Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan overdag niets doen vanwege de dazen, als je niet van top tot teen in de deet zit heb ik er zo 10 op mijn lijf... 's ochtends effe snel mijn avondeten geoogst en 's avonds wat water gegeven

Geplaatst:

komkommer geoogst en courgettes en boontjes geplukt.

Pepers en paprika's opgebonden en water gegeven

Ik had eigenlijk ook nog het muizen meloentje willen snoeien dat ding groeit echt overal naar toe maar het was al bijna 10 uur. De tijd gaat ongemerkt zo snel.

Geplaatst:

Eerst een tijdje geacclimatiseerd... het was nog behoorlijk warm, maar toen de wolken vanuit Duitsland eindelijk waren aangekomen kon ik ook weer eens wat doen.

Deel van de peulen opgeruimd, Phacelia en Incarnaatklaver gezaaid, aardbei van moeder (waarschijnlijk zo'n grote van de appie) gepoot (bleken wel 7 aparte planten te zijn!!!), aardbeinetten e.d. weggehaald, aardappelen wat aangeaard. Ongelofelijk snel opgeschoten onkruid verwijderd. Geconstateerd dat de MP prei niet happy is.

En geoogst natuurlijk. En toen moest ik weg vanwege de muggen.

Bij zonsondergang het tuinvuil in het meertje van me afgespoeld (was er helemaal alleen... gewéldig!).

Pepers en tomaten gewaterd en de eerste rijpe braam gegeten.

Geplaatst:

Vandaag een hoog en mooi permanent rek geplaatst bij de in het vroege voorjaar gepote braam. 6 meter lengte, 2.10 hoog. 4 hardhouten palen van 3.50m in de grond geslagen en daarna de braam aan het rek gebonden. Dat beloofd een mooie oogst volgend jaar Van de week rekken plaatsen voor de frambozensoortjes..

Verder weer veel gekropen. Ik krijg weer zicht op de tuin.

Geplaatst:

Een moestuin BBQ gegorganiseerd, voor de vrienden. Zalig om geen groenten te moeten kopen en ze kraakvers op tafel te leggen. Plots denkt.iedereen erover om ook te gaan moestuinieren

- paprika

- komkommer

- ijsbergsla

- trostomaten

- olijfkomkommer

- rucola

- cocktailtomaatjes

- eikenbladsla

- verse eitjes

- bloemen van de oost-indische kers

Geoogst voor de BBQ en ondertussen ook nog wat onkruidgetrokken en courgetten geplukt om uit te delen.

Geplaatst:

Vandaag eens geprobeerd om een oog stekken te maken van druiven, hoop dat het lukt.

Straks prei planten in kas waar alles tot nu toe tegengeslagen is, mogelijks wil die dan wel groeien want anders is het voor die kas een echt rampjaar.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

De pomp maar eens aangesloten en de sproeier aangezet, flutregenbuitje zet geen zoden aan de dijk. Geconstateerd dat de nieuwe aardbeistekken dringend de grond in moeten maar moet het bed nog ophogen.Ben benieuwd of het me gaat lukken om het jaarrond van de tuin te eten...

Geplaatst:

wederom gekropen. Dit keer het brede middenpad helemaal schoon met aardappelmesje.

DSCN609022331406396517.JPG

Verder 2 soorten andijvie uitgepoot en een sla-soortje.

Geplaatst:

Alle gladiolen voorzien van een kleurcode zodat ik ze volgend jaar wel op de goede plaats zet

Daarna een krappe vierkante meter terrasklinkers verwijderd, een laag van 10 cm wit zand weggehaald, de aarde losgemaakt en met een mengsel van compost/tuinaarde/ postgrond aangevuld. En nu phacelia en een rijtje radijs zaaien

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Thuis zaad geoogst van tomaten, goudsbloem, olijfkomkommer.

Onderweg naar de moestuin 500gr braambessen geplukt... mmmm heerlijk. Jammer dat ik geen groter bakje bij had om alles in te doen

In de tuin alles goed water gegeven en een hoop foto's van de tomaten gemaakt en er enkele opgesnoept. Maar vergeten om compost mee te nemen voor mijn meloenen en rabarber dat moet ik van de week nog eens doen dan.

Geplaatst:

De oude kas opgeruimd, alles wat niet naar mijn goesting was er uit gezwierd en daarna 500 liter water er in gepompt. Ga er prei in zetten, heb nog kleine plantjes over.

Geplaatst:

veeeeel onkruid gewied

4 rijen snijbiet gezaaid hopelijk gaat dit nu nog lukken een beetje laat misschien?

zou het nog lukken om witloof te zaaien?

Geplaatst:

Witloof zaaien zal wel gaan, maar echt witloof ervan kweken zal andere koek zijn, witloof word in mei gezaaid.

Geplaatst:

De één na laatse aardappelen geoogst. Alleen de Sapho Mira nog.

Verder onkruid, onkruid en nog meer onkruid, of hoe dat spul ook moge heten. En heg nr 2 en 3 gesnoeid.

Het pad er langs voor een kwart gedaan.

DSCN610822791406659026.JPG

Geplaatst:

Heel veel onkruid verwijderd, momenteel veel last van een bepaald soort gras

courgettes geoogst en veel komkommers en augurken.

Verder 2x gestoken door zo'n ....paardenvlieg 1x in iedere knieholte

En me geprikt aan brandnetels die ik niet had zien staan

Geplaatst:

Nog meer bladsnoei bij de tomaten in de kas gedaan, ze getopt en gediefd. Maaltje eten bij elkaar gesprokkeld.

Nóg meer coniferen bij de moestuin afgezaagd, weggebracht naar de composteer, compost mee terug, het zit nog in de kar.

Geen puf meer vandaag.

Wat heb je vandaag binnen gedaan?

Lekker eten uit de tuin bereiden en vanavond de rest van de 300+ nieuwe berichten lezen in een zeker forum... de stand is 230 sinds gisteravond.

Even een paar dagen er tussenuit en alles loopt achter.

Geplaatst:

De laatste aardappelen geoogst, de uien, een lading bieten, flink wat wortels en boontjes. Oh, en courgettes (moet je maar niet weer te veel planten zetten ).

Geplaatst:

Gehuild bij alweer de derde afgebroken maisplant . Dus alle maisplanten hebben een stok gekregen zodat ze niet omwaaien.

Bonen en erwten en sla en kruiden en brandnetel geoogst. Gaaf .

En courgette en pompoen met elkaar laten copuleren omdat de eerste vrouwenpompoenbloem bloeide en er geen pompoenman bloeide en ik tocn wel een bevruchting wilde. Ik ben benieuwd of de kruising lukt en of de pitten levensvatbaar zijn .

En wat ik nu in de tuin doe? Genieten!

Geplaatst:

10 aubergineplanten (3 soorten) in grotere potten gezet, en gezien dat er in één van de Red Africa een vruchtje komt

jrs1zm.jpg

Ik ben zo benieuwd hoe deze gaat uitvallen.

Verder een stuk of 15 paprikaplanten (5 soorten) in in grotere potten gezet, de meesten gaan goed en er komen al paprikaatjes in. Vooral de Turkse paprika (Dolma Kandil) verheug ik me op.

2q9x3ya.jpg

3 Hungarian Yellow wax peperplanten in grotere potten gezet, was ook hoognodig want er hangt al behoorlijk wat in

52x8pv.jpg

Ben benieuwd of ze echt zo mild zijn. Schijnt de allermildste peper te zijn.

De tomaten wat gesnoeid en gedieft wat ook best wel hard nodig was, maar ze gaan goed.

Ben nu vooral benieuwd hoe de Mirabelle Blanche gaat smaken, want die vind ik er een beetje apart uitzien

15gvvox.jpg

En voor het eerst de tuin met de tuinslang water gegeven,eindelijk het goede verloopstukje voor op de kraan te pakken gekregen (na 4 keer ruilen ) Dus geen eindeloos gesjouw meer met gieters

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...