Jump to content

Alsof er een tweede tomatenplantje kiemt naast het eerste

Recommended Posts

Posted

Als beginnende moestuinier vind ik toch een bizar plantje. Het lijkt alsof er een tweede tomatenplantje kiemt naast het eerste. Ik ben nochtans vrij zeker dat ik 1 zaadje per buisje heb gezaaid. Weet iemand wat hier aan de hand is?

IMG_0032.jpg

Posted

Het kunnen twee aan elkaar geplakte zaadjes geweest zijn maar dat er in één en hetzelfde zaaddoosje twee kiempjes aanwezig zijn komt ook voor. Zie :

post160566.html

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Posted

Bedankt allemaal, weer iets bijgeleerd. Ik heb de kop er af geknepen!

Ik vroeg me trouwens af of dit middelste plantje klaar is om verplaatst te worden naar een nieuwe pot?

IMG_0034.jpg

Posted

Die middelste onderaan op de foto wel ja.

Daar verschijnen de eerste 'echte' blaadjes (die gekartelde), vanaf dan kan het plantje worden overgeplant.

Zet het iets dieper dan het nu staat, met de kiemblaadjes ongeveer een cm boven de grond.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Posted

Wanneer je het plantje wel mee laat groeien heeft dit dan nadelige gevolgen?

Voor de oogst of wortelgroei?

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Posted

Als je ze maar eerste week mee laat groeien en dan krijgen ze allebei een eigen pot maakt het helemaal niet uit. Natuurlijk kunnen ze allebei een groeiafstand ontwikkelen, maar in het begin is het zo klein dat je merkt het niet en uiteindelijk speelt het ook geen rol.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Posted

Als.ze goed groot zijn voor je ze verplant is het vooral irritant. Moeilijk om ze uit elkaar te halen zonder de wortels te beschadigen idem dito als je er 1tje te vroeg echt uit wil trekken. Geeft soms (als ze met meerdere in een kistje staan) een achterstand/scheve stengel.