 euro rente als het oorspronkelijke bedrag dat je betalen moest, 'maar' 1500 euro was? Dat is dan geen 4% rente, maar bijna 25%!

En wat RobO daar vertelt... jee lekker dan! Dat ontneemt je toch bijna de zin om te ondernemen zeg...

En waarom heeft de overheid nu ineens onze extra belastingcenten zo snel nodig? Is ze bijna failliet ofzo?

Ik moet ineens denken aan mijn energieleverancier, die wilde ook ineens het volgende half-jaarbedrag een maand vroeger hebben dan afgesproken... en een paar maanden later waren ze failliet...!

Geplaatst:

Ai, zo te lezen heeft de landelijke oplichtingsdienst weer een paar nieuwe truukjes bedacht.

Geplaatst:

....haagsemaffia....

Geplaatst:

Hier net de brief in de bus dat ik de papieren voor 2014 in moet vullen.

Daar stond ook nog op dat bepaalde mensen er rekening mee moeten houden dat hun aanslag hoger uit kan vallen het gaat om gemiddeld 150,-euro

En mensen de na 1 juli bericht krijgen betalen belastingrente

Geplaatst:

Die gemiddeld 150euro is het bedrag wat afgelopen zomer in het nieuws was.

Geplaatst:

En dan nog de 1140 miljard euro van Brussel de markt op......= Europa failliet???

Moet ik mijn banktegoed in goud omzetten??

(Helaas zal dat niet veel meer dan goudstof worden )

Geplaatst:

nee, goud=gok, ik zou zoveel mogelijk dingen aanschaffen die hun waarde houden...liefde, gezondheid, opgeruimd karakter, opgeruimd huis, vriendschap, goed grondje, mooi weer...

Geplaatst:

Ik wil even klagen over Intratuin: ze hebben een mooie aanbieding voor zakjes zaad, maar die afdeling is nog niet ingericht

Dan maar online bij een andere aanbieder besteld.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

@ RobO...

dat heb ik allemaal al dus ik heb mn bankrekennig maar opgezegd....

Dank voor t advies

Geplaatst:

Wat doe jij dan nog in de klaagbank geedee?

Geplaatst:
Geplaatst:

Vandaag toch helaas afscheid moeten nemen van de pepino van angela. De luizen vonden hem zo lekker dat er niet tegenop te plukken was

Geplaatst:

Jammer ik heb er zelf geen last van maar ik heb ze dan ook wel koel weggezet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.