Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Juist kraken die grond!

(Vannacht was onze trampoline gekraakt door een bruiloftsgast van de buren..die is hier op een gegeven moment in de tuin terecht gekomen en heeft de trampoline als bed gebruikt...dat is niet een klacht trouwens..ik vond het prima alhoewel ik wel even verbaasd stond te kijken naar dat bergje snurkend mens) mijn klacht lijkt op die van Dennis..zo weinig ruimte voor nog zoveel planten..ik zoek nog een plek voor okra`s, verschillende augurken, rattestaartjes en zwarmoeskervel..om mee te beginnen..verder voor veel boerenkoolzaailingen en spruitjes..de knofloken en aardappels moeten echt even doorgroeien

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
nee precies, deze jongen laat nu ff zien dat 2 gelijk is aan 1:

We beginnen met de aanname dat twee getallen, a en b, gelijk zijn. We kunnen dan het volgende afleiden:

a = b

a² = ab

a² + (a² - 2ab) = ab + (a² - 2ab)

2a² - 2ab = a² - ab

2(a² - ab) = 1(a² - ab)

2 = 1

Meneer Harmsen , mijn wiskundeleraar van een halve eeuw geleden (shit ... ik word al oud , is dus ook nog een klacht ) had dit nooit goed gevonden .

2 x 0 is inderdaad gelijk aan 1 x 0

Maar daarna delen door nul ? Foei

O ja .. kon niet slapen , dat zie je wel aan het tijdstip van mijn reactie in dit topic. Genoeg geklaagd nu ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

goh, slaap jij ook al niet?

(was wel een uitgeslapen reactie trouwens!)

Geplaatst:

Nog steeds niet. Het zal dus wel een slechte dag voor het onderhoud en andere werkzaamheden in mijn tuin worden vandaag .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

hier nog een die al vanaf 5.00 uur wakker is (nouja wakker ?Uit de slaap gehouden wordt .)

Al enige weken schouder/nekklachten, ik dacht dat het probleem redelijk opgelost was ,

maar het begint weer .kan niet liggen en niet gewoon zitten . Pfff dit wordt een lange dag !

Zo kom ik jaren niet bij een huisarts , nu heb ik een abonnement op die (overigens ontzettend aardige)

man . Pff intussen krijg ik ook nog eens koude voeten. GGGRRRR de paracetamol werkt nog niet echt , nou ik ga

maar een warm kopje thee zetten . Kom vandaag nog wel een keer kijken

Geplaatst:

Laat die aardige man je eens doorsturen naar een osteopaat.

Geplaatst:
Ik vind het misbruik van de zorg dat er winst gemaakt wordt door de zorgverzekeraars. Dat klopt niet.

Zou jij met een eigen bedrijf geen winst willen maken dan?

Het zouden geen eigen bedrijven mogen zijn. Dit gaat over de publieke gezondheid. Ik ben zelf mijn halve leven zelfstandig ondernemer geweest, daar heb ik geen moeite mee. Maar dat betekent niet dat ik een ideologische kapitalistische waas in mijn brein heb. Winst maken is een leuk spel, maar met gezondheid moet niet 'gespeeld' worden. De hele gezondheidssector zou buiten het winst-systeem moeten vallen. Gewoon wetenschap beoefenen, mensen helpen gezond te zijn en te worden als het fout gaat.

Er gaat ook heel veel geld om in reclame bij de zorgverzekeraars. Daar bovenop wordt ook nog pure winst gemaakt. Dit is eigenlijk duivels, gezien de hoge premies, plus het verplicht eigen risico dat nauwelijks op te brengen is voor de minima, zeker als er meerdere patiënten zijn in een gezin.

Winsten maak je maar met luxe producten. Als je weet dat bijvoorbeeld de kostprijs van parfum een paar duppies is, en dat die flessen voor meer dan honderd euro verkocht kunnen worden: mij een zorg. Vrije keuze voor iedereen.

Geplaatst:

*Zucht* Zit hier een vogel in de buurt, en die gaat echt bijna de hele dag, 's morgens half vier, tot laat in de avond door, met piewie-piewie-piewie in dat irritante hooggeklankte vogelstemmetje van hem dat overal rechtdoorheen gaat, maar door en door en door en door...

piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie

Het is zo erg, dat ik overweg om met mijn uberlangzame laptop in een koffiezaak te gaan zitten, om van dat beest verlost te zijn.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
Ik vind het misbruik van de zorg dat er winst gemaakt wordt door de zorgverzekeraars. Dat klopt niet.

Zou jij met een eigen bedrijf geen winst willen maken dan?

Het zouden geen eigen bedrijven mogen zijn. Dit gaat over de publieke gezondheid. Ik ben zelf mijn halve leven zelfstandig ondernemer geweest, daar heb ik geen moeite mee. Maar dat betekent niet dat ik een ideologische kapitalistische waas in mijn brein heb. Winst maken is een leuk spel, maar met gezondheid moet niet 'gespeeld' worden. De hele gezondheidssector zou buiten het winst-systeem moeten vallen. Gewoon wetenschap beoefenen, mensen helpen gezond te zijn en te worden als het fout gaat.

Er gaat ook heel veel geld om in reclame bij de zorgverzekeraars. Daar bovenop wordt ook nog pure winst gemaakt. Dit is eigenlijk duivels, gezien de hoge premies, plus het verplicht eigen risico dat nauwelijks op te brengen is voor de minima, zeker als er meerdere patiënten zijn in een gezin.

Winsten maak je maar met luxe producten. Als je weet dat bijvoorbeeld de kostprijs van parfum een paar duppies is, en dat die flessen voor meer dan honderd euro verkocht kunnen worden: mij een zorg. Vrije keuze voor iedereen.

Ik geef je meer dan honderd procent gelijk. Zorg is geen keuze voor mensen maar een noodzakelijk kwaad. Wanneer je niet gezond ben moet je eigenlijk wel gebruik maken van de zorg. Geen medicatie is voor de meest geen optie, maar je bent wel je eigen risico kwijt of je krijgt het niet eens vergoed.

Luxe pruttels als parfum e.d. heb je niet nodig om te leven en is dus een vrije keuze om te kopen, maar zorg is geen vrije keus.

Geplaatst:

helemaal mee eens ook. Er zou geen marktwerking mogen zijn voor dingen waarin iemand niks te kiezen heeft. Zelfs als er meerdere varianten van eenzelfde medicijn zijn is het vaak toch zo dat er maar 1 echt goed werkt - en welke dat is kan per persoon verschillen. Zelfs goedkope, naamloze medicijnen met exact dezelfde werkzame stof kunnen toch anders/slechter werken door de manier waarop het is geperst en welke vulstoffen er zijn gebruikt. Zo ken ik genoeg mensen bij wie de goedkope ritalin gewoon geen effect heeft terwijl het merkspul het wel prima doet - maar die wordt weer niet vergoed natuurlijk.

Dit hele systeem is ingevoerd toen we nog massaal in de illusie leefden dat marktwerking en concurrentie per definitie zorgden voor betere en goedkopere producten en meer keus. Inmiddels weten we dat dit niet zo is, dus waar wachten we nog op? Tijd om het systeem weer up to date te maken!

Geplaatst:
*Zucht* Zit hier een vogel in de buurt, en die gaat echt bijna de hele dag, 's morgens half vier, tot laat in de avond door, met piewie-piewie-piewie in dat irritante hooggeklankte vogelstemmetje van hem dat overal rechtdoorheen gaat, maar door en door en door en door...

piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie piewie-piewie-piewie

Het is zo erg, dat ik overweg om met mijn uberlangzame laptop in een koffiezaak te gaan zitten, om van dat beest verlost te zijn.

Misschien kun je oordoppen krijgen van je zorgverzekeraar

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Net plantjes buiten water aan het geven uit de zwarte emmer. Mooi helder water.... alle modder was bezonken... dacht ik... Na een paar gietertjes zag ik opeens wat op de bodem drijven...

Een dooie muis!!!

Ojee... heb ik de plantjes nu muizensap gegeven? En vinden ze dat wel lekker...

En nu staat er natuurlijk in elke emmer een plankje. "Als de muis verdronken is dempt men de put"...

Geplaatst:

agossie! Maarja, misschien is het wel wonderwater voor je planten, je weet het nooit!

Geplaatst:

Ja wel zielig he, denk ook dat dit het laatste keukenmuisje is geweest... die was natuurlijk niet meer gewend aan de grote boze buitenwereld.

Geplaatst:

Ik moest hartelijk lachen Erny !! ( mag dat wel in een klaagtopic ? ) Ik had hetzelfde een keer in een grote ton water in N-Frankrijk. Kwam ik in de tuin na weken weg te zijn geweest en dreef er een dooie opgeblazen marter in de ton. En stinken !! Sindsdien altijd een plank er in. blehhh.

Niets te klagen. Alleen dat ik moe ben.

ps... ben érg benieuwd wat voor vogeltje dat nou eigenlijk is Sugarlevi .... pieuwie. Nee. heb ik gelukkig niet dat ik me daar aan stoor.

gewoon niet aan storen ( voor afsluiten ) helpt niet ?

Geplaatst:

Zo'n Piewie hebben we hier ook ....inderdaad een volhoudertje dat de hele dat door piept...heeft ook nog een nestje op t balkon gemaakt.....pfffffff komen die allemaal terug volgend jaar?

Geplaatst:

wij ook

parkieten van een buur

geluid als een mus van een meter....TSJIEP ...

20xperminuut

(die parkiet eet erg slordig dus onder dat vogeltje kweekt de buur muizen...die bij ons tussen de verdiepingen spelen...om meer muizen te maken, denk ik )

Geplaatst:
gewoon niet aan storen ( voor afsluiten ) helpt niet ?

Het gekke is dat je niet zo makkelijk went aan dat soort geluiden, omdat ze onregelmatig zijn. Een treinspoor of autoweg in de buurt went sneller, dat hoor je op een gegeven moment niet meer. Maar het geroep van dieren, hondengeblaf, vogelgetjilp en zo, dat heeft iets alarmerends, je sluit je daar wat minder makkelijk voor af.

Geplaatst:

Of zou het zo kunnen zijn dat we sneller wennen aan geluiden van dingen die we als mens zelf hebben uitgevonden dan geluiden uit de natuur.

M.a.w. we staan als mensheid steeds verder van de natuur af.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Ik denk het niet gerrit. Ik ben opgegroeid in een bosrijke omgeving waar nauwelijks autolawaai/mensenlawaai was. Als vogels fluiten ongeacht welke vogel, val ik in slaap. Zelfde geldt voor regen of krekels of wat dan ook. Maar hier met dat gekrijs van de buren, hondengeblaf, auto's en meer van dat, slaap ik heel slecht. Ik kan echt ontzettend slecht tegen harde mensen geluiden.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

ik kan vooral erg slecht tegen andermans muziek. Spelende kinderen, blaffende honden, iemand die in de verte zijn gras maait, fluitende vogels, pratende fietsers, dat vind ik allemaal wel "fijne" geluiden - het zijn geluiden van een wereld die wakker is, op een soortvan geruststellende manier, ze zijn niet alarmerend maar horen gewoon bij het normale, dagelijkse leven. Als je die dingen hoort weet je dat het goed is. Maar muziek? Ook al is het zó zacht dat ik moeite moet doen om zeker te weten dat het muziek is, zodra mijn brein vermoed dat ie andermans muziek hoort gaat ie op standje superalert en dat kan ik gewoon niet uitzetten. Echt, ik HAAT andermans muziek. Ik vind het een VERSCHRIKKING. Ik kan me van vroeger niet herinneren dat ik er toen ook altijd al zo'n last van had en ik vermoed dat ik er de laatste jaren gevoeliger voor geworden ben. En kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat komt doordat ik de laatste +- 5 jaar in een omgeving woon waar ik bizar veel asocialen wonen die schijt hebben aan andere mensen en hun eventuele nacht- en gemoedsrust.

Geplaatst:

Jammer dat je in zo'n buurt woont.

Zou toch anders moeten zijn bij mensen die redelijk in staat zijn om hun brein te gebruiken in tegen stelling tot de dieren.

Maar ja, soms zijn mensen net dieren .

Ik denk ook dat irritatie bij ons zelf weer irritatie opwekt en je zo in een negatieve spiraal terecht komt.

En daarmee heb je alleen jezelf en niet de a-sociale buren.

Probeer de irritatie bij je zelf te doorbreken.

Dat zou je wellicht een hoop rust kunnen geven.

Ik weet dat het niet makkelijk is hoor.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

@Mijke: Heel herkenbaar. Toevallig was net de buurman de heg aan het snoeien...was blij dat die klaar was. Dat zijn nog enigszins okay mensen maar die kunnen er ook wat van qua lawaai. De andere buren doen alles waar jij helemaal gek van wordt, muziek met zo'n heerlijke bas die lekker door dreunt om half 11 s'avonds en dan natuurlijk net niet hard genoeg dat je de politie kunt bellen maar wel dat jij er helemaal gek van wordt, spelende kinderen die krijsen, gillen en in de tuin hun behoefte doen, blaffende honden, ruzies tot diep in de nacht. Politie gaat het nog druk krijgen hier.

@Gerrit: Daar heb je helemaal gelijk in alleen gebruik ik de term "beesten of holbewoners" in plaats van dieren. Afsluiten voor het lawaai en je niet ergeren ben ik het helemaal mee eens, alleen ontzettend lastig. Ik heb nou 3 weken vakantie en probeer me vooral bezig te houden en overdag buiten de deur te zijn zodat ik me niet teveel erger. Maar uitslapen zit er niet bij, om half 7 beginnen de ruzies vaak al, dan nog een stuk of 3 -4 keer gedurende de dag en als ze het echt de heupen hebben (ongeveer 3-4 keer per week) dan ook nog 's avonds of 's nachts.

Hier was toevallig een paar dagen geleden een pot met worteltjes en bieten van de plank in de kelder afgevallen omdat de meiden de deur zo hard dichtgooiden 10 keer achter elkaar, dat de potten van de plank af trilden.

Dus ja, hoe sluit je je voor zoiets af? Meer dan bezig blijven en vaak buiten de deur zijn kan ik niet doen. Oh, luidde muziek helpt niet, daar brullen ze bovenuit.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Ik weet niet of jullie gehuurd zitten, maar als dat zo is zou ik toch eens met de instantie gaan praten die de woningen verhuurd.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Mag ik ff klagen over de overheid?

The Guardian | 27 mei 2015 - 08:35

Verenigde Staten oefenen druk op Europa uit. 31 pesticiden die voor 150 miljard dollar aan gezondheidsschade in Europa zorgen, worden nu niet verboden.

De Europese Unie wilde het gebruik van bestrijdingsmiddelen beperken die mogelijk kanker en hormoonverstoringen veroorzaken. Onder druk van de Verenigde Staten ziet de EU van deze beperking af.

De EU wilde 31 gevaarlijke pesticiden verbieden. Deze pesticiden veroorzaken jaarlijks voor 150 miljard dollar aan gezondheidsschade in Europa. De VS waren tegen dit verbod omdat het middelen betreft die door Amerikaanse bedrijven worden geproduceerd en in de VS veel worden gebruikt.

Als de EU het verbod zou doorvoeren, zouden de VS moeilijk gaan doen over het handelsverdrag TTIP, schrijft The Guardian. TTIP staat voor Trans-Atlantisch Vrijhandels- en Investeringsverdrag. Er is veel kritiek op TTIP, dat de economische groei in de EU en de VS zou moeten bevorderen, omdat de VS van Europa eist dat er lagere normen voor de volksgezondheid, voedselveiligheid en milieu worden gehanteerd. Het intrekken van het verbod op gevaarlijke pesticiden is een voorbeeld van Europese aanpassing aan de lagere Amerikaanse normen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.