bytte Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Als beginnende moestuinier vind ik toch een bizar plantje. Het lijkt alsof er een tweede tomatenplantje kiemt naast het eerste. Ik ben nochtans vrij zeker dat ik 1 zaadje per buisje heb gezaaid. Weet iemand wat hier aan de hand is? Quote
Jorieke123 Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Er zitten soms wel 2 zaadjes aan elkaar geplakt. Misschien dacht je dus dat je er 1 zaaide, maar waren het er toch echt 2. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frans Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Het kunnen twee aan elkaar geplakte zaadjes geweest zijn maar dat er in één en hetzelfde zaaddoosje twee kiempjes aanwezig zijn komt ook voor. Zie : post160566.html Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
geertlaurent Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Had ik vorig jaar ook her en der, gewoon 2 zaadjes bij elkaar. Kop uit de kleinste knijpen niet uittrekken. Quote
Dakoina Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Hier ook net gebeurd Quote Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com
bytte Posted March 25, 2014 Author Posted March 25, 2014 Bedankt allemaal, weer iets bijgeleerd. Ik heb de kop er af geknepen! Ik vroeg me trouwens af of dit middelste plantje klaar is om verplaatst te worden naar een nieuwe pot? Quote
Oudholland Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Die middelste onderaan op de foto wel ja.Daar verschijnen de eerste 'echte' blaadjes (die gekartelde), vanaf dan kan het plantje worden overgeplant.Zet het iets dieper dan het nu staat, met de kiemblaadjes ongeveer een cm boven de grond. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Loraine Posted March 27, 2014 Posted March 27, 2014 Wanneer je het plantje wel mee laat groeien heeft dit dan nadelige gevolgen?Voor de oogst of wortelgroei? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Estemy Posted March 27, 2014 Posted March 27, 2014 Als je ze maar eerste week mee laat groeien en dan krijgen ze allebei een eigen pot maakt het helemaal niet uit. Natuurlijk kunnen ze allebei een groeiafstand ontwikkelen, maar in het begin is het zo klein dat je merkt het niet en uiteindelijk speelt het ook geen rol. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
geertlaurent Posted March 27, 2014 Posted March 27, 2014 Als.ze goed groot zijn voor je ze verplant is het vooral irritant. Moeilijk om ze uit elkaar te halen zonder de wortels te beschadigen idem dito als je er 1tje te vroeg echt uit wil trekken. Geeft soms (als ze met meerdere in een kistje staan) een achterstand/scheve stengel. Quote
Recommended Posts