Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Daar net op het paadje een dode vuursalamander gevonden, was net of iemand er op getrapt had. Dit vind ik zeer spijtig zie want de amfibieën zijn zeer nuttig in de tuin.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

@ Jorieke, ik zou een smoes verzinnen dat het varken een enge ziekte bleek te hebben of dat de slager plots niet kan of zo, varkentje koekje van eigen deeg geven.

En ik was gisteren zeker met het verkeerde been uit bed gestapt. Normaal stoor ik me niet als ik bij de kassa in de super aan het wachten ben en iemand stoot me even aan of zo. Maar nu stond ik aan het begin van de band, en iemand achter mij begon al grote pakken wc papier uit haar karretje op de band te plaatsen, waarbij ze zowel het karretje als het wc papier tegen mij aan duwde. Ik was geneigd een stap naar voren te doen om haar meer ruimt te geven. Nee, om zelf meer ruimte te hebben eigenlijk. Maar dat deed ik niet, er stond immers nog een paar man vóór mij en daar zou ik dan weer te dicht bovenop staan. Ik was aan de beurt om af te rekenen, pasje en tasje al gereed zoals gewoonlijk. De paar boodschappen direct in de tas gedaan en dan de pas in de pin willen steken. Had mevrouw haar karretje al zover vooruit geschoven, het stond op de plaats waar ik moest staan, ik zou me in een bocht moeten wringen om erbij te kunnen. Heb ik me naar de mevrouw gericht en gevraagd of ze het karretje even wat terug wilde plaatsen. O, goed hoor... ben me van geen kwaad bewust. Ik weer dat ik ook al een paar duwtjes van haar gekregen had en dat ik me eraan stoorde, je komt vanzelf aan de beurt, het gaat niet sneller als je begint te duwen en zo... Ziezo, dan wist ze het nu. Later dacht ik bij mezelf dat ik misschien wel een beetje te kwaaiig had gedaan tegen die mevrouw die wellicht de goedheid zelve was. Vandaag neem ik me voor een beetje verdraagzamer naar de medemens te wezen. En niet van een heel klein mugje een reuze olifant te maken.

Geplaatst:

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

He bah wat naar Willy.

Huub trek het je niet aan, ik wordt een valse hond die van me af bijt Spreek met u en vragende vorm aan, maar zeg er wel wat van.

Geplaatst:

gék word je ervan...zit op mijn échte Batavus moestuinfiets wéér van alles los...heb ik een inbus 10 een torx 4 een inbus 6 en ringsleutels 6 8 en 10 nodig om alles weer vast te zetten...en een bahco natuurlijk

Geplaatst:

Beetje rot Jorieke maar ik zou dat vlees niet meegeven ik krijg ook niet betaald voordat mijn werk gedaan is.

Als hij het voor niets deed kun je er niets van zeggen als hij afbelt maar in ruil voor is geen vriendendienst.

Inderdaad jammer Willy.

Huub heel herkenbaar.

Teruggaan naar de winkel met je fiets RobO.

Geplaatst:

Tja, hij heeft al vaker vlees afgenomen in ruil voor veel arbeid, en hij werkt altijd erg hard. Ik ga er dus van uit dat het wel goed zit Maar toch wou ik even klagen, want ik had er echt wel op gerekend.

Hij heeft in de afgelopen jaren al wilgen gesnoeid en er vele in de grond gestoken voor ons 'bos'. Vele (vele) houtblokken gekloofd en gestapeld, de stoep bij de achterdeur dichtgelegd, vele hekken geplaatst, hekken veranderd, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Geplaatst:

Op die manier staat je klacht al weer in een ander daglicht

Maar inderdaad vervelend als je je ergens op verheugd en het gaat niet door.

Misschien kun je hem vertellen dat je plantjes geplant moeten zijn voor een bepaalde datum?

Geplaatst:

tsja, de winkel is er niet meer...heb ik al vaker gehad met spullen, ik denk vanwege internet/China

(mijn klaag was eigenlijk voor de grote hoeveelheid verschillende maten onderdelen, net zoals vroeger, met engelse draad, italiaanse draad, whitworth, linkse draad )

Geplaatst:

Vorige week een boekje besteld:

"Gerookte lekkernijen: bijzondere recepten voor de rookoven" van Cecile Thijssen.

Ik begreep dat dit recepten waren VOOR de rookoven. Maar het zijn recepten met gerookte waren

Gewoon een kookboekje, met een paar bladzijden summiere info over roken. Pfffffff, wat een teleurstelling...

Gelukkig viel een paar dagen later "Over Rook" op de deurmat.

Mooi boek: zo ongeveer het tegenovergestelde! Alle mogelijke info en ook nog eens prachtig vormgegeven. Aanrader

(O nee, dat hoort in het jubeldraadje).

aangepast door Gast

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

tsja, de winkel is er niet meer...heb ik al vaker gehad met spullen, ik denk vanwege internet/China

(mijn klaag was eigenlijk voor de grote hoeveelheid verschillende maten onderdelen, net zoals vroeger, met engelse draad, italiaanse draad, whitworth, linkse draad )

En een mail naar Batavus?

Geplaatst:

Aaai.

Week terug begon het. M'n oma (83) begon met een anti-biotica kuur i.v.m. urinewegontsteking. Vervolgens ging ze achteruit, in eerste instantie werd het op bijwerkingen gegooid. Daarna werden even de plaspillen geschrapt, aangezien die ook voor de bijwerkingen konden zorgen. Vervolgens nam het 'teveel vocht'-probleem dus ook weer toe, terwijl ze al hartpatiënt is.

Afgelopen dinsdag bleken de bloedwaardes op vrijwel alle fronten fout te zijn, dus op naar het ziekenhuis. Toen er steken in haar linkerarm ontstonden kwam er even meer spoed, ivm mogelijke hartproblemen. Het zwakke hart draaide tenslotte al een week overuren.

In het ziekenhuis bleek de nierwaarde 500 te zijn i.p.v. 80 en bleek er een halve liter urine in de blaas te zitten, terwijl dit er niet uit kwam. Veel onderzoeken volgden, o.a. om de twee uur bloedprikken om te kijken of dingen werkten (trial & error).

En nu? Nu zijn we nierdialises en een plasmadialise verder, aangezien er sprake is van een auto-immuun ziekte, om het maar even minder complex te maken Ben benieuwd hoe de komende week zich gaat ontwikkelen

Morgen horen we wat voor een auto-immuun ziekte. Vrees dat er dit weekend hier thuis vele uren onderzoek zullen volgen, om zelf tot een oordeel te komen of het te genezen valt of niet. Zal in ieder geval een uitdaging zijn, maar wel een super interresant onderwerp. Tenslotte hebben acne (ik) en (borst)kanker (m'n moeder tijd terug) ook te maken het immuun systeem, en het immuun systeem is ook iets waar je nooit teveel over kan weten denk ik. Dat gaat dus een literatuuronderzoekje worden tot op de enzym nauwkeurig Mochten er hier mensen zijn met interessante ervaringen, stuur me een PM!

Geplaatst:

Klaagje: er hebben hier jongetjes geklooid op een tweetal tuinen van de club, ruitjes ingetikt, gereedschap in de sloot etc.

Iemand een slim idee om dat te voorkomen? (elke dag posten, camera's, groot duur hek zijn we nog niet aan toe )

Geplaatst:

een bordje met cameratoezicht voor het afschrikeffect? een simpele wildcamera zou je kunnen ophangen, die zijn niet zo duur.

gaas achter de ruitjes zodat het wat meer werk kost dan alleen inslaan?

lijkt me best lastig om een tuincomplex te beveiligen.

Geplaatst:

Vorige week woensdag heb ik een pakket verzonden via Kiala.

Ik heb al 2x via de Kiala-site geïnformeerd, maar het pakket is nog steeds niet aangekomen en ze laten ook niets van zich horen.

Grrrrrrr

Geplaatst:

Een hond a la sultan los laten lopen ...

Geplaatst:
Klaagje: er hebben hier jongetjes geklooid op een tweetal tuinen van de club, ruitjes ingetikt, gereedschap in de sloot etc.

Iemand een slim idee om dat te voorkomen? (elke dag posten, camera's, groot duur hek zijn we nog niet aan toe )

Kwajongens zouden zelf wat slimmer moeten zijn om in te zien dat het laf, dom en kinderachtig is wat ze doen.

Een paar dummy camera's ophangen en één camera a la Loes, met sensor, maar ja, die gasten zijn dan wel weer slim genoeg om je camera's te stelen, dus, nee, een geniale ingeving zit er ook hier niet in.

Maar wel vervelend, dat machteloze gevoel.

Ik heb het tweemaal meegemaakt toen ik nog een tuin langs het spoor had, alles weg, inclusief tweemaal een mooie zeis. Maar dat was geen baldadigheid, dat was inbraak met diefstal.

Geplaatst:

Dit jaar was geen super oogstjaar, maar de aardperen hebben het wel super gedaan. Nu heeft manlief mij na de eerste oogst en eerste maaltijd met aardpeer (aardpeer/aardappel/palmkool stamppot) met klem verzocht dit nooit meer klaar te maken... (ikzelf had er niet zo veel last van)

Ik heb pas 3 planten geoogst en nog heel veel staan. Ik denk dat ik de meeste knollen maar herplant om een bredere windwering te maken.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Aardpeer en kool ik kan me het probleem voorstellen

Geplaatst:
Ik denk dat ik de meeste knollen maar herplant om een bredere windwering te maken.

Das misschien wel handig als je man er zoveel last van heeft...

Maar misschien iets minder van gebruiken? Half aardappel/half aardpeer puree.

En dan bij voorkeur niet met kool of bonen of prei of uien...

Geplaatst:

Helaas bloeit de aardpeer - over aardpeer geklaagd - alweer niet. Je hebt twee soorten, de grote blauwe en de wat minder grote gele. De gele bloeit... in Hongarije zeker, maar hier niet. Gegeven paard niet in de bek kijken want tot 2 × toe heeft een zeker forumlid uit Hongarije, om de naam van Piroska maar niet te noemen, mij de kleinere, bloeiende soort toegestuurd en dit seizoen probeer ik goed te maken wat ik vorig jaar misschien verkeerd deed: de toppen afknippen, om ze niet tegen het kattenschrikdraad op 2m hoogte te laten groeien. Ik heb ze niet gesnoeid ditmaal maar er komen weer geen bloemen in. Iemand in NL waar ze wel bloeien?

Geplaatst:

hier, volop, elk jaar laat in de zomer kleine gele bloemen, wil je een stukje?

Geplaatst:

De gele is bij mij uitgebloeid en verdord, de andere staat nog frisgroen en bloemloos in de tuin. De zonnewortel (Helianthus strumosus) bloeit nu.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ah, nu zie ik het verschil; er zijn méér dan 2 soorten. Bij Vreeken gekeken en daar zijn verschillende soorten heliantus tuberosus te koop, maar één heliantus strumosus. Dan zal ik dus twee soorten tuberosus hebben, die hier niet in bloei raken.

Rob0 en anderen moeten dan de heliantus strumosus hebben, klopt dit? Zo ja, dan zou ik wel een stukje van je willen Rob0, van je plant hè? Maar nog wat... zie PB

Geplaatst:

Huub hier staan ook aardperen van Piroska, zonder bloemen volgens mij niets gezien dit eerste jaar. En de soort van Loraine ook niet, maar ik vindt dat niet erg gaat om de aardperen en niet de bloemen toch?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.