Jorieke123 Geplaatst: 28 april 2014 Auteur Geplaatst: 28 april 2014 Beetje laat, maar hier is de nieuwe foto-opdracht: Aardbeienplantjes. Hier bloeien ze al, maar misschien in tuinen in het noorden nog niet? Hoe heb je ze staan? Netjes in rij of door elkaar? In een pot of in de vollegrond? Heb je verschillende soorten? Of juist 1 succes-soort? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Oke. Aardbeien. Ik loop wel achter hoor, in het schoon hebben van de bedden. Eerst wat potten. Van soortjes die ik nieuw heb en wil proeven, voor ik ze echt neem. van onder naar boven : 'Selva' , 'Evie II' , en de bovenste 1 Lambada die in kas is geweest om hem eerder te proeven. 3 potjes met een nieuw soortje van Fruitlent, met alleen een nummervermelding. Heel laag soortje, moet echt heel lekker zijn, maar geen bloem te zien of iets nog. Wel mooie plantjes ( heb ik sinds nov ) Planten in de fruitkooi op bedden. Iets verhoogd. Maar tja. de paden zitten ook vol planten inmiddels. Ik loop daar dus gierend achter. Is al wel bemest. Schaam je Bit Soortjes die daar staan in groepen : Frau Mieze Schindler, Florence, Lambada , Ostara, Evie 1 , Cambridge, Ellanny, Elsanta, Gariguette. Een onbekende ( ik noem die "Schoonhoven" ) , Mare du Bois. Quote
Bee Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 een van mijn twee locaties telkens 24 bakken met 6 plantjes erin, ik heb Ostara, Kent, Suzy, Mara de bois, Frau Mieze Schindler, Korona en Vima Zanta.Er is een duidelijk verschil tussen de oude plantjes ( 2e jaar ) en de stekjes van die zelfde planten ( 1e jaar ) Quote
Erny Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Ja, hier in het Noorden bloeien de aardbeien ook. "Parkeerplaats"bak die nu helemaal door de aardbeien is ingepikt. Hier staan ook de NMM aardbeien van vorig jaar. Bak of shame... moet nog veel onkruid tussenuit... Hier staan Lambada's tussen en de MTFD voorjaar 2013 aardbeien... En de bak met de aardbeien van Fred (die heeft vorig jaar alles eruit gemikt en nieuwe gezet, deze gaan echt nog wel een jaartje mee). Quote
loes Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 3 gekregen aardbeienplantjes. onbekende doordragers met heel verrassend roze bloemetjes Quote
Wenwolf Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Hier mijn aardbeitjes; de eerste is van de naast ons huis groeiende wilde? aardbeien en de tweede foto van mijn gekochte aardbeitjes Quote
Mari Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 wat hebben jullie lekker veel aarbeien staan Loes die roze bloemen zijn wel heel mooi!! Ik heb enkel een rijtje Ostara staan aan de bessenhaag. Een deel staat in de schaduw van de tomatenserre, benieuwd welk verschil dit gaat geven met diegene die veel zon krijgenDe bloempjesde eerste vruchtjes Quote
janita Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Bak ostara aardbeien, 2e jaar Bak gariquette aardbeien, 1e en 2e jaars planten Ananas aardbeien Quote
henkg Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Ostara en Frau Mieze Schindler, frigostekken van dit voorjaar. Vier kleine bedjes van elk 6x Ostara, 6x FMS: De FMS begint bloemknoppen te maken: De bloemknoppen van de Ostara knijp ik dus niet meer uit: Op mijn balkon gaat diezelfde Ostara beduidend sneller: Zo ook de FMS (4 stekken van Bit, van vorig najaar): Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Stan Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Fragoo :Ostara: O.a. Lambada en aardbei frau mieze schindler : Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
geertlaurent Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Jong aardbeien veld waarbij de witte aardbeien volop in bloei staan. Quote
methikal Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Ik beschik alleen over jonge zaailingen en (nog) niet over stekjes. Weet ook niet of daar dit jaar nog wat van ga halen. Quote
HuubvG Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 In een donker hoekje een rijtje ostara's nog van Bit. Het zuiden is in het verlengde van de aardbeien de linkerkant op, dus ze krijgen niet veel zon. Niet erg, er komen vanzelf wat aardbeien aan waarvan ik er dagelijks wat kan snoepen. En dat gedurende een lange tijd, hoop ik. Daarom zijn het doordragers. En van dichterbij en toch met z'n allen op de foto... Quote
Gast joladio Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Ostara aardbeien in stappelbakken.. en hangbakken met senga sengana aardbeien.. zitten al vol met knoppen.. De Ostara.. In de volle grond staan ook nog Ostra, maar geen foto van.. nog..En de Senga sengana. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 mei 2014 Auteur Geplaatst: 1 mei 2014 De frambozenaardbeien: (was nog niet helemaal klaar met onkruid en uitlopers verwijderen) Ananasaardbeien, een wildernis.... Muskaataardbeitjes, gaan er uit dit jaar want ze woekeren te hard en zijn gauw rot en te klein. Er staan ook andere rassen tussendoor. Een zootje... En mijn 'tuinaardbeien'. Van de Welkoop, planten die ik zou moeten vervangen voor nieuwe. Ze staan er al 4 jaar gok ik zo. Maar ik pluk er nog lekker van hoor. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Ik heb nu pas mijn foto`s kunnen doen..ik loop dus een weekje achter Daarom nu eerst mijn inzending voor het leuke hoekje..het trappetje op/naar het balkon waar ik in de morgen "en pyjama" koffie drink, en vanwaar ik uitzicht heb op het tijmveld, de kas en de rest van de tuin.. En mijn aardbeienveldje..met wat lege plekken waar aardbeien groeiden die ik niet lekker vond ( abrikoosaardbei en ananasaardbei)...verder met Gariguette, Frau Mieze Schindler, Bonkige aardbei, en dank zij onder andere Bit en Hansm ook andere soorten zoals Elliany, Cambridge, Mare du bois, Ostara enz.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Mijn hangaardbeien plantje heeft een paar prachtige rode glimmende dametjes te pronk.Morgen nog even showen aan de viste die voor mijn zoon zijn verjaardag op bezoek komen en dan is onze eerste oogst uit de kas voor de jarige job. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Piroska Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 framboosaardbei in de regengoot wilde bosaardbei begint wat land te veroveren dus die gaat het volgende seizoen ons bos in, nu nog tussen de witte uien in de moestuin ik dacht de Elsanta, naambordje was weggewaaid onbekende aardbei, al met flink wat uitlopers. (misschien wel de bonk van appelvrouw) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Had er nog één vergeten... de White Soul van vorige NMM... als piepklein zaailingetje gekregen en heeft vorig jaar zelfs nog een aardbeitje opgebracht. En sinds vandaag dus nog een aardbeistuk... Deze komen ook van de NMM vorig jaar en hebben zich flink uitgebreid en moesten dus een eigen veld. Quote
jarno Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Mijn bosaardbei die ik op de september dag heb gekregen. Superkleine vruchten. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Aardbeien met donker roze bloemenAardbeien met licht roze bloemenAnanasaardbeienSenga serena aardbeien Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
mijke Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Hier nog mijn aardbeitjes op het balkon: de eerste babies! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
jasmin Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Vorig jaar had ik een grote verhuisoperatie, heel plotseling van tuin naar tuin, en daarna een baggerslecht aardbeienjaar.Dit jaar heb ik al mijn aardbeien weggedaan, nou ja... min of meer, geschonken aan de tuin van mijn man (dus ik eet er straks net zo goed van), en laatst zag hij die pot nog bij me staan en vroeg waarom die niet bij de rest was geplant. Over het hoofd gezien, maar de planten staan er nu zo mooi bij (zeker in vergelijking met vorig jaar) dat ik hem lekker houd... lekker genieten van de aardbeitjes (kijken bedoel ik, eten doe ik ze bijna niet) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 9 mei 2014 Auteur Geplaatst: 9 mei 2014 Nieuwe opdracht voor de komende 2 weken: Kruidenhoek Ik zie vaak op foto's dat mensen speciale kruidenhoekjes hebben. Maar wie weet heb jij je kruiden wel kris kras door de moestuin staan? Of heb je ze in potten, of heb je helemaal geen kruiden (kan ik me niet voorstellen, en is lastig fotograferen ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Piroska Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 Tja mijn kruidenhoek is al eens in dit topic geweest ivm favoriete hoekje, maar dan hier nog maar eens: Mijn kruidentuintje ligt vlak bij het huis, naast de lemen pizzaoven en de buitenkeuken zodat we niet hoeven te lopen voor kruiden.Er staat: Munt, oregano, tijm, bergsteentijm, daslook, bieslook, knoflookbieslook, huislook, koriander, 3 soorten basilicum, lavas, peterselie, anijs, stekje rozemarijn die nog moet aanslaan, snijbiet, goudsbloem en rucola en ook nog apios tegen de palen van de overkapping. hier vanuit de andere kant gezien: Dan heb ik beneden in de moestuin nog een bedje met kruiden: Hier staat: lavas, wilde looksoorten, kerrieplant, Alsem, dragon, hysop, rattenstaart, goudsbloem, cayennepeper, maagdenpalm en wilde koeienoog. Die laatste 2 niet als kruid maar het kwam gewoon zo uit om die daar te parkeren. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.