Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag helaas Stan niet kunnen ontmoeten. Ben dus snel boodschapjes wezen doen en mijn broer opgehaald en daarna eventjes gewoon bij de kweker een peperplantje gekocht. Dit jaar is zo slecht gegaan dat geen van mijn zaadjes is ontkiemt, dus dan maar zo.

Mijn nieuwe vriend:

20140505_153003_1.jpg

Geplaatst:

Radijs geoogst

Klimrek gemaakt voor de erwten

Bloemkool buiten gepoot

Tomaten verplant

En her en der wat opgeruimd

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

wji hebben net ons tuintje weer ff gewied en de plantjes van gisteren in de tuin gezet. Oh, en een heeeeel schattig klein oorwurmhuisje gemaakt voor in de schattige kleine kersenboom!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

sugar snaps uitgeplant;

dierbare echtgenote heeft smeerwortel bij de luxe aardappeltjes gelegd en de smeerwortelgier gestart

gewied

tulpjes gekopt

kattepoep uit de kas gehaald...de viespeuk was naar binnen gelopen en vond het wel fijn geloof ik...

rode bessen getopt

gras gemaaid

Geplaatst:

Hoi

Ik heb vandaag nog wat potgrond gekocht bij de praxis en daar hadden ze 3 potjes van 4 liter in de aanbieding, dus deze meegenomen en nog een bloemkool 1 van de weinige die er nog goed uitzag. Toen ik weer terug was ben ik in de tuin met me nieuwe bak bezig geweest. Naast de 2 tomaten die er al in stonden heb ik in het midden rabarber Victoria gezaaid. daarna de bloemkool in de nieuwe bak uitgepoot , de eeuwige moes van Bit uitgepoot in een 4 liter pot. Kan i weer wat verder uitgroeien en ik heb nog een tomaat in een 4 liter pot gezet om verder te groeien. Dat was wel weer even genoeg voor vandaag.

Geplaatst:

Lekker druk dagje geweest in het tuintje; onkruid gewied, klimop gesnoeid, artisjok tijm en knolvenkel in de koude grond gezet, ananaskers en paprikaplanten verpot, de tuin bemest en daarna heeeeeerrrrlijk in de tuin gezeten met een alcoholvrij biertje

Geplaatst:

Rabarberplantje geplant na 3 uur onkruid te hebben gewied op het plekje waar hij moest komen, 2 sperzieboontjes geplant en sla gezaaid.

Ik had van de week een stukje vrijgemaakt voor de composthoop, paaltjes stonden al en vandaag heb ik er kippengaas omheen gedaan aan 3 kanten en een stuk worteldoek op de grond gelegd.

Verder pauze genomen, in het zonnetje, op de schommelbank met een nieuw tijdschrift

You say witch like it's a bad thing...

Geplaatst:

Vandaag verspeend.

Lekker in de zon op m'n dooie gemak.

De melde meteen maar grotere potten gegeven want die zien eruit alsof de slakken ze heel erg lekker zullen vinden.

Nog wat in de weg hangende takken gesnoeid, en fijn geknipt voor de compost.

Geplaatst:

Vandaag niet zo veel, alleen wat toppen geknipt van mijn aardbei- en bananen munt om te ruilen tegen toppen van de chocolademunt. Voor de rest jammer genoeg alleen maar tijd gehad om her en der wat water te geven.

Geplaatst:

Snijbiet in kruidentuin geplant en struikbonen verspeend.

Geplaatst:

Ik had van de week een stukje vrijgemaakt voor de composthoop, paaltjes stonden al en vandaag heb ik er kippengaas omheen gedaan aan 3 kanten en een stuk worteldoek op de grond gelegd.

Worteldoek in een composthoop???

Geplaatst:

Was heerlijk gisteren op de tuin. Asperge vak van zoveel mogelijk onkruid ontdaan, een vak omgespit en daar de late aardappelen gepoot. Prei in de tuin geplant. Tweede nog lege vak vast omgespit, morgen ontdoen van grassen en andere ellende. Bloemetjes vak gedaan. Drie snijchrysantjes erin gezet, dit weekend nog wat plantjes bijkopen. Vroege aardappelen aangeaard.

Afgelopen weekend heeft manlief de compost bakken omgekeerd, daar heb ik nu dus weer ruimte in. Waar ik toch met al dat onkruid heen moet....manlief heeft zaterdag een zak oftwaalf weer naar de stort gebracht te samen met oude stokken en andere troep.

Zalig weer was het overigens....

Geplaatst:

Eigenlijk gister: eindelijk tijm, rozemarijn en oregano een grotere pot gegeven, vonden ze wel zo leuk geloof ik, mizuna-, bladmosterd- en snijbietplantje uitgeplant, wat potjes opgeruimd, de golden pearls blij gemaakt met een grotere pot, palmkooltjes uitgeplant en wat sla, radijsjes en bieslook geoogst.

Geplaatst:

Mulchen met oud hooi van mijn paard!! Dat leek mij economischer dan op de mesthoop gooien.

Geplaatst:

Prei, selder en kolen gewied.

Alles is nog puur zand een centimetertje diep in de aarde, bijna stof zo droog is het hier.

Denk er echt over na om toch maar te beginnen met spuiten.

Nu een beetje hakken en zaaien.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dahlia`s in potten en volle grond geplant. Enkele weggegeven.

Maar weer eens potgrond gemaakt..mens wat het je daar veel van nodig in het begin van t jaar.

(een deel tuinklei een deel bladaarde, een kwart deel metselzand en wat vermiculiet...)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Planten uit de kas naar buiten en kas opruimen.

Geplaatst:

Ff snel op de tuin geweest. Water gegeven. Wat dotten spinselmot-rupsen-nesten uit de appelboompjes geplukt. Om de dag pluk ik er nu toch zeker 4 uit. Wel steeds ruim voordat ze schade kunnen aanrichten.

Geplaatst:

Paprika en tomaten verpot in grote pot, wonderlijk hoe die nog groeien in een veel te kleine potje.

Geplaatst:

Stukje gespit, grootste deel van de tuin belegd met landbouwplastic.

Geplaatst:

Een paar laat gezaaide selderijknolplantjes in de tuin gezet, ook 2 broccoliplanten.

Heel veel gewied.

Gras rond de bessenstruiken weggehaald

Eendenvijver ververst.

Kip met 1 vandaag uitgekomen kuiken wat bijgevoerd.

Een paar slakken gevangen.

Kikker die in de kas woont een bak water gegeven.

enkele coloradokevers gevangen en aan de haan gegeven.

Alle bakken gewaterd, kas gewaterd.

Geplaatst:

Worteldoek in een composthoop???

Ja, helaas nodig omdat mijn tuin letterlijk vergeven is van zevenblad, en na advies van een aantal forumleden, leek dit de beste oplossing. Vandaag een zakje levende compost gehaald bij Nynkef, en kijken of het wil aanslaan, ik heb goede hoop.

You say witch like it's a bad thing...

Geplaatst:

Afgelopen weekend: gras gemaaid ( dringend nodig ) de overschot van de bergerac gepoot ( nog zo'n 6 zakken ) halve moestuintafel leeggehaald en compost vervangen met potgrond, alles wat erin zat opnieuw gezaaid, alles grondig bewaterd, kippenkot schoongemaakt, kloek met kuikens verhuisd, achterkant van de kas eruit gehaald ( temperatuur gaat toch niet meer onder 0 graden komen... en in noodgeval heb ik m'n vliesdekens nog ) Het is de noordoostkant, 50m verderop is het met een windscherm afgesloten.

Als ik m'n kas ga volplanten kan ik anders niet aan m'n compostton '

Radijzen geoogst, doorgeschoten rucola uitgetrokken ( de kips vonden het lekker ) kleine kas buitengezet met waterplaat, tabak, en gekregen bloemen. Mini paprika's gezaaid, spinazie gezaaid en nog geduldig aan't wachten tot de 2 laatste spaghettipompoenen, 3 aubergines en peervormige kerstomaten opkomen.

De verwarming staat inmiddels uit binnen en het is buiten warmer. De kas houdt veel warmte vast.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.