Connie Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Water uit mijn kweekbakken laten lopen .Maar ik ben wel blij met de regen hoor!Verder niks nakkes nada in de tuin gedaan. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
geertlaurent Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Normaal ging ik vandaag mijn nieuw moestuin perceel in vakken indelen... Door de regen zal dat voor morgen zijn de rollen dan maar omgedraaid vandaag uitgetekend wat in welk vak gezaaid wordt en hopen op een regenvrije zaterdag.
methikal Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Direct na het avondeten nog even mestkorrels over de tuin uitgeworpen. Morgen gratis compost afhalen.Hoop dit weekend de kas op te zetten en een poortje voor de ingang van de tuin te maken.
Jizkaha Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Paar dagen niet naar de tuin geweest en dan zie je pas hoe hard het al groeit Dus, eerst een rondje over m'n "landgoed" gemaakt, onderwijl ooh en aaah kijk nou roepend.Daarna maar weer een ladinkje tuinbonen uitgeplant. Bosuien uitgeplant. Munt in de volle grond gezet (jaaa, munt woekert als een dolle. Maar soms moet je risico's durven nemen ). Phacelia naast bijenhotel in wording gezaaid. Naar bijenhotel in wording gekeken en geconstateerd dat het te laag staat. Note to self; moet ergens stenen jatten om bijenhotel op te hogen.M'n knoestige druif geaaid. Knoestige druif maakt knoppen. Jippie.Tsoi sim en dille en venkel gezaaid. Spelden in een slakvormig voodoopoppetje gestoken, vervolgens slakvormig voodoopoppetje verbrand. Al met al een fijn tuinmiddagje. Zelluf doen
Barca4ever Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Vandaag de nieuwe serre volledig afgewerkt. Pad aangelegd en de grond lekker losgemaakt en wat turf onder gedaan. Moet de grond in een serre nog geregeld gesproeid worden vooraleer binnenkort de groenten geplant gaan worden?
appelvrouw Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Lie heeft een stukje voor de wortels en de ui gegrenilettert..zie: https://www.moestuinforum.nl/workshops-op-de-mtfd-april-2014-t12718-20.html#p208630Verder een bak molsla geoogst. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geertlaurent Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Moestuin perceel helemaal zaai klaar gemaakt en in vakken verdeeld. Daarna snijbiet en bloemkool uitgeplant en sla, uien, radijs gezaaid. Jammer genoeg veel regen tot 3 uur in de namiddag dus verder dan dat ben ik niet geraakt tussen 3 en 7.
Old Rose Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Allerlaatste stuk omgespit, klaar voor de aardappelen en suikermais. ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Almond Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Ziet er netjes uit Old Rose Hier voornamelijk geschoffeld en oud blad en ongewenste vegetatie verwijderd Verder nog wat slakkenkorrels gestrooid "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Nynkef Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Het kippenhok helemaal schoongemaakt en de compostbak omver gehaald. Kippenhokinhoud erbij gedaan, was wel nodig, want ik heb veel meer groene dan bruine spullen voor de compostbak, dus vooral de onderlaag was heel zompig. Daar zaten wel de meeste wormen Verder 4 mini peperzaailingetjes verspeend en 8 stekken van een doornloze braam gemaakt en in een pot gezet om te wortelen.
methikal Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Bamboestokken geplaatst voor de stokbonen. Daarna de bonen gezaaid en zo ook de doperwten.
Sovreze Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Gisteren veel gedaan. Compost gehaald op 3 verschillende lokaties (vals gespeeld...) gezien het landelijke gratis compostdag was. In totaal zo'n 400 liter compost opgehaald. Volgend jaar gaan we voor de kuub (dus aanhanger). Dit lichtjes ondergewerkt op de moestuin, die eindelijk goed bewerkbaar was ivm de laatste dagen regen. De buren waren het pad aan het uithalen, en wij kregen de staptegels kado. Zo gezegd zo gedaan, de paden bij ons uitgebreid en een klein zithoekje gerealiseerd tussen de fruitstruikjes. Verder nog gezien hoe mijn perenboompje vol in bloesem staat en nog achter een moeder-muis aangezeten, die het nodig vond mijn tuinbonen vd afgelopen weken uit te graven en op te eten. Babymuisjes weggehaald, moedersmuis weggejaagd. Voel ik me schuldig over, ja, maar mijn kas is geen pretpark...
malouis Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 Gisteren wortelpeterselie, lente-ui, stengelui en 2 soorten zomerwortels gezaaid.Verder een rijtje poters in de grond gestoken (en vervolgens een hagelbui op m'n kop gekregen).
Bit Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 De boel ingepakt in het koude kasje voor de komende nacht. Tomaten, Echium, Agapanthussen, Oleanders etc. Cloches over de radijsjes buiten, begin van de avond.
Almond Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 Een vliesdekentje over mijn drie tuinbonen die buiten de kas in de volle grond staan gelegd. Hoop dat ze het zo niet al te koud krijgen maar goed ze staan buiten als experiment. "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Piroska Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 Weer wat slakken uit de kas geplukt, ze hadden weer wat planten in potten tot het bot kaalgevreten, ik word er moe(deloos) van. Wat gereedschap opgeruimd dat lag te slingeren, 4 nieuwe eenden gehaald en in hun rennetje gezet, beetje onkruid uit bordertjes getrokken, allemaal kleine dingetjes omdat de nieuwe pup getraind moet en veel aandacht vraagt. Witlof geplukt die wat groenig was want de omgekeerde ton erover gaf toch wat licht door. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
DubbelB Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 Voor de zekerheid vliesdoek gelegd over de aardappelen, vroeg geplante dahlia bollen en afrikaantjes en lupines in de kas. We zullen wel niet veel vorst krijgen hier, maar just to be sure.
RobO Geplaatst: 25 maart 2014 Geplaatst: 25 maart 2014 aardappeltjes gepoot: frieslander, roseval, rattes, corne des gattes1 emmer gewied7 molshopen gevlaktvliesdoek over de aardappels vergeten
Jan L Geplaatst: 25 maart 2014 Geplaatst: 25 maart 2014 Vanmorgen beseft dat ik wel veel wil zaaien en planten, maar niet kan owv definitieve aanleg van de tuin dit jaar.Mijn stekjes in de ochtendzon gezet en nog even gestreeld I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
HuubvG Geplaatst: 25 maart 2014 Geplaatst: 25 maart 2014 Een vliesdekentje over mijn drie tuinbonen die buiten de kas in de volle grond staan gelegd. Hoop dat ze het zo niet al te koud krijgen maar goed ze staan buiten als experiment.Ik geloof niet dat dat nou echt nodig is, tuinbonen kunnen wel wat koude hebben.
Almond Geplaatst: 25 maart 2014 Geplaatst: 25 maart 2014 Echt niet? Dat valt mee maar aangezien ze weer afgedekt zijn vandaag moeten ze er nog een nachtje onder slapen Vandaag dus weer de tuinbonen toegedekt mijn sneeuwklokjes opgegraven en herplaatst, drie vijvermanden opgeschoond en heringedeeld. Nu duimen dat mijn nieuwe waterlelie aanslaat "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
T0M Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Gisteren de moestuin van ons en van m'n vader in het veld geploegd en gefreesd en vervolgens de boomgaard lichtelijk opgefreesd zodat we gras kunnen gaan inzaaien. http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Connie Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Mijn aardbeitoren afgemaakt En hier en daar onkruid verwijderd en de grond om geharkt. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Piroska Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Ziet er leuk uit Conny! Ik heb 7 soorten bonen die ik eerder te kiemen heb gelegd in de aarde gestopt, in bakjes dan, niet in volle grond. Paar slakken in de kas gevangenAlle stekken en zaailingen voor de MTFD vanmorgen aan manlief meegegeven naar Nederland.Mijn zaailingen sla in de regengoten gewaterd en ook de aardbeitjes in de regengoten gewaterd. Achter in de tuin 3 stuctonnen met water uit de put gevuld, het wordt warm dit weekend dus dan hoef ik niet te sjouwen met gieters. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten