Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

RobO, magnesiumtabletjes halen bij de drogist, nooit meer spierpijn van het sporten. Kan je in nemen vooraf of achteraf. Ik gebruikte het vroeger voordat ik de tuin ging spitten. Tegenwoordig spit ik niet meer, trouwens.

Geplaatst:

@ RobO :wie gaat er dan ook schaatsen met 25 C ?? Met zulke temperaturen moet je gaan skutsjesilen ,

fierljeppen , onderwaterschaken . Krijg je ook geen spierpijn van He Kerel beterschap he !

Geplaatst:

Waarom hebben we eigenlijk geen apart topic voor bloemen?

Geplaatst:
Jet, snijd een blad van je Aloë Vera door en leg m erop; daar is ie voor!

Wat is er Piroska? Kunnen we helpen?

Geedee, gewoon alles flut, een flutdag, gaat al beter hoor, thanks

@ Appelvrouw, hoe gaat het nu met je brandwond?

Geplaatst:

Ja dank voor jullie medeleven..ik heb vannacht nog een tijd met zalf en aloe vera zitten k**t*n..uiteindelijk toch maar pijnstillers genomen en laat in de nacht in slaap gevallen. De combudorongel die me normaal wel helpt en ook de aloe vera wilden beiden de brand niet koelen. En ik heb heel heel lang gekoeld, netjes in iets lauw water.

Ik wil graag dat iemand een kruikvulstandaard voor mij uitvind..eentje die ook de lucht eruit drukt ( en néé..Lie kan dat niet..hij kan niet alles) want het kwam gewoon door de artrose handjes dat ding flikkerde gewoon uit mijn hand en mijn andere hand goot gewoon nog even door..kokend water ( dat was nieuwe woorden leren voor mijn kleinkinderen ).

Ik wil ook op zoek naar een waterkoker die je op 80 graden kan zetten..lijkt me ook wel handig, want dit gaat vaker gebeuren...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ik kan dat ook niet hoor. heb daarom een metalen kruik, die kan je gewoon vlak neerzetten(in de gootsteen tegen smeren) en vullen.

ik vul een kruik meestal met heet water uit de kraan +60graden.

anders de waterkoker uitdrukken voordat het water kookt of een gedeelte koud water toevoegen en daarna pas in de kruik gieten.

Geplaatst:

Heel herkenbaar appelvrouw ! Ik heb het liefst een rubber kruik en dat vult heel vervelend. Ik heb dat opgelost ( so far so good, klop klop ) door de kruik gewoon wél vast te houden, maar te vullen met in de opening een vrij grote maat trechter met lange hals. Gaat echt goed. Mors nooit ( kan ook eigenlijk niet dan )

Ps. Ook hier behoorlijke artrose bij nat weer

Geplaatst:

Misschien een idee om de kruik vast te houden met de weckpot tang

Of misschien met een bbq tang?

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Wat dachten jullie van zo'n ding dat gewoon in de magnetron kan i.p.v. vullen met water?

Geplaatst:

@appelvrouw

heet water in een plastic fles uit de kraan is een geode kruik in gebruik

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

O ik ben niet alleen..dat is niet leuk voor jullie maar wel gedeelde smart

Ronde kruik of fles vind ik niet fijn, want de kruik is voor die ene pek op/in de rug waar de waterzak dan tegenaan gefrummeld wordt..tegengehouden door t dekbed. Jammer want het idee van een kruik neerzetten in de gootsteen is wel wat. Misschien toch maar die waterkoker op 80 graden?

Vullen door een trechter lijkt me eigenlijk nog enger..ik zie die trechter al wiebelen, en dan die onhandige nachthandjes

Geplaatst:

Als ik koude spieren of iets dergelijk heb.

Maak ik een parafine kussen week en leg die op de plek met een handdoek en daarna puur op de huid.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Vullen door een trechter lijkt me eigenlijk nog enger..ik zie die trechter al wiebelen, en dan die onhandige nachthandjes

De trechter wiebelt bij mij niet hoor. Helemaal niet zelfs. Wel de goede maat trechter nemen ( een vrij grote ) ( ik heb hier 6 maten )

Hier spreekt nou eens wél een ervaringsdeskundige Al sta ik schijnbaar niet zo graag in de keuken ( volgens anderen )

Maar die tang van lorraine is ook wel een optie toch ?

Ik zwéér bij lekker rubberen, platte kruiken in mijn rug.

Geplaatst:

Dank voor jullie tips!

Mijn probleem is niet echt het gieten van het water in het gaatje van de kruik trouwens..maar het vasthouden van de kruik. Daarom lijkt de tang mij ook heel eng..als ik die loslaat / hij losschiet valt de kruik ook. Idem met de trechter.

Voorlopig giet Lie het hete water in de kruik. Paraffine kussen zal ik eens op googlen, dat ken ik niet. Ik ga wel voor heet..daarom vind ik zo`n kersenpitten zak ook niks, ik had er ooit en maar die heb ik al verbrand in de microwave...

Ik heb 4 blaren op twee vingers en wat pijnlijke plekken en het gaat al beter natuurlijk..zorgen dat het schoon blijft is nu mijn grootste zorg.

Geplaatst:

Nadat ik ook een keer kokend water over m'n hand gekregen had bij het vullen van m'n kruik (die dingen sputteren altijd tegen bij mij ) trek ik altijd een ovenhandschoen aan. Ik heb er één die een beetje waterafstotend is, dus het water trek er niet in als ik mors.

Jakkes brandwonden doen zo gemeen zeer. Hopelijk trekt de pijn snel weg Appelvrouw

Geplaatst:

Mischien iets van een bak maken waar de (gevulde)kruik precies rechtop in kan zetten? Met 4plankjes kom je al een eind.

Geplaatst:

Haha Loes, zoiets dacht ik ook al maar dan met twee plankjes en wat stokjes...

Eerste ontwerp dat me zo te binnen schiet als oplossing:

Onderste plankje heeft een langwerpige groef/opening/uitsparing in het midden waar de onderkant van de kruikzak in past.

Op elke hoek een stokje (of aan elke zijkant een plankje oid) naar boven. Daarop het bovenste plankje.

Bovenste plankje heeft een uitsparing in het midden met een opening aan de zijkant waar je de hals/vulopening van de kruik in kunt hangen/haken.

Zo staat het geheel stevig en hoef je de kruikzak niet vast te houden tijdens het vullen omdat ie in de Kruikzakvulhouder hangt.

Ter verduidelijking (hopelijk) heb ik in Paint gepoogd een schets van deze situatie te maken (wat op zich ook al een leuk avontuur was gezien mijn gebrek aan tekenkunst... ). Komt ie:

Kruikhouder69471413769149.jpg

Geplaatst:
Dank voor jullie tips!

Voorlopig giet Lie het hete water in de kruik. Paraffine kussen zal ik eens op google

Wordt bloed heet.

we hebben het kussen al meer dan 30 jaar.

Wordt op gewarm in een pan met kokend water.

En met houten lepel eruit gehaald uit de pan.

Geplaatst:

ja, paraffine smelt/stolt rond de 52 graden, dus blijft heel lang op die temperatuur

pas wel op hè, handdoekje ertussen...

Geplaatst:

Hier spreekt nou eens wél een ervaringsdeskundige Al sta ik schijnbaar niet zo graag in de keuken ( volgens anderen )

Staat er niet.

Als het op de weegschaal staat slaat de tuin DOOR.

Geplaatst:

Vulstandaard voor 10 euro kun je gewoon kopen:

Standaard voor het veilig vullen van kruiken met warm water. De kruik is eenvoudig te plaatsen en te verwijderen. Tijdens het vullen hebben uw handen geen rechtstreeks contact met de kruik en de kruik blijft goed op zijn plaats. Er is tevens een speciale houder, waar u de dop (29 mm) in kunt draaien, zodat u deze altijd bij de hand heeft.

Geschikt voor zowel de Fashy kruiken als de Hugo Frosch kruiken met inhoud van ong. 1.8 - 2.0 liter.

Maten ong.(H x B x D): 27 x 20 x 14 c

- See more at: http://www.kruikenshop.nl/kruik_accessoires/kruik_vulstandaard#sthash.FmnjH4jn.dpuf

fashykruikvulstandaard-500x50019621413787201.jpg

http://www.kruikenshop.nl/kruik_accessoires

en er bestaat ook nog de gelkruik trouwens....

Geplaatst:

Op onze rubberen kruik stond volgens mij altijd dat je er geen kokendheet water in mag doen? We hebben nu metalen kruiken, met een sok er omheen. Maar we gebruiken ze dan ook alleen bij onze voeten. Dan hoeven ze niet zo flexibel te zijn.

Geplaatst:

OK..ik begin een beetje licht te zien( + mijn hand doet vanmorgen niet meer zo`n pijn)

Fijn zo`n kruik-denk-tenk

Erny, dank je wel voor het tekenen. Je ontwerp heeft een nadeel, het lucht uitdrukken..een essentieel onderdeel van het kruikvullen. Daar kan het ook misgaan. Verder: mooi getekend, ik heb precies zo`n ketel ( en mijn kruik is inderdaad rood).

Thea bij jouw kussen klooi ik dus nog met heet water..met een houten lepel uit de pan..ik weet het niet

Gé bij die kruikenwinkel ga ik even verder snuffelen..in ieder geval kan je bij dat transparante model zo voorzichtig de lucht eruit drukken. IK zou wel eerst wat reviews willen lezen..het ziet er op de een of andere manier niet zo stevig uit..en die van Erny is een stuk mooier maar dat is verder geen voorwaarde..

Enne: nee Jorieke kokend water mag niet volgens de gebruiksaanwijzing van de rubberen kruik, maar iedereen doet het..het mag natuurlijk niet om begrijpelijke redenen

Geplaatst:

Haha... dat héb ik nou áltijd... dat ik iets uitvind en het al blijkt te bestaan...

Maar... zal eens denken of mn ontwerp is uit te breiden met een Luchtuitdrukfunctie... moet kunnen denk ik zelf...

Die lucht hangt dan natuurlijk bovenaan in de kruik na vullen? En na het uitdrukken van de lucht sluit je de kruik en doe je er géén water meer bij?

Fijn dat je hand al weer wat beter aanvoelt.

Geplaatst:

bij het ontwerp van erny kan je nog gewoon bij de kruik dus je kan voorzichtig knijpen. voordeel van de houder is dat je de kruik niet hoeft vast te houden, alleen maar knijpen. als het mis gaat laat je de kruik snel los en trek je je hand terug, de kruik blijft in de houder staan.

dan heb je ook nog 1 hand vrij om de dop op de kruik te draaien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.