Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Biets biets, zou ik van jou 1 of 2 teentjes mogen als je ze geoogst hebt en er 2 kunt missen natuurlijk ?

Jazeker Ik had Appelvrouw ook al 2 teentjes beloofd Maar onthou het zelf even voor eind juli

Geplaatst:

Je weet het nog Nynke!

Ik heb vanaf vandaag de kippen opgerent (afgeleid van opgehokt)..ze mogen de tuin niet meer in. Gisteren hebben ze mijn mooie longkruid soorten helemaal vernacheld..het is genoeg zo. Dus vanmorgen ook het plastic van de reeds gezaaide bieten en spinazie eraf, de kas kan open blijven staan. Straks/later de tuinbonen erin.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Laatste stukje perenboom gesnoeid,

rode bes verplant, beetje laat maar hij stond echt heel erg lullig achter de caravan in de schaduw

peperzaailingen verpot,

kas bewaterd,

aardbeien in de regengoot bewaterd,

kippenhok uitgemest, we hadden de hele winter opgehokt dus strooisel op strooisel voor de warmte en compost/mest. Nu met de hoge temperaturen moest alles er uit van afgelopen maanden, een 20 cm dikke aangekoekte laag..

1000 litervat met water gevuld uit de waterput om op te warmen om mee te begieten in de kas.

Geplaatst:

Graskant steken, ziet er dan meteen netter uit. Gras wordt gebruikt om paden om de bloementuin te leggen. Heeft mijn betere helft meer parcours om te maaien.

Tiger heeft prima geholpen, wat een race kat.

Geplaatst:

Ik heb tig soorten violen voor de fleur gekocht en die zitten deels al in de grond. Verder heb ik mooie klimhortensia's gevonden en nog wat andere schaduwplanten. Hopelijk slaat alles aan en wordt het een mooi fleurig geheel zo in de schaduw.

Geplaatst:

50 aardbeienplanten geplant..kwam er nog 30 tekort om het derde perk ook vol te krijgen

Zoonlief heeft 400l water gepompt, veel geluld en nu lekker rossig van het heerlijke zonnetje!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Buddleja's gesnoeid; samen met de oudste zoon (8j) tomaten verpot - vond hij zo leuk dat hij na een 10tal minuten al tegen de plantjes stond te praten ...

Geplaatst:

Buddleja's snoeien stond hier ook op het programma vandaag, samen met de opkuis in de borders

Deze voormiddag eerst nog het stuk waar gazon moet komen geëgaliseerd, ingezaaid en draad rond gezet zodat de kippen er niet aan kunnen

Geplaatst:

lekker dagje op het landjevandeboer met harken, snoeiles, opruimen en een lekkere hap risotto met mixed salad

tips:

de hovenier raadde aan al het fruit in de zomer te snoeien omdat de wonden dan sneller genezen

en om geen gebruik te maken van wondbalsem omdat dat de genezing vertraagt

en om een lelijke ingevallen plek wat in te snijden aan de onderkant zodat het water eruit kan lopen

Geplaatst:

8 uur lang bezig geweest met de paden:

Het pad langs ons huis 20 meter lang ontdaan van overgroeiend gras en onkruid, aarde eraf geschraapt met een blik (van stoffer en blik)

Snoeihout verhakseld met de hakselaar en 15 meter hakselpad langs de moestuin gemaakt. Eerst tegeltjes in de grond gestoken en tussen hekwerk en tegelrand haksel gestort 10 a 15cm hoog. Ook waar het pad moest komen tientallen paardenbloemplanten uitgestoken.

Geplaatst:

Aardbeien vanonder hun 'winterkleedje' gehaald, alle afgevallen bladeren ervan tussengehaald, de verdorde aardbeiblaadjes weggeknipt en enkele stekjes verplant. Mijn aardbeien bed is klaar voor de nieuwe plantjes die volgende week aankomen.

Vlinderstruik werd ook hier vandaag gekortwiekt. Stond al bomvol blad tgov andere jaren.

Geplaatst:

De paadjes graszoden of liever gezegd: grond met paardenbloemen, mos en wat graspollen uit de voortuin gehaald. Morgen egaliseren en vullen met worteldoek en een of ander soort grind . Zo wordt de voortuin netter en onderhouds vriendelijker en heb ik meer tijd voor de achter en tevens moestuin

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

- In de kas op de stoel gezeten heb ik de spinazie plantje voor plantje uit het bed getrokken, de wortels afgesneden en de rest > wat heb je vandaag gegeten topic.

Stoel een stukje achteruit, volgende meter.

Alles moet eruit, plaats maken voor nieuwe zaaisels.

- Binnen (= verlengstuk van de tuin toch) zaaibedden klaar gemaakt om morgen tomaten, paprika's, pepers en komkommers etc te gaan zaaien. En wel op een lichte slaapmaker met tl erboven plus timer. Verwarming onder kweektafel aangezet.

Geplaatst:

Bijna alle violen, bodembedekkers en klimmers staan! Hopelijk wordt het een mooi geheel.

Binnen heb ik een metalen 'emmertje' gevuld met minigeraniums in 5 verschillende kleuren. Ik ben er blij mee!

Morgen zet ik de hyacinten e.d. leuk neer, maar dat hoort nu nog niet in dit topic .

Geplaatst:

Oude afsluiting uitgebroken en verplaatst om mijn moestuin van de kippen en ganzen te vrijwaren, 170m² groot is die geworden.

Vandaag toch maar eens proberen om de grootste grasbulten kapot te freezen, de kippen mogen er nu nog een paar weken op rondlopen en scharrelen zoveel ze willen, dat ze meer veel ongedierte oppeuzelen, knaagt dat straks niet aan mijn groente en aardappelen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

De platte bak gespit en voorzien van oude stalmest en compost. (komen straks de meloenen in)

Perzik boompje geplant ( patio boompje, in de kas ), aardbei bed gemaakt met 48 ostara's en 15 bos aardbeitjes.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...