Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Jammer genoeg lijkt het ook alsof we hier alleen maar groenten kweken voor de slakken restaurant....

Geplaatst:

mn prachtige zonnebloem zaailing.... dwars door midden...

dat was vast ook een slak...stommerd

_20160525_115051.jpg

Geplaatst:

Yep herkenbaar...

Tomatillo:

2016052017013170931464176717.jpg

Geplaatst:

2 van de reuzenzonnebloemen geknakt.

En gezien dat de mol nu toch echt besloten heeft bij ons te gaan graven. Waar ik eerst 1x in de 2/3 weken een hoop zag zie ik nu meerdere hopen bij elkaar. Niet alleen in het gras maar jammer genoeg ook al in de kleine moestuin

Geplaatst:
2 van de reuzenzonnebloemen geknakt.

En gezien dat de mol nu toch echt besloten heeft bij ons te gaan graven. Waar ik eerst 1x in de 2/3 weken een hoop zag zie ik nu meerdere hopen bij elkaar. Niet alleen in het gras maar jammer genoeg ook al in de kleine moestuin

Ah balen van de mollen! Bij ons op de volkstuin hebben ze pionetjes die op zonne energie een piepje maakt dat de mollen weghoud. Wellicht heb je daar iets aan? Zo iets: http://www.primrose-nederland.nl/-p-9365.html?adtype=pla&kwd=&showPLA=true&gclid=Cj0KEQjwvZq6BRC9kfq2zKfQ_94BEiQAOeUVC-GzbvMUVJfQv6OKW2ACx65_Ytw4ajkgAZFMj3ghJvoaAg828P8HAQ

Om ook even te klagen. Ik heb al phytophtora in een van de tomaten planten gevonden... echt balen. Heb hem al weg gehaald. En vanavond misschien wat voorzorgsmaatregelen treffen voor de nog "gezonde" planten...

Geplaatst:

Hier vannacht twee Munchkin pumpkins finaal opgevreten...niets meer aan te redden.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:

Net de garagist over de vloer gehad, mijn auto is onherstelbaar!!!

Nokkenas gebroken!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
Hier vannacht twee Munchkin pumpkins finaal opgevreten...niets meer aan te redden.

he bah wat balen heb je nog wel over? anders heb ik nog wel wat zaailingen voor je.. ik heb er te veel

Geplaatst:

Lief, Niika! Ik heb geen zaailingen over, wel gisteren direct twee nieuwe pompoentjes gezaaid. Ze zijn maar klein, dus ik hoop dat ze straks op tijd iets kunnen produceren. En ik heb mijn dakpompoenen nog (afkloppen)...

Waar woon jij überhaupt? Ik in Utrecht.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:
Lief, Niika! Ik heb geen zaailingen over, wel gisteren direct twee nieuwe pompoentjes gezaaid. Ze zijn maar klein, dus ik hoop dat ze straks op tijd iets kunnen produceren. En ik heb mijn dakpompoenen nog (afkloppen)...

Waar woon jij überhaupt? Ik in Utrecht.

In Doorn, dus niet zo ver bij je vandaan..

Ik heb nog:

1x pompoen small sugar

2x pompoen uchiki kuri

1x patisson

En nog komkommerplantjes haha

Laat maar weten of je nog ergens interesse in hebt

Geplaatst:

@Willy, wat heb je er in vredesnaam mee gedaan?!

Balen, je was er zo trots op dat de auto al zoveel km had gelopen en trouw dienst deed dag na dag

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
Net de garagist over de vloer gehad, mijn auto is onherstelbaar!!!

Nokkenas gebroken!

Meen je niets, wat een ellende!! Hoe lang heb je vd auto kunnen genieten?

Geplaatst:

Velen zullen zeggen dat een auto van tien jaar oud en met 2640 000 km op de teller versleten is maar ik zie dat heel anders. Er is iets gebeurd met de randapparatuur van de motor waardoor die uiteindelijk gesneuveld is, het is hoegenaamd niet normaal dat een nokkenas breekt omdat zogezegd de mazoutpomp blokkeert! Waarom blokkeert die dan? Waar ligt dat aan? Jammer dat ik zo oud ben want anders zocht ik het wel uit thuis in mijn garage.

Geplaatst:

2640 000 km op de teller lijkt mij toch wel een serieus record binnen 10 jaar! Dat is 264000 per jaar!

Dan mag je toch wel verwachten dat de auto onderhand op is.

Toch erg vervelend!

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Zeven mooie grote groene aardbeien kon ik in de compostbak gooien omdat ze afgebroken waren (waarschijnlijk een kat op gaan liggen, de katten zijn dol op die kleine paadjes tussen de planten). Mijn eerste aardbeitjes verdorie!

Ik heb nu een rustiek klein hekje gemaakt van satéprikkers om alle aardbeiplanten heen. (Puntig uiteinde in de grond geduwd, ik wil geen geperforeerde katten.) En nog een zooi stro onder alle aardbeitjes in wording geduwd zodat ze niet meer richting paadjes gaan liggen.

En wat bezielde me toen ik dacht dat een kluitje korenbloemen en klaprozen middenin mijn moestuin een goed idee was? Ik wil het niet weghalen want het staat op het punt van bloeien en er zoemen al allemaal bijtjes en hommels omheen in afwachting van de bloemen, maar het staat nu bijna anderhalve meter hoog.

Ik heb sowieso iets verkeerd gedaan, want ook de bernagie (vol in de bloei, bijen en hommels zijn er ook blij mee) staat bij mij op anderhalve meter en bij mijn moeder op 40 cm. En mijn aardappelen zijn al ver over de meter en lijken ook niet te willen stoppen. ook het kleine bloemenspul in de border houdt zich niet aan de 15-20 cm die op het zakje stond.

Je zou zeggen 'overbemest', maar ik heb echt alleen een laagje eigen compost gelegd begin van het jaar, en maanden later hier en daar spaarzaam wat koemestkorrels gegooid. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn 'hugelbed'-idee (in de grond van mijn nieuwe moestuintje liggen heel veel boomstammen en takken begraven) zijn doel een tikje voorbij schiet. Ik haalde vandaag een radijs uit de grond omdat het ook zo'n bezopen grote plant werd en mijn aardbeien in de weg stond. Ik blief helemaal geen radijs, ze staan er alleen maar om andere planten te helpen, maar ik heb voor de vorm toch een hapje genomen. Jozefmariachristeneziele wat was dat smerig. Het smaakte naar zweetsokken met sambal.

En nou ben ik toch bang dat die aardappelen ook vies gaan tegenvallen qua opbrengst en smaak ondanks die explosie van groen boven de grond. We zullen het zien, want nog effe en dan staat de eerste lichting honderd dagen en dan ga ik eens voorzichtig kijken.

Geplaatst:

hoe weet jij hoe zweetsokken met sambal smaken eigenlijk?

aardappels kun je even checken door tijdelijk wat grond weg te halen

slakkencount staat hier op 2600 inmiddels hele rijen zaailingen zijn verdwenen inclusief de snijbonen, dahlia scheuten, nz spinazie, het énige dat ze niet vreten is heermoes

Geplaatst:

Zoooo

slakkencount staat hier op 2600 inmiddels

Dat is echt niet normaal! Hoe groot is je grond dan?

En nou ben ik toch bang dat die aardappelen ook vies gaan tegenvallen qua opbrengst en smaak ondanks die explosie van groen boven de grond.

Misschien een beetje patentkali bij de aardappelen strooien voor een goede knolzetting

Anyway hier kwam ik gister achter dat alle blad van de sojabonen weg gevreten was door kraaien. De buurvrouw had ze weg gejaagd toen ze het zag (lief!) dus heb nog 3 plantjes over maar toch balen van de rest

Het zijn nu alleen maar stokjes:

Linked Image

Geplaatst:

Wat doe je om de slakken te bestrijden?.

Geplaatst:

@Willy, misschien eens een hobbyist vragen om het uit te zoeken? En je bent zo oud als je je voelt. Vandaag 102, maar dat was meer vanwege de 18 van gisteren..

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
Velen zullen zeggen dat een auto van tien jaar oud en met 2640 000 km op de teller versleten is

Ruim 2.5 miljoen kilometer op de teller? Ik neem aan dat er een 0 teveel is gebruikt en dat het tweehonderdvierenzestigduizend moet zijn?

Ik heb zelf een Citroën C5 over de 270.000 kilometer gereden alvorens hij verkocht werd en dat blok liep nog probleemloos.

Hetzelfde gold voor een Volvo V70 met meer dan 320.000 kilometer, beide waren diesels.

Was het wellicht een wagen uit de VAG groep? Die staan er om bekend dat er bij een defect aan de dieselpomp nog wel eens veel nevenschade wil zijn.

Helaas zijn die motoren niet meer zo degelijk als dat ze twintig + jaar geleden waren.

Geplaatst:
Je zou zeggen 'overbemest'

Ik zou eerder denken 'te weinig licht' ?

En Nadi: wat knap dat je die foto over de tekst hebt gekregen. Hoe doe je dat?

Die ruim 2.5 miljoen kilometer op de teller verdient vast een plekje in het Guinness book of records

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Het meeste wat ik met een CX gereden heb was 502 000 km, daarom ook dat ik het nu weinig vind, iedere vorige Citroën is ver boven de 300 000 gegaan.

Maar nu iets anders, zopas de eerste coloradokever gevangen in de kas op de aubergine van PG.

Geplaatst:

Ik zie net in een ander bericht van je dat het een C5 break is.

Heel vreemd als het een zwaardere diesel was van Citroën zoals de 2.0 en de 2.2.

Een vriend van mijn heeft een alle merken garage en roemt juist deze motoren, alleen de 1.6 diesel is wat zwakker.

Dit was mijn vorige die op 270.000 er uit gegaan is;

p7vF9ao.jpg

Was grijs kenteken, wat ze in België lichte vracht noemen.

Enige probleem daarbij was toen hij wegging, dat de hydraulische vering niet meer in orde was (zakte langzaam door).

Dat hebben we netjes aan de koper vermeld.

En deze rijdt ik momenteel, foto is verleden jaar gemaakt net na een uitgebreide polijstbehandeling (tezamen met een vriend gedaan, is een soort van hobby);

7wm5fl7.jpg

tOrrFm4.jpg

-

Geplaatst:

Wow, hoe hebt ge die zo doen blinken? Dat zou ik ook wel willen kunnen zie.

Geplaatst:

Wanneer ik u dat vertel, dan denkt ge dat ik van den zotte ben.

We zijn met de wagen in totaal 24 manuren bezig geweest.

Gewassen, gekleid, drie verschillende polijstgradaties gedaan (van grof naar fijn) en hebben de wagen vervolgens in een glascoating gezet.

Hier nog twee foto's, waarvan de eerste van ondergetekende in actie en de tweede (op de tweede dag genomen), waar ik tevreden op de achtergrond het eindresultaat bekijk na het aanbrengen van de coating;

8jjftMX.jpg

HfTsvC4.jpg

De pallet lag naast de wagen, om beter het dak te kunnen bereiken.

Deze heeft geen hydraulische vering om de wagen te kunnen laten zakken, de gele had dat wel.

Wanneer je dit laat doen door een professioneel bedrijf, dan kost dat vele honderden euro's.

De wagen ziet er dan wel daarna beter uit als nieuw.

In België is Wax it één van de bekendste daarin; http://www.wax-it.be/ons-portfolio.html

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.